flopflop Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Kjøpte N80 i dag, og et par ting jeg ikke har funnet ut av (mulig det er særdeles lette løsninger, men har ikke funnet dem) 1 - Jeg vil ha flere snarveier på "gå til"-funksjonen som jeg har på venstre valgtast, slik den er på 6280. Det er bare kalender, notatblokk og innboks der. Hvor kan jeg redigere disse snarveiene? 2 - Jeg får ikke til å velge en ringetone for hver enkelt ringegruppe. Noen som har litt peil her? takk Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 1) "Gå til" Har alltid vært helt meningsløst på s60 telefoner. Mulig det funker bedre på s40. Men N80 har 14 programmerbare snarveier allerde. Så da er spørsmålet. Trenger du virkelig fler? Du har 6 "active desktop" snarveier, left/right softkey og 6 "mediakey" snarveier. I tillegg har du kameraknappen som går til kamera og ringeknappen som går til loggen. Det er i hvert fall MER enn nok for meg. 2) Velg gruppen og trykk valg, ringetone. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 1) "Gå til" Har alltid vært helt meningsløst på s60 telefoner. Mulig det funker bedre på s40. Men N80 har 14 programmerbare snarveier allerde. Så da er spørsmålet. Trenger du virkelig fler? Du har 6 "active desktop" snarveier, left/right softkey og 6 "mediakey" snarveier. I tillegg har du kameraknappen som går til kamera og ringeknappen som går til loggen. Det er i hvert fall MER enn nok for meg. 2) Velg gruppen og trykk valg, ringetone. 6912649[/snapback] Takk for hjelp, men angående spørsmål er det når jeg har trykket valg -> ringetone at problemene oppstår.. glemte å presisere dette.. Jeg får bare opp standardringetonene, og kan ikke bla meg frem til mappen der jeg har mine egne. Har dette noe med at mine ringetoner er i mp3-format og at telefonen bare gjenkjenner aac-toner som ringelyder? Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 2) Velg gruppen og trykk valg, ringetone. 6912649[/snapback] Takk for hjelp, men angående spørsmål er det når jeg har trykket valg -> ringetone at problemene oppstår.. glemte å presisere dette.. Jeg får bare opp standardringetonene, og kan ikke bla meg frem til mappen der jeg har mine egne. Har dette noe med at mine ringetoner er i mp3-format og at telefonen bare gjenkjenner aac-toner som ringelyder? 6932035[/snapback] Du kan fint bruke mp3 som ringetone. Det er nok som Symbian_Pro sier: Marker gruppen, trykk valg og ringetone. Så er det bare å bla nedover på listen. Der ligger alle filene også mp3 sangen du har på minnekortet f.eks. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jepp. Testa det nå for å være sikker. Alt funker. MP3, AAC, MIDI. Formatet har ingenting å si. Du trenger ikke bla deg fram gjennom mappene. Alt i "Digital" mappa kommer opp uansett. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Ja, det stemmer at alt i denne mappen dukker opp. Problemet var bare at jeg hadde ringetonene i en egen mappe på minnekortet. Konverterte dem til AAC, men det er vel da unødvendig.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå