Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mine rettigheter ang. mopedlappen

sofus_

Anbefalte innlegg

Det at mopeder ikke har bremser er feil i de fleste tillfeller, de jeg har prøvd og den jeg har nå stopper nesten på sedet, selv om jeg ligger i 80km/t.

jeg personlig ser på det som en fordel for meg og ha hatt moped i snart to år nå som jeg holder på med billappen, man lærer faktisk noe på de to årene.

jeg sier ikke at det er helt fritt for farer og kjøre moped, det er ofte farlige forbikjøringer av idiotiske bilister spesiellt de som absolut skal forbi selv om det er biler i andre kjørefeltet og presser deg ut i grøfta, de skulle hatt en overhaling.

men uansett, jeg ser ikke på selve mopedkjøringa som farlig, hvis mopeden kun gjør 45 klarer man og lure seg unna enventuelle farer ganske enkelt (min mening :p)

jeg synes litt synd på deg hvis du ikke får ta lappen for det er veldig kjekt og ha :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det som sies om mangelfull og dårlig opplæring på moped er tull. og det sies fra folk som tok lappen for noen år siden og som ikke har peiling på nye regler.

i dag må du igjennom trafikalt grunnkurs som innholder både mørkekjøring og førstehjelp du må også ha en teori prøve som er akkurat som den du tar når du skal ha andre førekort.

nå er det førekort klasse b og ikke mopedførebevis som det var for noen år siden

Lenke til kommentar

Mamma sa til meg at hun har lest at foreldre kan ikke nekte deg i å ta mopedlappen. Det har du lov til uansett hva de sier. Du har også lov til å kjøpe en sykkel for dine egne tjente penger, men ikke de som er satt inn på en sparekonto som dine foreldre disponerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...