CannibalCorpse Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Holder på å gjøre klar mitt nyinnkjøpte LianLi PC7Ascand til vannkjølinga, hull til radiatoren i toppen er ferdig, men tenkte på, hadde det ikke gått an å montere vannpumpa (Eheim 1046) med kraftig borrelås i bunn av kabinettet? En borrelås som er like bred som bunnen av pumpa. Borrelåsen teipes/limes fast. For bedre å se hva slags type borrelås jeg tenker på kan man se på det klippet på Danger Dens hjemmeside der de fester radiatoren i et CMStacker kabinett. Borrelåsen vil jo også virke litt vibrasjonsdempende tror jeg. Siden pumpa skal monteres helt i bunn og kabinettet og aldri flyttes ut av rommet (eller flyttes i det hele tatt) burde det fungere. Så lenge borrelåsen er kraftig nok som sagt. Ser om jeg får tak i noe i morgen. Edit: Glem hele greia, ville nok ikke fungert så bra som jeg først trodde. Borret likesågodt festehull likevel. Da er pumpa garantert festet og. Endret 22. september 2006 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg ville heller brukt gummiforinger og skruer for å feste den. Det finnes et sett på microplex.no som er laget akkurat for dette formålet. Dermed vil du få mye roligere drift enn ved borrelås. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Nå er den pumpa ikke særlig bråkete i utgangspunktet, så jeg ser inget behov for å dille med gummiringer. Min 1048 ligger på en gammel sokk i bunnen av kabinettet, og det funker som bare det. Endret 22. september 2006 av atrax Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Ja, har de vibrasjonsisolerende festene som microplex har, fungerer fint de, men festeplata til pumpa begynner å bli ødelagt, skruegjennomføringene er snart borte, strammet nok litt for hardt første gang jeg monterte. Synd ikke microplex har den plata som reservedel, virker det som iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå