Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8216013[/snapback]

så isbjørnen og alt det var Walt sine ønsker, eventuelt tanker fra tegneserien?

8216117[/snapback]

 

Ja, kanskje. Neppe ønsker, men mer hva du har i tankene, hva som ligger inne i deg bevisst eller ubevisst. Det at John og Jack så fedrene sine kan godt forenes med teorien, det med isbjørnene er ikke så tydelige sammenhenger

Lenke til kommentar

Har en mistanke om at Walt er/var en viktig brikke i Dharma og/eller the Others. Noen sider tilbake var det en link til en side som forklarte om teorien om alt det med magneter, oppfinnere osv. På noen av de bildene der fikk vi se Mike besøke Walt i et hus som hadde spor av Dharma. Moren tok jo med Walt til Europa i noen år. Husker ikke helt årsaken til det jeg men. Men uansett, det er fortsatt mye som skal kobles enda. Vi har jo numrene og Hurleys innblanding i det hele, pluss mye mer. Vi har jo kommet til episode 13 av denne sesongen allerede. Om et bilde av det hele dannes, og dette er siste sesong, bør de komme i gang. Tror det skal en del til for å tilfredsstille 3 år med teorier laget av fans..

Lenke til kommentar
Kan faren hans dukke opp i en magisk boks, kan John fake en sprengt ubåt :cool:

8213529[/snapback]

DE KOMMER JO TIL Å MERKE DET HVIS DET HADDE VÆRT FAKE FFS!

 

 

Tard.

8213920[/snapback]

 

Så sint da, ikke pent å kalle opp folk med forskjellige meninger heller. Klart de kan merke det for all del, det tror jeg på jeg og, men kanskje John gjode dette som del i en større plan. Jeg har sett eksplosjonen et par ganger til, og etter det jeg kan se, blir det ikke sprengt en stor ting av metall i den sprengingen. Skal ikke påstå å ha sett en ubåt sprenge før, men her så det kun ut som det var sprengstoffet som smalt. Vær gjerne uenig, for all del, jeg legger ikke livet mitt i denne påstanden, jeg åpnet for muligheten for at ubåten ikke er sprengt, og argumenterte for det.

 

Det er ingen, INGEN tilfeldigheter i lost.

8215361[/snapback]

Akkurat hva jeg og mener! Kan godt hende John liker å bade når det er mørkt, men da kunne han vel valgt et annet tidspunkt. Ingen tilfeldigheter... :roll:

 

PS: skal vi legge ned stridsøksa Acolyt3, så vi slipper flere dumme skittslenginger?

8215732[/snapback]

Okilol, pus :love:

Lenke til kommentar
Fansy det greiene der ja. Håper bare vi ikke mister John. Det kan vel ikke skje.

 

Er faren til Lock den EGENTLIGE Sawyer? Jepp!

Kanskje Sawyer også kan få sin hevn? Hadde vært en fin slutt på den sirkelen.

 

Og han som låste opp døren er han som rekruterte Juliet.

8214799[/snapback]

 

Den egentlige Sawyer! Han hadde jeg helt glemt! Ikke dum tanke, tror den stemmer.

8214865[/snapback]

 

Tror jeg må ha glemt de greiene med den egentlige Sawyer. :blush: Noen som gidder å forklare det litt kort til meg?

Lenke til kommentar
Fansy det greiene der ja. Håper bare vi ikke mister John. Det kan vel ikke skje.

 

Er faren til Lock den EGENTLIGE Sawyer? Jepp!

Kanskje Sawyer også kan få sin hevn? Hadde vært en fin slutt på den sirkelen.

 

Og han som låste opp døren er han som rekruterte Juliet.

8214799[/snapback]

 

Den egentlige Sawyer! Han hadde jeg helt glemt! Ikke dum tanke, tror den stemmer.

8214865[/snapback]

 

Tror jeg må ha glemt de greiene med den egentlige Sawyer. :blush: Noen som gidder å forklare det litt kort til meg?

8216283[/snapback]

 

Moren til Sawyer vi kjenner ble Conned av en fyr som kallte seg for Sawyer, så når vår Sawyer skulle bli en conman tok han altså navnet til den personen. Noe hevngreier var også involvert.

Lenke til kommentar
Walt og fatter`n hans fikk jo lov å forlate øya i slutten av sesong 2. Skulle nesten trodd at de skulle ha tatt med hjelp fra den "normale" omverdenen og redde resten av gjengen jeg. Hva somler fyren så mye for? :p

8216375[/snapback]

Det sa ben i sesongslutten i sesong 2.

 

Michael spurte om hvorfor han ikke ville komme tilbake.

 

Fordi da ville folk vite hva han hadde gjort.-

Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg. Synes denne teorien blir for lettvindt. Hvorfor skulle locke plutselig øsnke seg faren kneblet i rullestol akkurat nå? Rart at vi ikke har sett det før i så tilfellet. Når det gjelder båten gikk han nok ned i den for å plasere c4en på insiden for å få mer effekt. På utsiden er det ikke sikkert at det hadde gjort nok skade til at den hadde blitt ubrukelig.

