Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Tolket det som et kart til "basen" til der hvor Jack er jeg :hmm: Hvis det var et kart som ga de veien hjem så beklager jeg, da passer ikke alt i mitt forrige innlegg nei :blush:

Tror jeg må sjekke episoden en gang til, for jeg er rimelig sikker på at det ikke var noe kart hjem, men kun til der hvor jack og co er. Han sa jo at på dette kartet er det strøm og alt mulig til og holde en liten landsby i gang, et sted som er verdt å sjekke.

Han sa ikke, jippi dette er veien hjem, endelig skal vi hjem.

Så nå før jeg ser det kartet en gang til så står jeg ved det jeg har skrevet.

Håper ikke jeg driter meg hardt ut da :blush: men det skal snart finnes ut

edit: SORRY, men i den snutten hvor han diskuterer kartet og vi ser kartet, altså før huset eksploderer, er det absolutt ingen ord fra Sayid om at nå kan de komme hjem. Har kartet vært vist før det? For da har jeg gått glipp av det. Men utifra den snutten jeg sikter til, er det NULL snakk om å komme hjem, men snakk om et sted som er verdt å sjekke ut!

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit: SORRY, men i den snutten hvor han diskuterer kartet og vi ser kartet, altså før huset eksploderer, er det absolutt ingen ord fra Sayid om at nå kan de komme hjem. Har kartet vært vist før det? For da har jeg gått glipp av det. Men utifra den snutten jeg sikter til, er det NULL snakk om å komme hjem, men snakk om et sted som er verdt å sjekke ut!

8110933[/snapback]

Sjekk ca. 20 sekunder før Sayid tar opp kartet (00.34.00-00.35.00) ;)

Lenke til kommentar

Endelig en skikkelig kickass episode igjen. Dette var en av de beste så langt i sesong 3. Nå må de bare fortsette den retningen de er på vei nå.

Når øyelappmannen sa "I am the only living member left of the Dharma Initiative", visste jeg at dette kom til å bli en skikkelig bra episode. Det viste seg da imidlertid at det han sa var løgn, menmen. :p Sayid stilte mye bra spørsmål, og vi fikk en del svar også, selv om jeg på slutten av episoden egentlig ikke var så sikker på om vi kunne stole på noen av de svarene.

Lenke til kommentar
Noen som husker slutten på sesong 2, hun dama til Desmond som fikk beskjeden "We found him!" eller noe.

Hvorfor har vi ikke sett noe mer til det? Noe som kommer i siste episode i sesong 3 kanskje?

8112312[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lenke til kommentar

8110933[/snapback]

Sjekk ca. 20 sekunder før Sayid tar opp kartet (00.34.00-00.35.00) ;)

8111907[/snapback]

Sayid sier blabla som fører oss dit Jack er, og forhåpentligvis finner vi en vei hjem. Med andre ord: Med det tempoet lost har tviler jeg på at de så lett finner en vei hjem.

edit: Men det hadde ikke gjort meg en dritt om de fant en vei hjem så man endelig kunne bli ferdig med serien. Jeg krysser alle fingre og tær for at lykken skal være på dems side :yes:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Noe jeg stusser litt over; hvorfor reagerte Mikhail slik han gjorde da Said kom?

Han hadde tydeligvis et brukbart forhold til the others siden hun dama var der. Siden han hadde så mye kjøtt, forestiller jeg meg at han forsynte the others-leiren med mat også. Så hvorfor rope han: dere lovte å la meg i fred! Er det bare hun dama som har lov å komme til ham, og at han har et dårlig forhold til resten? Er han en utstøtt av the others, men får lov til å fortsette å bo der så lenge begge parter holder seg for seg selv?

Lurer også på hvorfor Danielle pinglet ut, veldig uvant henne, selv om vi neppe vet alt om henne og bekgrunnen hennes.

Lenke til kommentar
Noe jeg stusser litt over; hvorfor reagerte Mikhail slik han gjorde da Said kom?

Han hadde tydeligvis et brukbart forhold til the others siden hun dama var der. Siden han hadde så mye kjøtt, forestiller jeg meg at han forsynte the others-leiren med mat også. Så hvorfor rope han: dere lovte å la meg i fred! Er det bare hun dama som har lov å komme til ham, og at han har et dårlig forhold til resten? Er han en utstøtt av the others, men får lov til å fortsette å bo der så lenge begge parter holder seg for seg selv?

Lurer også på hvorfor Danielle pinglet ut, veldig uvant henne, selv om vi neppe vet alt om henne og bekgrunnen hennes.

8118275[/snapback]

Godt spørsmål andgående Mikhali, kan jo godt være rent skuespill, men hvem vet.

Hva andgår Danielle tror jeg det var ganske likt det hun sa, hun har overlevd nettopp ved å holde seg unna slike situasjoner, er det noe annet får vi nok vite det.

Lenke til kommentar

8118275[/snapback]

Jeg syntes det var ganske åpenbart.

Han var sikkert der med Bea og skulle reparere noe, og da de overlevende kom satte han i gang med et skuespill. Hvis han var en utstøtt b-gjeng tror jeg virkelig ikke han hadde villet få en ny fiende. Bea var jo heller ikke engang utstøtt, tipper jeg.

Min teori i alle fall da..

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk var at han bodde der. Det baserer jeg på at han ble plukket opp av kameraet der, at dyra trenger jevnlig stell og han sa han likte å bo alene. Jeg tror Bea var der for å enten hente mat eller for å holde kontakten (kommunikasjonssystemene er nede etter lukesprengningen).

Så hvorfor reagerte han som han gjorde? Jeg tror ikke han ville ha en ny fiende, men han trodde det var en gammel fiende; en av the others. Jeg tror Bea er en av de få som han tillater å ha kontakt med, der for var hun der. Han tok Sayid for å være en av the others, og skjøt. Da han skjønte at han tok feil, godt hjulpet av et par geværmunninger, prøvde han å bløffe seg ut av det hele.

Lenke til kommentar

Veit at det er sikkert er flere her som leser litt på lostpedia iblandt! Dette er en bra side for teorier fra fansen :)

Her er noen teorier fra Mikhail Bakunin:

http://www.lostpedia.com/wiki/Mikhail_Bakunin/Theories

Leser vaffal der en god del jeg.

-----------------------------

Er det noen som vet hvor gammel han her er?

http://www.imdb.com/name/nm0930787/

Endret av Acolyt3
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er fjern eller ikke, men dette var første gangen for meg at jeg innså at ikke Dharma og The Others ikke var de samme folka. Hadde jo mistanke om at det var to "parter" på øya fra før, men jeg trodde også at The Others og Dharma hadde en kobling et eller annet sted. Uansett, så virker det som at The Others er long gone og at The Others har funnet og tatt over de fleste stasjonene, bortsett ifra den Desmond ble satt i.

Dharma bygget jo en hel haug med stasjoner og en hel landsby på øya, men the Others eksisterte jo allerede når de kom til øya. Kanskje the Others var en del av Dharma, eller de var "innfødte" på øya, og tok over hele greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...