Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Røykmonsteret registrerte en ny person. Etter endt evaluering, kom monsteret tilbake dagen etter for å gjøre jobben ferdig.

 

Edit: Men hvorfor dette regnværet som plutselig dukker opp? Og hvorfor regnet det ikke dagen etter da monsteret dukket opp på ny?

 

Ser ut som det starter å regne rett før monsteret skal registrere noen første gang.

 

Jeg begynner å tenke mer og mer i retning av at dette faktisk er en øy som styres teknisk både med hensyn til vær og lokasjon. Teorien om at den ligger under Nordpolen (vet det er sagt Sydpolen tidligere, men den er fastland) kan stemme.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som tenker dette:

 

Locke sa til eko at han så et sterkt lys, og ikke sort røyk. Det locke så var det samme som juliet så! Locke var den første som så dette lyset og juliet var den andre, for det hun så var et sterkt blinkende lys. Det så i tillegg ut som om hun fikk vondt i hodet eller noe, så det kan godt være den gjorde noe.

Lenke til kommentar

Ja, Locke sa at han så et sterkt lys, at han så noe vakkert. Vil tro det var det samme som Juliet så. Kan det være at hva hver enkelt ser, avhenger av hva slags person de er (god/ond), hva de har vært før? Locke og Juliet ser et sterkt lys fordi de er gode personer, så vidt vi vet har de ikke drept noen i fortiden sin. Eko derimot, som var en gangster og gjorde mye galt, så bare den sorte røyken. Når Eko for andre gang ble konfrontert med "monsteret", fikk han mulighet til å angre det gale han hadde gjort, men det gjorde han ikke. Dette endte med at han ble drept.

Locke derimot, etter å ha møtt monsteret, så prøvde det i slutten av sesong 1 å ta ham og dra ham ned i et hull i bakken. Ville det drept ham, så kunne det vel gjort det fort og greit der og da, som det gjorde med Eko?

Lenke til kommentar

"Just for today they can eat boar, laugh, and forget that they're totally screwed"

 

Lolzor.

 

Men jeg er enig i hva du sier nevnarion. Jeg syns forresten Lost bygger opp til noe angående røyk monsteret. Håper vi kanskje får se hva det er snart.

 

Noen andre som har merka at alt har gått til helvette for B-Gjengen siden De overlevende kom? Litt kjipt for dem. :roll:

Endret av Acolyt3
Lenke til kommentar

Mye lurt i det du sier Nevnarion (som vanlig faktisk :) ). Hadde noen teorier selv for ei tid tilbake om at skyen kunne se inn i den enkelte og deretter ta en form/ gjøre en hendling utfra dette. Dette kan jo stemme overens med det du sier over.

 

Når det gjelder Locke, og at han ble forsøkt dratt ned i hullet, lurer jeg på om dette har noe med hans spesielle forhold til øya å gjøre. At øya og Locke er knyttet sammen på ett eller annet vis er sikkert, og lurer på om skyen prøvde å dra ham med for å la ham ta del i det han egentlig føler selv. Høres kanskje noe søkt ut, men skyen dro ham neppe med for å drepe ham som du sier, tror dette var med andre hensikter.

 

 

The others hadde nok ikke planlagt at det skulle komme en plagom gjeng til øya og rote rundt i deres ting nei.

Lenke til kommentar

Den gangen så virket hvertfall Locke selv veldig sikker på at han ikke ble forsøkt dratt ned i det hullet for å bli drept. Han ble jo nærmest irritert for at Jack og Kate redda han.

Ben sa jo også i episode 13 av sesong 3 at han ikke visste hvordan det hadde skjedd, men at Locke ser ut til å ha et slags fellesskap med øya, og at det gjør han veldig viktig.

Lenke til kommentar

Kom hjem fra påskefjellet først i går og har ikke fått sett episoden før nå.

 

Jeg synes episoden var helt grei, rimelig interesant og litt spennende. Smokey er på offansiven og det er stor sjangs for at vi får se mer til dette når sesongen begynner å dra seg mot slutten. Alt i alt en ok epsiode.

Lenke til kommentar

Nettopp pløyd gjennom episoden her nå, synes Lost har tatt seg opp igjen i det siste.

 

Håper virkelig at de har vett til å ta folka med opp til den forlatte "byen" nå. Kommer til å irritere meg grønn hvis de skal fortsette å bo på stranda når det nå står tomme hus tilgjengelig til alle mann.. :wee:

Lenke til kommentar

Har tro på neste episode.

Samme regissør som på Desmond-episoden og

"the man from Tallahassee", den med Locke og faren.

Lost er forresten den nest mest sette TV-serien i verden,

bare slått av CSI. :)

 

Nå er det vel snart på tide at Sayid tar over leder-trøya?

Jack skulle jo vært kverka for lengst.

Endret av JackBauer2
Lenke til kommentar
Håper virkelig at de har vett til å ta folka med opp til den forlatte "byen" nå. Kommer til å irritere meg grønn hvis de skal fortsette å bo på stranda når det nå står tomme hus tilgjengelig til alle mann.. :wee:

8346680[/snapback]

Flere her som skriver det. Ingen som tenker på at det faktisk kanskje er en grunn til at the others bare stakk av da? :whistle:

Lenke til kommentar

Har ikke tro på at the others har forlatt landsbyen for all framtid. Det er jo tross alt der de egentlig bor, med ordentige hus osv. Hvorfor de dro og hvor er bare spekulasjoner, men jeg tpper enten til trylleboksen (som skulle være på den store øya?) eller over til den lille øya. Naturlig at de tok med seg en del ting hvis de tenkte å være borte ei stund. Påfunnet med gassingen var kanskje at de ikke ville ha noen til å følge etter seg, eller for å få Juliet til å bli med dem.

Lenke til kommentar

De har forlatt landsbyen fordi det er en tsunami på vei? Hvis dem fortsatt befinner seg i det herrens år 2004, og det er i Stillehavet, kan The Others ha forutsett tsunamien som rammet det området. Hvis serien er tatt fra virkeligheten da. Og om denne tsunamien kommer, så vil det jo bekrefte at øya er virkelig, og ikke ligger under pol-is.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...