Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Har ikke to karakterer nettopp dødd da? Nikki, Paolo..

8372278[/snapback]

 

 

De var vel egentlig ikke døde, slik jeg forsto det. Så de ble begravd levende.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En av de kjente karakterene kommer til å dø, og blir nok da fjernet fra serien. Det bekreftet E entertainment da jeg så intervjuet deres av Lost besetningen.
Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en sinsykt bra episode. Masse svar. Og faktisk ikke så mange nye spørsmål heller.

 

Jeg trodde faktisk på Juliet helt frem til de 2 siste minuttene, da vi plutselig så samtalen mellom henne og Ben.

Men hva gjør det med det Juliet fortalte Jack og Frackles? Om Claire og barnet? Vi vet jo nå at de har problemer med graviditet på øya.

Men hva sa han at de hadde aktivert i claire?

 

Juliet kan snakke for seg ja. Så hvordan ho kom seg unna Sawyer og Sayid. Morro :D

 

Morro hvordan ting fletter seg inn i hverandre :)

Lenke til kommentar

Wikipedia: "Catch-22" er ett utrykk som beskriver en "non-win" situasjon eller så kan det også beskrive en generell situasjon der ett individ har nødt til å utføre 2 handlinger som er gjensidig avhengig av at den andre handlingen blir utført først.

 

De var vel egentlig ikke døde, slik jeg forsto det. Så de ble begravd levende.

8372285[/snapback]

 

Ja, og det var det som drepte de. Hvordan i helsike skulle de kunne overleve nedgravd under jorda uten vesentlige ting som.. luft?

8372323[/snapback]

 

 

Hvis det viser seg at de ikke kommer tilbake så ser jeg liten vits med at de i det hele tatt var med i serien :hmm: kanskje det insekt bittet gjorde at de gikk i en slags dvale der hjertestans er med i bildet, og at man ikke trenger oksygen, men at man likevel kan våkne fra det .. eller noe sånt sykt no.. nei, jeg vet ikke.. bare spekulasjoner..

Lenke til kommentar
Omhandler siste episode, så dette kommer i spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Through the Looking Glass er mer enn bare ordene, det kan bety at noe kommer gjennom et speil, men det er også en bok av Lewis Carroll (Alice in wonderland). Og jeg siterer wikipedia

"Most main characters met in the story are represented by a chess piece, with Alice herself being a pawn. However, the chess game described cannot be carried out legally due to a move where white doesn't move out of check (a list of moves is included - note that a young child might make this error due to inexperience.) The looking-glass world is divided into sections by brooks, with the crossing of each brook usually signifying a notable change in the scene and action of the story: the brooks represent the divisions between squares on the chessboard, and Alice crossing them signifies the advancing of her piece one square."

Hvem kan nå dette være? Juliette eller kanskje Locke?

 

Eller kanskje jeg tar totalt feil :p

8371663[/snapback]

 

Sikker på at de to siste episodene ikke handler om Ben og man får se hans forhistorie? Rett og slett fra hans synsvinkel, brillene:P

 

Og, tro om Juliet vet at Jack og Claire er søsken da?

Lenke til kommentar

Slik jeg ser på "en tråd pr. episdode" systemet, kan man diskutere det som har skjedd før, forventninger før episoden, reaksjoner etter episoden og hver enkelts egene tanker om hva som skal skje fremover. Men vi opretter en tråd hver episode slik at diskusjonen videreføres, vi har også en førstepost som inneholder litt spesifik info om episoden.

 

Jeg TROR det i ettertid kan bli lettere å finne frem til diskusjoner osv med "en tråd pr. episode" systemet om underforumet får leve. Det vil bare tiden vise.

Lenke til kommentar
Ang en tråd-hver-episoden/eller ikke diskusjonen: Vi kunne jo ha hatt det slik de har det på www.lost-forum.com at de har en egen seksjon for hver episode.. :hmm:

8379857[/snapback]

Så lenge vi har underforumet til rådighet kommer jeg (eller andre) til å oprette en tråd pr. episode, har allerede oprettet en for episode 16 som du sikkert vet, der har det også blitt lagt ut poll der man kan gi terningkast til episoden. Tråd til episode 17 vil bli laget tidlig i neste uke, ber evt. andre som vil oprette en slik tråd om å bruke malen som ligger i episode 16 tråden.

Lenke til kommentar
Dagens praksis er å ha en stor tråd, noe som ikke er tilfredsstillende nok for entusiastene der ute. Så nå vil man nå få en hel kategori å lete seg frem til nyheter, samt diskutere mysterier og hendelser langt mer detaljert og oversiktlig. De store samletrådene vil bestå for de som ikke er interessert i mer "detaljert" diskutering.

8322127[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=744435

 

Det er helt greit å ha en tråd for hver episode. Dette gjør at noen som ser en episode på DVD om to år faktisk kan finne en egen tråd for den episoden på dette forumet. Dette er noe av poenget med egen underkategori. Denne tråden her lever for de som ikke ønsker å gå så detaljert til verks og kun ønsker å forholde seg til en tråd. Derfor går det helt greit at samme diskusjon kan finne sted to steder.

 

Ønsker man å diskutere dette videre så ta det i kunngjøringen jeg linket til og ikke i denne tråden.

Lenke til kommentar
Nok ei fantastisk episode. Det er tyldeg at ting bygger seg opp mot ein spennande avslutning på denne sesongen.

 

Hvilken Stephen King bok var det Juliet holdt rundt ?

8375741[/snapback]

Vil tru det er Carrie

8378061[/snapback]

 

tror jeg skal lese igjenom den boka engang til jeg :) Kansje jeg snapper opp noe som har /vil få betydning i serien senere :)

Lenke til kommentar

Greit å få vite litt mer ja, men syns ikke det var så vanskelig å skjønne at hun ikke hadde rent mel i posen. Men det virker jo også som om at hun er rimelig ambivalent, så det er jo ikke godt å si hva som skjer.

 

Neste uke blir det vel kun fokus på de andre som vanlig.

Lenke til kommentar
Greit å få vite litt mer ja, men syns ikke det var så vanskelig å skjønne at hun ikke hadde rent mel i posen. Men det virker jo også som om at hun er rimelig ambivalent, så det er jo ikke godt å si hva som skjer.

 

Neste uke blir det vel kun fokus på de andre som vanlig.

8384860[/snapback]

Nå som alle er tilbake i campen (-Locke) kan vi nok vente oss litt mere handling som angår "alle" fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...