TheOats Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jada et gammelt tema, men jeg har ikke fått med meg hvorfor oblivion blir skrytt så sinnsykt opp i skyene. Jeg mener hva er forskellden på Morrowind og Oblivion utenom det opplagte som grafikk, størrelse, lyd og noen nye gameplay ellementer? Slik jeg ser det er det ikke mere enn en oppgradering av Morrowind, å ikke noe revolusjonerende. Ikke missforstå; jeg digger spillet ^^ Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Sånt rent bortsett fra at de har ødelagt det med levelscaling av uante dimensjoner (takk oscuro), så er det vel ikke så mye nytt egentlig. Men denne hører vel mer hjemme i TES-forumet. Endret 21. september 2006 av Gromle Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Sånt rent bortsett fra at de har ødelagt det med levelscaling av uante dimensjoner (takk oscuro), så er det vel ikke så mye nytt egentlig. Men denne hører vel mer hjemme i TES-forumet. 6911265[/snapback] Nettop det er ikke såååå mye å skryte av. Ja jeg glemte TES delen av diskusjon.no Noen som kan flytte? Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvis man ser bort fra grafikken, fysikken og lyden. Så er det nærmest en nedgradering. Oblivion har blitt "dummet ned" for å nå ut til en større masse. Lenke til kommentar
Dj_Arnleif Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Går for Oblivion her. Orker ikke å lese nesten all teksten som blir "sagt" av NPC'ene. Men for all del, begge spillene er gode. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det du sier er hvis vi ser bort fra alt som er oppgradert...jaha Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Det du sier er hvis vi ser bort fra alt som er oppgradert...jaha 6912265[/snapback] De tingene jeg sier du skal se bort fra er ting som sier seg selv at man oppgraderer i en oppfølger. Synes det er for få nye ting til å kalle dette spille revolusjonerende. Synes rett og slett de er for like. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Enig der The O. Var vel ingenting med Oblivion som revolusjonerende var det vel? Bare en fordummet utgave av Morrowind, men akk så mye penere. Men det skal sies at selv om vanilla Oblivion ikke var noe særlig, så er det knakende bra med de rette moddene på plass! Endret 22. september 2006 av Gromle Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Enig der The O. Var vel ingenting med Oblivion som revolusjonerende var det vel? Bare en fordummet utgave av Morrowind, men akk så mye penere. Men det skal sies at selv om vanilla Oblivion ikke var noe særlig, så er det knakende bra med de rette moddene på plass! 6914486[/snapback] Har ikke prøvd med modder da. Å jeg digger Oblivion, har nettop startet på nytt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvis man ser bort fra grafikken, fysikken og lyden. Så er det nærmest en nedgradering. Oblivion har blitt "dummet ned" for å nå ut til en større masse. 6912119[/snapback] kunne ikke vært mer enig.. RPG har kommersialisert Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg synes både Morrowind og Oblivion sliter med et arkadepreg i forhold til mange andre rollespill, kanskje særlig de fra Bioware. Det er kanskje det du mener med kommersialisering, RRhoads? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Jeg synes både Morrowind og Oblivion sliter med et arkadepreg i forhold til mange andre rollespill, kanskje særlig de fra Bioware. Det er kanskje det du mener med kommersialisering, RRhoads? 6914868[/snapback] Skjønner ikke helt hva du mener med "arkadepreg". I forhold til D&D med papir og GM osv så er det bare Oblivion og Morrowind som klarer å få frem den samme gode "ekte" rollespill stemingen, synes jeg. Nei jeg har ikke spilt gothic. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Eg synest Morrowind var betre enn Oblivion. Sjølv om Oblivion var betre på ein del av dei områda der Morrowind var svakast (særleg balanse og NPCar), gjorde level scaling og ei homogenisert verd, der mykje var "spawna" eller tilfeldig generert, at det rett og slett vart keisamt å utforske etter ei stund. I Morrowind visste eg ikkje kva eg kunne komme til å finne når eg rota rundt på kartet, i Oblivion var det svært få overraskingar. Og eg er einig i at det manglar litt på gammaldags D&D-stemning...noko som ikkje ville vore so ille om der var ei sterk spesiell "TES-stemning" i staden (tilsvarande slik det er med Gothic-spela). Dessverre har ikkje TES-spela den store stemnings-effekten på meg. Det gjaldt for Morrowind òg. Etter ei stund kjennast det som om eg er inne i ein spelmotor heller enn ei levande spelverd. Oblivion var ikkje dårleg, men det skuffa i høve til hypen og dei høge forventningane. Kay Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg startet med Oblivion og ble ferdig med det før jeg prøvde Morrowind. Og jeg ble jo da så klart "skuffet" over grafikken og har ikke spilt det så alt for mye. Skulle nok ha spilt det for noen år siden, da det ennå var hot grafikk for pc. Men får se om jeg kommer inn i det igjen etterhvert. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Jeg synes både Morrowind og Oblivion sliter med et arkadepreg i forhold til mange andre rollespill, kanskje særlig de fra Bioware. Det er kanskje det du mener med kommersialisering, RRhoads? 6914868[/snapback] Skjønner ikke helt hva du mener med "arkadepreg". I forhold til D&D med papir og GM osv så er det bare Oblivion og Morrowind som klarer å få frem den samme gode "ekte" rollespill stemingen, synes jeg. Nei jeg har ikke spilt gothic. 6915084[/snapback] Den "ekte" rollespillfølelsen får man av spill som Baldur's Gate og Icewind Dale. Det var tider det. Nå er det bare grafikk som gjelder. Jeg er helt enig i at Oblivion er lagd for massene, og har derfor fjernet mye av det som gjorde Morrowind så bra. Morrowind var et spill som virkelig slo ann hos folk som allerede var godt inne i RPG-sjangeren. Oblivion ble laget for å nå spillere som kanskje ikke var så interisert i rollespill. Endret 22. september 2006 av Skurupu Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvis man ser bort fra grafikken, fysikken og lyden. Så er det nærmest en nedgradering. Oblivion har blitt "dummet ned" for å nå ut til en større masse. 6912119[/snapback] Sier meg enig i det at spillet er litt simplere pga. noobs og andre nybegynnere innen sjangeren skal få sjangs til å spille....Morrowind er nok bedre ja Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Oblivion er bedre! Ingen vits i å diskutere. QUOTE(TomFu @ 21/09-2006 : 22:26)Hvis man ser bort fra grafikken, fysikken og lyden. Så er det nærmest en nedgradering. Oblivion har blitt "dummet ned" for å nå ut til en større masse. Det er jo det meste da. Et spill blir mye dårligere uten de faktorene. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Grafikken, fysikken og lyden er det meste ved eit spel. Det er dette publikumet Bethesda har prøvd å henvende seg til med Oblivion. Kay Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Jeg synes både Morrowind og Oblivion sliter med et arkadepreg i forhold til mange andre rollespill, kanskje særlig de fra Bioware. Det er kanskje det du mener med kommersialisering, RRhoads? 6914868[/snapback] Skjønner ikke helt hva du mener med "arkadepreg". I forhold til D&D med papir og GM osv så er det bare Oblivion og Morrowind som klarer å få frem den samme gode "ekte" rollespill stemingen, synes jeg. Nei jeg har ikke spilt gothic. 6915084[/snapback] Den "ekte" rollespillfølelsen får man av spill som Baldur's Gate og Icewind Dale. Det var tider det. Nå er det bare grafikk som gjelder. Jeg er helt enig i at Oblivion er lagd for massene, og har derfor fjernet mye av det som gjorde Morrowind så bra. Morrowind var et spill som virkelig slo ann hos folk som allerede var godt inne i RPG-sjangeren. Oblivion ble laget for å nå spillere som kanskje ikke var så interisert i rollespill. 6915730[/snapback] Tror ikke den stemningen du/jeg/vi får når vi spiller baldurs gate nå er mere en nostalgi stemning, enn "ekte" rollespill stemning. Ok kansje det er den ekte stemningen for mange. Men vist jeg spiller D&D nå å så spiller baldurs gate og oblivion så identifiserer jeg oblivion lettere med D&D en baldurs gate. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Eg driv for tida og spelar igjennom Icewind Dale 2, for første gong. Sidan eg ikkje fekk min første Windows-PC før 2004, gjekk eg glipp av desse spela når dei kom. Det første D&D-baserte rollespelet eg spelte igjennom var Neverwinter Nights. So der er ingen grunn til at eg skulle vere nostalgisk i høve til Icewind Dale og Baldur's Gate. Likevel synest eg IWD2 er både meir stemningsfult og meir underhaldande enn Oblivion. So der må vere noko Bioware/Black Isle har gjort meir riktig enn Bethesda. Kay (som fortsatt kan sjå fram til å spele gjennom BG-spela for første gong ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå