Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Og nå når de grilla den grisen, så  vi liksom at de kosa seg med øl og mat på en øde øy? det blir liksom for dumt,, de snubla over en underjordisk leilighet, og bilen med øl i,, de er liksom litt FOR heldige nå syns jeg,,

8319866[/snapback]

Vel, øya er jo ikke øde da. Egentlig det som er litt av poenget med serien kan det virke som. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og nå når de grilla den grisen, så  vi liksom at de kosa seg med øl og mat på en øde øy? det blir liksom for dumt,, de snubla over en underjordisk leilighet, og bilen med øl i,, de er liksom litt FOR heldige nå syns jeg,,

8319866[/snapback]

Vel, øya er jo ikke øde da. Egentlig det som er litt av poenget med serien kan det virke som. ;)

8319964[/snapback]

 

 

joa, enig der :) men det var liksom mere spennende før når de ikke hadde alle disse tingen og forholde seg til, synes jeg da :) MEn det trengs vel for å fortsette historien fram dit den skal da, til den dagen vi endelig får noen svar.. hvis det finnes svar da, hehe..

Lenke til kommentar

Når det gjelder å sjekke pulsen, så sa de jo at de ble så livløse at til og med en doktor hadde hatt problemer med å vite om de var døde eller ikke.

 

Det kan vel godt hende at de flytter til husene. Det eneste vi vet er at de dro mot stranda.

 

Og det er vel ikke så rart at de har øl når de får forsyninger fløyet inn. Du så jo hvor mye mat The others hadde. Det er LENGE siden vi slutet å kalle øya for ØDE.

Lenke til kommentar
Når det gjelder å sjekke pulsen, så sa de jo at de ble så livløse at til og med en doktor hadde hatt problemer med å vite om de var døde eller ikke.

 

Det kan vel godt hende at de flytter til husene. Det eneste vi vet er at de dro mot stranda.

 

Og det er vel ikke så rart at de har øl når de får forsyninger fløyet inn. Du så jo hvor mye mat The others hadde. Det er LENGE siden vi slutet å kalle øya for ØDE.

8320070[/snapback]

 

 

nei, de fra flykræsjen fikk jo øl fra bilen de fant da,, ja, den er jo ikke så øde lenger da tydeligvis...

Lenke til kommentar

Det var jo noen interessante aspekter ved denne episoden.

 

Skyen/ Smokey: the others står ikke bak denne, de styrer den ikke, og vet ikke hva det egentlig er. Jeg regner da med at Juliet snakker sant, siden hun ikke var klar over at skyen kan ta form som metall-skrammelet, og at hun ikke løy da hun sa de faktisk ikke visste hva det var. Det med den blitzen var nytt, hva var det og hva skulle det være godt for? Både med filminga når de blir forfulgt i mørket, og når skyen hopper opp på slutten, viser den at den er formet som en slags metallarm. Dette har vi sett flere ganger før, men ikke siden John ble forsøkt dratt ned i grunnen i første sesong vel?

Hvem står da bak skyen? Hvis the others ikke er Dharma, kan den være del av Dharma-prosjektet eller være en del av øya og dens eldre mystikk.

 

Trylleboksen: da gikk vel teoriene om at Johns far var skyen i dass? Da står vi igjen med at han er kidnappet eller at han faktisk kommer fra denne boksen. Siden the others og John er på vei til denne boksen, må den da eksistere i en eller annen form. Jeg baserer dette på at John og Ben tydeligvis er bestevenner siden de begge vil grave i den andres mystiske saker. Når de en gang kommer fram dit, må de vel vise John at den fungerer, og da får vi vel endelig bevist hva dette er.

 

Juliet, Kate og Jack: ble Juliet etterlatt eller ikke?

Etterlatt: - hun har gjort en del mot the others, blant annet drepte han fyren

- har et tett forhold til Jack, noe som kanskje ville ha hindret henne i å gjøre

noe mot ham og vennene

- hun og the others visste alle ville være veldig påpasselige på henne, de vil

neppe gå i en ny Ben-felle

 

Ikke: - the others er uberegnelige og liker å ha kontroll over hva som skjer

- hvorfor våknet hun så tidlig av gassen, både før Kate og lenge før Jack, slik

at hun kunne lenke seg med Kate. Mystisk.

- hvorfor gikk hun til Kate og ikke Jack, som hun tydeligvis har et forhold til

- hvorfor i det hele tatt bli med rømlingene, siden hun både bodde godt i

landsbyen, og må vite hvor de andre tok veien.

- kanskje the others ville være helt sikre på at ingen fulgte etter, men synes

egentlig det at de ble gasset var litt vel drastisk.

 

Nikki/ Paolo: de er nok døde og begravet ja, men håper og tror vi får de mer av dem i tilbakblitt fra øya eller noe. uten blir det litt for rart å age en hel episode om dem. Walike-talkien kan det bli noe moro ut av da, men noe mer skapende fikk vi vel ikke ut av episoden om de gjenoppstår?

Lenke til kommentar

Locke: De vet jo alt om Locke og hadde ubåten for å komme seg til sivilasjonen, så å få tak i faren skulle da ikke vært så mye slit for dem. At han kom ut fra noen boks tviler jeg sterkt på,ser det mer som en del av mindgamene til Ben.

 

Juliet/Kate Det med blitzingen ble jeg veldig forvirra av. Var det for å identifisere henne kanskje?

 

Tror selv at Juliet ble latt være igjen for en grunn, kanskje pga at hun tidligere har hjulpet Jack men tror det ligger noe mer bak. Kan hende de har noe merking på henne så de vet hvor de er? Men at hun og Kate våknet først er jo logisk, Kate ble nå dratt langt unna der hun ble gasset ned, mens Jack fortsatt lå samme stedet.

 

Nikki/Paolo: Vi så jo at de ikke var døde? Nikki åpnet jo øynene og bevegde seg! Så regner med de ikke er helt borte, kan godt hende vi ser dem allerede den 11 ;)

Lenke til kommentar
Locke: De vet jo alt om Locke og hadde ubåten for å komme seg til sivilasjonen, så å få tak i faren skulle da ikke vært så mye slit for dem. At han kom ut fra noen boks tviler jeg sterkt på,ser det mer som en del av mindgamene til Ben.

 

Juliet/Kate  Det med blitzingen ble jeg veldig forvirra av. Var det for å identifisere henne kanskje?

 

Tror selv at Juliet ble latt være igjen for en grunn, kanskje pga at hun tidligere har hjulpet Jack men tror det ligger noe mer bak. Kan hende de har noe merking på henne så de vet hvor de er? Men at hun og Kate våknet først er jo logisk, Kate ble nå dratt langt unna der hun ble gasset ned, mens Jack fortsatt lå samme stedet.

 

Nikki/Paolo: Vi så jo at de ikke var døde? Nikki åpnet jo øynene og bevegde seg! Så regner med de ikke er helt borte, kan godt hende vi ser dem allerede den 11 ;)

8335536[/snapback]

 

Spennende å se med boksen. Har vanskelig for å tro på det jeg også, men hvem vet. Ben tar jo med John til boksen nå, så han må jo vise ham et eller annet. Ben vil jo finne ut hvorfor John blir helbredet, og John vil gjerne se denne boksen i bytte.

 

At Jack lå i gassen lengre tenkte jeg ikke på. Når det gjelder Juliet, kan dette tyde på at hun ikke var utslått av noen gass (ergo er hun ikke satt igjen), med mindre hun var i et veldig stort eller god ventilert rom.

 

Som mange har bemerket kan man ikke overleve mange minuttene når man er begravd på den måten. Siden de ikke dukket opp nå, har jeg vansleik for å tro at de spretter opp fra graven sin. Det blir for dumt siden de ikke gjorde det umiddelbart etter at de kom til live igjen.

Lenke til kommentar
Ikke: - the others er uberegnelige og liker å ha kontroll over hva som skjer

       - hvorfor våknet hun så tidlig av gassen, både før Kate og lenge før Jack, slik

         at hun kunne lenke seg med Kate. Mystisk.

       - hvorfor gikk hun til Kate og ikke Jack, som hun tydeligvis har et forhold til

       - hvorfor i det hele tatt bli med rømlingene, siden hun både bodde godt i

         landsbyen, og må vite hvor de andre tok veien.

       - kanskje the others ville være helt sikre på at ingen fulgte etter, men synes

          egentlig det at de ble gasset var litt vel drastisk.

8334754[/snapback]

Hvordan vet du at hun lenket seg til henne selv? Jeg forsto det ikke slikt.

Endret av Acolyt3
Lenke til kommentar
Ikke: - the others er uberegnelige og liker å ha kontroll over hva som skjer

       - hvorfor våknet hun så tidlig av gassen, både før Kate og lenge før Jack, slik

         at hun kunne lenke seg med Kate. Mystisk.

       - hvorfor gikk hun til Kate og ikke Jack, som hun tydeligvis har et forhold til

       - hvorfor i det hele tatt bli med rømlingene, siden hun både bodde godt i

         landsbyen, og må vite hvor de andre tok veien.

       - kanskje the others ville være helt sikre på at ingen fulgte etter, men synes

          egentlig det at de ble gasset var litt vel drastisk.

8334754[/snapback]

Hvordan vet du at hun lenket seg til henne selv? Jeg forsto det ikke slikt.

8335817[/snapback]

 

Stussa der jeg og! Kan da like mye hende at The Others satte de på henne, men la nøkkelen i lommen hennes.

Lenke til kommentar
Ikke: - the others er uberegnelige og liker å ha kontroll over hva som skjer

       - hvorfor våknet hun så tidlig av gassen, både før Kate og lenge før Jack, slik

         at hun kunne lenke seg med Kate. Mystisk.

       - hvorfor gikk hun til Kate og ikke Jack, som hun tydeligvis har et forhold til

       - hvorfor i det hele tatt bli med rømlingene, siden hun både bodde godt i

         landsbyen, og må vite hvor de andre tok veien.

       - kanskje the others ville være helt sikre på at ingen fulgte etter, men synes

          egentlig det at de ble gasset var litt vel drastisk.

8334754[/snapback]

Hvordan vet du at hun lenket seg til henne selv? Jeg forsto det ikke slikt.

8335817[/snapback]

 

Stussa der jeg og! Kan da like mye hende at The Others satte de på henne, men la nøkkelen i lommen hennes.

8336004[/snapback]

Ja, og hun visste om nøkkelen, men trodde kanskje at kate ville stole mer på henne hvis hun trodde de var i samme bås..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...