Gå til innhold

Høy voltage veldig farlig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en AMD Athlon som jeg driver å klokker, jeg har klokka den en del nå, men den er ikke så stabil, jeg har økt Voltage på den helt opp til 1,800V, men skal jeg klokke høyere så my jeg ha mere Volt på den.

Men siden 1.800 er lagt over stock så er det farlig for prosessoren å ha høy voltage eller blir den bare varmere? (den ligger på 45 så har mye å gå på)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en AMD Athlon som jeg driver å klokker, jeg har klokka den en del nå, men den er ikke så stabil, jeg har økt Voltage på den helt opp til 1,800V, men skal jeg klokke høyere så my jeg ha mere Volt på den.

Men siden 1.800 er lagt over stock så er det farlig for prosessoren å ha høy voltage eller blir den bare varmere? (den ligger på 45 så har mye å gå på)

6911014[/snapback]

Hei..

1.8v høres da forferdelig mye ut da... vilken cpu er det du har, tror du lett kan "drepe" den ved så høy volt.

Er du sikker på at det stemmer??

edit: så i et tidligere innlegg at du har xp2500, ikke gi den mere volt du, kjøp heller nytt hvis du skal klokke noe mere.

Endret av amdme
Lenke til kommentar
Her ikke rørt ramen enda har Geli pc 3200 (2x512)

Stock på den cup er 1866 mhz jeg har kommet til 2145, som ikke er så mye.

Jeg bruker luft, har litt kjøler som kjøler 5 grader mindre enn stock kjøleren.

Temp er på 45

6911634[/snapback]

har du ikke redusert hastigheten på minnet en gang? hvis du ikke har gjort det er et ikk rart du ikke kommer lengre. har du også passet på hypertransportbussen?

Lenke til kommentar
Har ikke rørt ramen fordi jeg ikke har så mye greie på den :D

Men skal 'dille' litt med den og se om jeg får den liit raskere.

Noen enkle tips?

6911676[/snapback]

ja det står en hastighet i mhz der. sett den ned en del. denne blir klokket sammen med fsb når du stiller den opp.

edit: hvis du ikke er hypp på ny cpu snart. så anbefalse det at du holder deg under 1,6V 24/7.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Jeg har restarta maskinen nå og den virker fint nå.

Jeg har funnet ut at stock volt på cup er 1.650, og jeg kjører på 1.750, så det er ikke så sabla ille.

Har også tukla litt med ram klokkinga og ifølge CUP-Z som jeg bruker så var ramen på 200 mhz, og etter litt tukling så er den på 117mhz.

Og FSB:DRAM er 5:3 og den var på 1:1. men... kan jeg risikere at ramen plutselig blir farlig varm når jeg klokker den mere?

Lenke til kommentar
Jeg har restarta maskinen nå og den virker fint nå.

Jeg har funnet ut at stock volt på cup er 1.650, og jeg kjører på 1.750, så det er ikke så sabla ille.

Har også tukla litt med ram klokkinga og ifølge CUP-Z som jeg bruker så var ramen på 200 mhz, og etter litt tukling så er den på 117mhz.

Og FSB:DRAM er 5:3 og den var på 1:1. men... kan jeg risikere at ramen plutselig blir farlig varm når jeg klokker den mere?

6916115[/snapback]

neida det er meningen at minnet skal gå på laver mhz når du klokker. fordi når du begynner å klokke cpu'n så vil minnet bli med. altså du underklokker minnet først for å få cpu'n lengst mulig. :) vet ikke helt om du skjønte det. men prøv å klokk litt oppover på cpu, gå inn i cpu-z igjenn å se hva som skjer med minne hastigheten. da kansje du forstår. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
jeg har en athlon som jeg kjørte på 2.125V tidligere idag. Jeg anbefaler ikke at du skylder på meg når noe går galt, men jeg tenkte du ville vite det. Har luftkjøling.

Mer om prosjektet mitt kan du lese om på siste side på "Amd post dine resultater her" link

6968673[/snapback]

du har jo tokjerne, tror du ikke det har litt å si da. men uansett 2.1v det er mye.

Lenke til kommentar
jeg har en athlon som jeg kjørte på 2.125V tidligere idag. Jeg anbefaler ikke at du skylder på meg når noe går galt, men jeg tenkte du ville vite det. Har luftkjøling.

Mer om prosjektet mitt kan du lese om på siste side på "Amd post dine resultater her" link

6968673[/snapback]

men du har jo tokjerne, tror du ikke det har noe å si da. men uansett så er 2.1v på cpu veldig mye mild sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...