Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvorfor i helvette sa de ingenting om the pearl som de fant?? og walkie talkien!

 

Og angående flashbackene: Du kan se at det er nytt opptak da håret til shannon er mye lengre enn den var i pilotepisoden.

8267685[/snapback]

 

Dette irriterte meg osgå samt at han Paulo også så The Others (Ben og hun dama) som tidligvis spionerte, og at det var slik de samlet informasjon om de som krasjet med flyet. Veldig irriterende!! Hey to personer (Paulo og Nikki) går alene i skogen på en tilsynelatende øde øy snubler i en sjakt dør som de åpner, ser at den leder nedover og bare drar videre. :thumbdown::dontgetit:

8269801[/snapback]

Kanskje de hadde mer kontakt med The Others enn hva vi har fått sett? Kanskje de ble oppdaget av The Others rett etter og tvunget til å holde kjeft og samarbeide. Jeg tror nå det er årsaken og at vi vil få ser mer av dette i fremtidige flashback.

 

(Og nei, jeg har ikke lest en spoiler og gjør dette om til min egen teori.)

Lenke til kommentar

Episoden overrasket positivt den. :) En av de tingene jeg liker veldig godt med Lost, at alt virker så planlagt på forhånd, og at til og med toalettbesøket til Paulo hadde en betydning. :) Er gøy med sånne episoder som begynner med en situasjon, går tilbake i tid, og stadig teller ned til hvor episoden begynte, for så å gi en god forklaring på hva som skjedde. Sitter alltid og tenker "aha :)", for eksempel når vi fikk se hva som egentlig skjedde like før Nikki kom løpende ut av jungelen.

 

Tilbakeblikkene til like etter flystyrten var også tøffe å se igjen, selv om det er noen sprekker her og der, da med tanke på at man i grunn lett kan se at de er filmet i ettertid, at Nikki og Paulo ikke egentlig var der under den virkelige styrten vi så i sesong 1. Både Sayid og Sawyer hadde mye lengre hår i disse scenene enn de hadde opprinnelig.

Men det gjør egentlig ingenting, man skjønner det jo og det blir bare pirk å irritere seg over det.

Så alt i alt en grei episode som jeg koste meg med, det eneste minuset er at vi ikke fikk se noen fortsettelse av det som skjedde på slutten av forrige episode, men det var jeg også fullstendig forberedt på.

Lenke til kommentar
Jeg elsket denne episoden! Var litt sånn Tarantino feeling på slutten. Det ble jo ganske tydelig vist i denne episoden at Nikky og Paulo(?) var ganske egoistiske personer.. Særlig Nikky da, som egentlig bare hadde et mål. Diamantene. Paulo brydde jo seg litt om følelser og sånt :p. Uansett da, så tror jeg ikke vi kommer til å se så mye av dem lengre. Jeg tipper at det tar ei grei stund å komme seg ifra en lammelse som varer i seks timer, og det tar ikke mange minuttene før noen meter sand kveler en. Er rimelig sikker på at de forblir begravd. Musikken på slutten tydet ikke på noe annet.

 

BTW, var det flere som hørte monsteret i jungelen like før Nikky ble bitt? Så ikke at det var nevnt her..

8269827[/snapback]

 

Jeg hørte monssteret. Kanskje det gjorde seg om til edderkopper? Akkurat som det har forandret seg tidligere? :hmm:

8269872[/snapback]

tviler. Hvis du hørte hva Arts (eller hva han het) så sa han at kjønnshormonene til edderkoppen var så kraftig at alle på hele øya ville bli tiltrukket av lukta eller no. Det som skjedde når edderkoppen ble splatta kanskje?

Lenke til kommentar
tviler. Hvis du hørte hva Arts (eller hva han het) så sa han at kjønnshormonene til edderkoppen var så kraftig at alle på hele øya ville bli tiltrukket av lukta eller no. Det som skjedde når edderkoppen ble splatta kanskje?

8272751[/snapback]

 

Jup. Fra Lostpedia

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
A (fictional) species of spider found on the island. In "Exposé", Dr. Arzt shows Nikki a female Medusa in a jar, one of more than 20 species of insects and arachnids he had collected since crashing on the island. He explains to her that the Medusa is very dangerous, and that the female's pheromones are so powerful that, if the jar were opened, they would attract every male on the island instantly. Its venom will not kill, but will paralyze a human for about 8 hours
Lenke til kommentar
Hmm.. du sier noe. Men tviler, siden det så ut som om det sviktet. Dessuten var ikke the others ordetnlig inni bildet der enda.

8270103[/snapback]

 

Som vi vet tidligere er det ingen tilfeldigheter i Lost og jeg ser ingen grunn til at flyet ikke ble dyttet ned av The Others.

8270185[/snapback]

Menneh.. flyet datt ned før de overlevende kom i bunkeren. Så når ben sier at han vil dekke til the pearl med flyet så var allerede flyet på bakken. Dessuten tror jeg faktisk ikke the others ville tatt og drept boone når de kunne tatt både boone og locke for seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...