Joachricar Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Prøvde meg nettopp på linux suse. det klarte å gi beskjeden under oppstart: "finner ikke os". har(hadde(?)) 3 partisjoner. c:windows d:viktige ting e:linux har nå formatert c og e, og reinstallert windows for andre gang. får opp: feil under lasting av operativsystem hva fanken kan jeg gjøre? klikker snart for meg her... Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det virker som om windows ikke skriver til MBR. Jeg ville ha lastet ned en LiveCD linuxdistro, og kopiert de viktige filene fra D: til enten en ekstern harddisk eller brent det på en CD. Så ville jeg slettet partisjonene og begynt fra bunnen av. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Er ganske n00b når det gjelder linux, men har du husket på å sjekke partisjonen du installerer på er en primærpartisjon? Vet ikke om det er mulig å installere suse på en logisk. Nei, det skulle vel ikke være mulig... PÅ en annen side: Du har vel installert windows først. Mener å huske at windows må installeres før linux for at man skal få til dual boot. Og det kan være det at windows roter det til hvis du prøver å reinstallere etter at linux er installert. Endret 21. september 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 klarte å fikse det nå heldigvis.. slettet partisjonen jeg hadde hatt linux på før (hadde formatert den etter driten klikket) og lot den stå helt tom. så no funker det. installerer windows nu... men takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå