Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, dem holder oss på limpinnen ennå. Sitter fortsatt å venter på noen ordentlige svar fra the others.

 

Var bra spent på slutten hva som var bak den døren. Håper dem ikke sløser for mye tid med emoprat mellom Locke og faren.

8229522[/snapback]

 

Tror nok ikke det blir mye prating mellom dem uansett om det faktisk var faren eller ikke. Etter å ha blitt kastet utfra en blokk på den måten, med brukket rygg som resultat, tviler jeg på at de er særlig på talefot.

 

 

 

Kom tilfeldig vis inn på ei side der det sto en link til ei bok som het Catch-22 i stad.

Husket at jeg hadde sett at en av de kommende lost-episodene hadde det navnet også. Her finner dere en wikipedia-artikkel om boka. En god del ting der man kan trekke paraleller med handlingen i Lost.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Kom tilfeldig vis inn på ei side der det sto en link til ei bok som het Catch-22 i stad.

Husket at jeg hadde sett at en av de kommende lost-episodene hadde det navnet også. Her finner dere en wikipedia-artikkel om boka. En god del ting der man kan trekke paraleller med handlingen i Lost.

8230084[/snapback]

 

Spennende. :)

The book sets out the absurdity of living by the rules of others, be they friends, family, governments, systems, religions or philosophies. Heller suggests that rules left unchecked will take on a life of their own, forming a bureaucracy in which important matters (eg those affecting life and death) are trivialized and trivial matters (eg clerical errors) assume enormous importance. He concludes that the only way to survive such an insane system is to be insane oneself.

 

Another theme is the folly of patriotism and honour, which leads most of the airmen to accept Catch-22 and the abusive lies of bureaucrats, but which Yossarian never accepts as a legitimate answer to his complaints.

 

Om selve begrepet Catch-22:

Catch-22 is a term, coined by Joseph Heller in his novel Catch-22, describing a general situation in which an individual has to accomplish two actions which are mutually dependent on the other action being completed first. A familiar example of this circumstance occurs in the context of job searching. In moving from school to a career, one may encounter a Catch-22 where one cannot get a job without work experience, but one cannot gain experience without a job. Catch-22 situations are also sometimes called the chicken or the egg problems.

 

Og ja: (Tittel og karaktersentrering for kommende episode)

 

Episode 17 av sesong 3 (som kommer om snaue 4 uker) heter Catch-22 og handler om Desmond

 

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Og ja: (Tittel og karaktersentrering for kommende episode)

 

Episode 17 av sesong 3 (som kommer om snaue 4 uker) heter Catch-22 og handler om Desmond

 

8231532[/snapback]

 

Håper vi får se mer til portugiserne, penelope widmore og alt det i den episoden. De må nesten komme til det igjen i denne sesongen, og det må da passe utmerket å komme på den snora igjen nå. Vi har kommet nærmere the others nå, så da må det komme noen bevegelser fra en annen kant også. Desmond, Locke og Sayid-episoder rocker, så jeg gleder meg. Spennende å få vite mer om Nikki og Paolo når det kommer og, produsentene har jo lovet at de skal bli viktige.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Neste episode er jo om dem da.

8233138[/snapback]

 

Akkurat det jeg mente, beklager om ikke ordleggingen var optimal. Gleder meg mest til Des, men interessant å vite hvorfor produsentene mener Poalo og Nikki er så viktige, noe vi kanskje får vite mer om i neste episode. Vet jo ingenting om dem, så kanskje vi blir litt klokere snart.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg stort til neste episode jeg også. Synest LOST har bygget seg mye opp igjen etter en del langdratte episoder. Nå får vi endelig noen svar, og et ser ut som ting begynner og gå mot at vi kanskje får vite hvem "the others" egentlig er. Nå koser jeg meg med LOST! :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg endeli den samme følelsen som jeg hadde i sesong 1. gleder meg sykt til hver onsdag/torsdag :D håper dette vil fortsette!

8235316[/snapback]

 

 

:D Så bra at nesten alle har fått Lost tilbake i sitt hjerte. Jeg må innrømme det var hardt med de langdryge episodene, men herregud så det har tatt seg opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...