Lenke til kommentar

LOST ER TILBAKE! :w00t: Endelig på rett spor igjen. De siste episodene har vært råbra, og denne oppbyggingen bare fortsetter. Elsket denne episoden. Plutselig er det LOST som igjen er ukas største "kan-nesten-ikke-vente-på-neste-episode"-serie. Og denne episoden føyer seg inn blant de absolutt beste i seriens historie. Det har vært dødpunkter, det har vært tider der det har gått trått og man mest har lyst til å bare droppe ut av hele serien og at det skal ta slutt. Men hvis dette her fortsetter sånn, så må de bare kjøre på for min del.

Jeg vil ha mer John Locke!

 

Denne episoden var jo også noe vi har venta på siden "the very beginning" av serien Lost. Helt fra første gang vi fikk vite at Locke hadde vært lam, så har spekulasjonene gått i hvordan det skjedde. Nå vet vi det, og for en dramatisk scene det var! Syns forresten virkelig synd på han på sykehuset etterpå. Ingen tvil om at mannen har hatt et tøft liv. Så jeg skjønner hans følelser og argumenter for å ville bli på øya og ødelegge alle muligheter for at noen skal finne den.

Veldig bra at ting fra tidligere episoder (og sesonger) også hentes litt frem igjen og begynner å gi mening. Som den episoden i sesong 2 når de holdt Ben fanget nedi bunkeren, og han fortalte Locke at han hadde kommet dit for å finne ham. Nå ser vi jo igjen at Ben er veldig interessert i Locke, og ser på han som en viktig person.

 

Jess, episoden var ren nytelse fra ende til annen, stort mer er det egentlig ikke å se. Dette er sånn vi vil se mer av. Nå må jeg bare fordøye ordentlig hva jeg nettopp har sett. :love:

 

Edit: Og det med at faren dukket opp der, kneblet i en stol, tror jeg ikke var noen illusjon. Tror the others faktisk har fått tak i han og tatt han med dit. De vet tydeligvis alt om folka fra flight 815, og visste dermed også at å konfrontere Locke med faren sin ville ha en effekt (hva Ben vil skal skje videre nå kan vi jo bare spekulere i fram til fortsettelsen :wee:)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
En ting jeg stusser litt på. Hvorfor skal alle på død å liv vekk fra øyen? Virker joe egentlig som om de har det ganske fint der. Men tror jeg hadde begynt å bygge meg et hus eller noe snart. Lit kipt å bo i en liten hytte på stranden når det kommer en storm.

8216697[/snapback]

 

Jepp, mange av de overlevende hadde ganske miserable liv før de kom til øya (og det er nok ikke tilfeldig). Locke vet vi jo ønsker å være der, Kate har jo valget mellom øya og å vende tilbake til en verden der hun er ettersøkt, Charlie var jo stort sett et dopvrak som hadde et heller dårlig forhold til familien sin, Jin og Sun hadde jo problemer med faren til Sun som fikk Jin til å gjøre oppdrag for seg, mens på øya har de funnet tilbake til hverandre.

Eksemplene er mange, og ja som du sier så tror jeg nok mange av dem har det bedre på øya.

 

 

Mange her husker sikkert promoen for noen episoder tilbake som lovte å avsløre noen av seriens største mysterier. En episode som viste seg å avsløre null og niks.

Syns heller den beskrivelsen passet denne episoden bedre. Nå følte jeg at vi fikk svar på en del ting, selv om det selvsagt også dukket opp nye spørsmål. :p

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Tenkte på det med hesten ja trulshe, men lurer på om den faktisk ikke er skyen nei, som du også sier. Hesten var "snill", de andre formene skyen har hatt, har den brakt uhygge, vold eller annen slags ondskap med seg.

8216115[/snapback]

 

Kate er ikke på listen, det kan være noe der.

 

Men hvem er det som har sett personer som egentlig ikke er der?

 

Jack så faren.

Shannon så Walt (Sayid også?).

Eko så Yemi.

Locke så faren.

Kate og Sawyer så hesten (kan forklares med gården til Mikhail).

 

Er det flere?

Lenke til kommentar
Walt og fatter`n hans fikk jo lov å forlate øya i slutten av sesong 2. Skulle nesten trodd at de skulle ha tatt med hjelp fra den "normale" omverdenen og redde resten av gjengen jeg. Hva somler fyren så mye for? :p

8216375[/snapback]

Det sa ben i sesongslutten i sesong 2.

 

Michael spurte om hvorfor han ikke ville komme tilbake.

 

Fordi da ville folk vite hva han hadde gjort.-

8216465[/snapback]

Fikk de nå egentelig det?

 

De fikk en båt og de skulle sette kursen mot et bestemt punkt for å forlate øya, men vi vet at The Others har en større båt tilgjengelig (Fra episoden hvor Ben ble fraktet i båre) som de ikke kan bruke for å forlate øya i følge Ben, da ubåten var eneste vei av øya ... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...