Gå til innhold

Rar kondis i fotball...

Ksungam

Anbefalte innlegg

Begynte med fotball igjen i sommer, etter en pause på nesten et år. Kondisen var da helt på bånn, og den har kommet seg mer og mer etter hvert, uten at den har blitt helt bra. Jeg har ofte blitt spysliten kun 45 min ut i treningen, uten å ha jobbet noe mer enn alle andre. På kampene har jeg vanligvis spilt mellom 45 og 70 min. Men i dag var backen vår skadet, så jeg gikk inn for han. Og for en gang skyld var jeg skikkelig klar for å spille kamp. Jeg jobbet kjempe bra gjennom hele kampen, og hadde lange løp både defensivt og ofensivt.

Etter kampen var jeg like sliten som jeg til vanlig er etter bare oppvarmingen. Dette syntes jeg var veldig rart :hmm: Vi rakk foresten nesten ingen oppvarming i dag.

Noen som vet hvorfor kondisen min er så rar? :p Hadde det mest med at jeg var skikkelig klar for kampen, eller det at jeg ikke varmet opp? Jeg skjønner ingenting jeg... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye søvn / spist rett i forkant av kampen muligens?

6911050[/snapback]

Akkurat motsatt :p La meg klokken 1 dagen før, og opp klokken 7. Forsov meg, så rakk ikke frokost. Spilte heller ingenting på skolen, da jeg kom hjem spiste jeg 4 skiver, og 2 bananer før kampen. Bananer inneholder jo mye energi, men om det var bananene som gjorde det, må det være superbananer!

Lenke til kommentar

Det er viktig med en god frokost, og en skal spise max en time før trening/kamp for at kroppen skal rekke o forbrenne noe av maten du fikk ideg. Dessuten viktig å drikke mye! Dette gjelder da spesiellt på varme dager.

Tren regelmessig, gjerne en og annen jogetur på fritiden og du skal se at du orker mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...