HengisKhan Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Hei! Jeg kjøpte nylig en PC, og bygde selv. Stabilitet og støy var relativt viktig i valg av komponenter. Jeg valgte derfor en PSU av typen MIST 500 W, etter diverse anbefalinger på nett. Problemet: Dessverre gir hele PCen, som forøvrig har meget lav viftestøy, en dypere dur som overgår viftestøyen. Er dette normalt? Et par observasjoner: - Dette er vibrasjonsstøy fra PSUen, som forplanter seg i kabinettet. (Lian Li PC7SCAND). - Når jeg løfter fronten av PCen opp fra gulvet, forsvinner denne støyen. Den minker også når eg holder på siden av kabinettet. - Ifølge en kamerat, kan dette skyldes et problem med trafoen i PSUen. - Gummiknotter på føttene til kabinettet hjelper ikke stort. Selv med en sammenbrettet treningsmatte under PCen, er dette den mest fremtredendelyden...ikke viftestøy. -------------------- Jeg ville satt pris på noen konstruktive svar her, for jeg virderer å sende PSUen tilbake til forhandleren. Dersom det ikke er noe galt, hva kan jeg gjøre for å fjerne denne støyen? Takker for input! Endret 21. september 2006 av HengisKhan Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Har tidligere selv også gått ut og kritisert MIST 500 for ha en viftestøy. Har til og med prøvd 2 av de, men til ingen nytte. Den er ikke veldig høy i mitt tilfelle, men klart det høyeste da resten er vannkjølt. Lenke til kommentar
HengisKhan Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Hmmm....så du mener det kan være viftestøy? Jeg syne det ville være litt merkelig, for denne støyen er helt annerledes enn den fra de andre viftene...den er mye dypere i lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå