RogerM Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei alle. Jeg har inne en bestilling hos PSdata på en AMD Athlon64 x2 4600+ 65W, men ventetia ser ut til å bli lengre og lengre. Ser Komplett har inne rundt 500 stk av 89W versjonen, og så lurer jeg på om jeg skal kansellere hos PSData og bare gå for en 89W hos Komplett. Jeg har nå alle delene til å sette sammen ny computer, bortsett fra prosessor, så nå begynner jeg å bli lei av å vente, vil gjerne få skrudd sammen denne maskin. Er det noen som kan dele sine meninger om fordelene ved å vente på 65W hos PSData? Eller er forskjellene så små praktisk sett at jeg likegodt kan kjøpe en 89W hos Komplett? Er 24W forskjell noe å henge seg opp i? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei! Det er ikke noe problem om du velger 89W. Cpuen er ikke noe spesiellt varm uansett. Fordelen med lavere effekt er selvsagt mindre varme, men om du skal bruke den i en "vanlig" pc, så er ikke det noe problem. For eksempel i en SFF/HTPC er det en fordel med 65W, og så til overklokking. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg sitter med en 4600+ 65Watteren nå, og den kjøpte jeg hos www.shg.no , sjekket nå og de har dem inne fremdeles. Så du kan bestille derfra da. Merker at det er ganske lite varme som kommer av den. SÅ varmen er det største forskjell tror jeg, har ikke prøvd å klokke ennå. Kanskje i morgen. Lenke til kommentar
RogerM Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Takk for svar, efikkan og prostoman Bra tips om shg.no, skal tygge litt på det. Den koster et par hundrelapper mer enn hos PSdata, men pytt, der slipper jeg ventetia. Lenke til kommentar
RogerM Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Hmm, jeg ser at shg.no sender varene fra lager i Danmark, betyr dette at jeg må betale toll i tillegg? Og hvem står for tollen? Har lest andre skrekkhistorier her på hw.no om såkalte "tollfirmaer" som krever inn toll på alt som er over kr. 200,- eller deromkring? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Tollfirmaer? Man må betale prosentforskjellen i moms på alt over 200kr, ja, men sjelden toll. Hvis shg.no er en bedrift som oppgir prisene sine i norske kroner, så burde vel det strengt tatt være inkludert moms. Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Prisen du får oppgitt på shg.no er vel inkludert toll. Det må dem være siden de henvender seg til det norske markedet. Samme med f.eks databutikken.com Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Tvilsomt om det er noe toll involvert men. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Ikke noe ekstra toll/moms på bestillinger fra SHG. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei! Det er ikke noe problem om du velger 89W. Cpuen er ikke noe spesiellt varm uansett. Fordelen med lavere effekt er selvsagt mindre varme, men om du skal bruke den i en "vanlig" pc, så er ikke det noe problem. For eksempel i en SFF/HTPC er det en fordel med 65W, og så til overklokking. Hilsen, efikkan. 6912999[/snapback] Faktisk så har EE versjonene vist seg å overklokke "meget dårlig", iallefall under forhåpningene. Eks: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...fficient_4.html EE versjonene har vel vært en papirlansering også. Ble lansert i Mai, men ingen som hadde noen i hendene før juli, kan jeg tippe. Så tilgjengeligheten er vel heller svak. Lenke til kommentar
RogerM Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Får ikke opp xbitlabs.com for øyeblikket, men her er en annen nylig test av 65Wattern: http://www.techgage.com/article/amd_am2_4600_ee/1 2.76GHz stabil clock er vel ikke det mest fantastiske, men dog levelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå