efikkan Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei! Jeg kjører nå Ubuntu 6.06 64bit på min hovedpc (se profil), men lyden er skurrete. I Windows er det helt fint. Så jeg mistenker driverene. Har noen et forslag om hvordan jeg kan få fikset problemet? Lydkortet er på hovedkortet, og brikkesettet er nForce 4 SLI. Jeg takker for all hjelp. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det er ikke lurt å ha Master på 100% Har du det vil du i noen tilfeller oppleve skurring. Prøv å stille den ned på ca 80 - 85% Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Det er ikke lurt å ha Master på 100% Har du det vil du i noen tilfeller oppleve skurring. Prøv å stille den ned på ca 80 - 85% 6911941[/snapback] Takk, takk, Det gjorde susen. Nå kan jeg høre på god country i Ubuntu også. Jeg testet ut volumet i XMMS og ved 100% blir det skurring, ikke ellers. Hovedvolumet i Ubuntu ligger på 45% nå. Da har jeg lært noe i dag også. Helt supert. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Takk, takk, Det gjorde susen. Nå kan jeg høre på god country i Ubuntu også. Helt seriøst? Country? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Takk, takk, Det gjorde susen. Nå kan jeg høre på god country i Ubuntu også. Helt seriøst? Country? 6914246[/snapback] Jepp. Jeg foretrekker god countrymusikk. For eksempel Alan Jackson, George Strait, Vassendgutane og flere. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg testet ut volumet i XMMS og ved 100% blir det skurring, ikke ellers. Hovedvolumet i Ubuntu ligger på 45% nå. Hvis jeg ikke husker feil, er XMMS som default satt til å justere Wave-nivå istedenfor Master-nivå, men dette kan konfigureres. Men det er nok uansett lurt å ikke sette lydnivå høyere enn 70-80%. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Jeg testet ut volumet i XMMS og ved 100% blir det skurring, ikke ellers. Hovedvolumet i Ubuntu ligger på 45% nå. Hvis jeg ikke husker feil, er XMMS som default satt til å justere Wave-nivå istedenfor Master-nivå, men dette kan konfigureres. Men det er nok uansett lurt å ikke sette lydnivå høyere enn 70-80%. 6921325[/snapback] Det forklarer. WinAMP gjør vel det samme i Windows? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå