Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, syntes denne episoden støtter Purgatory teorien, et balltre slag i hodet kan lett ha drept Desmond og landet ham på øya.

7981968[/snapback]

Har ikke skaperne av serien allerede sagt at dem ikke er i skjærsilden?

7983082[/snapback]

Absolutt ingen ide, det ville ikke vært noen sjakktrekk om de har sagt noe slikt, men hvem vet.

Uansett, det er mannen bak Alias vi snakker om og da kan man ikke utelukket noenting når det kommer til plot, heh.

Min personlige "god teori" er at de er fanget i en annen dimensjon/frekvens/tid.

Og jeg tror den polar stasjonen som oppdaget at noe skjedde, var i den virklige verdenen og det de observerte var en kollisjon mellom de to dimensjonene.

Mer forklaring:

Denne dimensjonen er et fengsel, muligens for å bli forsket på av enten mennesker eller andre vesner som vil vite mer om mennesker.

Jeg har alltid syntes "Stranger in a strange land" sangen til Iron Maiden har passet bra til Lost, og i neste episode blir denne tanken styrket betraktlig med at episoden heter akkurat dette. "Preserved in time for all to see" Er godt mulig:)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Skjønte ikke hva som var genialt med disse detaljene. :hmm:

7980126[/snapback]

oceanic.jpg

oceanic1.jpg

Oceanic, som det står i logoene, er samme flyselskap som de som landet på øya brukte

oceanic2.jpg

Apollo er et sjokolademerke. En Apollo-sjokolade ble funnet i bunkeren. Det som er spesielt med denne er at det er den eneste matvaren i bunkeren som ikke er merket med Dharma-logoen. Apollo-candy har også en egen nettside. Dette er et fiktivt produkt, laget av skaperne av Lost. Bussen som kjørte ned eksen til Juliet hadde også Apollo-reklame på seg.

hanso.jpg

Hanso Foundation var firmaet som finansierte The Darma Inittative.

paint.jpg

Futu... re?

Episoden bildet er hentet fra handler om Desmonds reise framover eller bakover i tid. Read me?

Lenke til kommentar

I den kommende episoden så skal det vist være med ei jente som er fra vesterålen-distriktet som standin i ei scene på en kafe. Lurer på om det er bare bull eller ikke. Jaja...man gleder seg i allefall til neste episode.

Og ja, det er de små detaljene som gjør Lost så utrolig bra, det å gå slik i dybden å skape så mye av "intet" ^^

Lenke til kommentar
Hmm, syntes denne episoden støtter Purgatory teorien, et balltre slag i hodet kan lett ha drept Desmond og landet ham på øya.

7981968[/snapback]

Har ikke skaperne av serien allerede sagt at dem ikke er i skjærsilden?

7983082[/snapback]

Absolutt ingen ide, det ville ikke vært noen sjakktrekk om de har sagt noe slikt, men hvem vet.

7986082[/snapback]

Jo så det i et intervju med Abrams. Han syns det var en original teori, men mente at seerne ville følt seg lurt hvis det kom fram at alle var døde.

Lenke til kommentar

Har i løpet av de to siste ukene, sett samtlige Lost episoder fra sesong 1, i dag var turen kommet til de nyeste episodene og jeg må si jeg er begeistret. Episode 6-9 tar sesong 3 (som etter min mening har vært særdeles god) til nye høyder. Jeg ble rett og slett imponert. Kan ikke huske at serien har vært bedre siden slutten av sesong 1. Dette lover bra for resten :dribble:

Lenke til kommentar

Traileren til episoden som går på ABC i kveld ser bare psykotisk bra ut :dribble:

Edit: La traileren i en spoiler for å være på den sikre siden :whistle:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
**Trailer** Det sies at vi skal få svar på 3 av de største mysteriene :w00t:
Endret av Termometer
Lenke til kommentar
Traileren til episoden som går på ABC i kveld ser bare psykotisk bra ut :dribble:

Edit: La traileren i en spoiler for å være på den sikre siden :whistle:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
**Trailer** Det sies at vi skal få svar på 3 av de største mysteriene :w00t: 

7990544[/snapback]

Uber:)

Da blir teorien min puttet i særsilden i kveld:)

Lenke til kommentar
Uber:)

Da blir teorien min puttet i særsilden i kveld:)

7991883[/snapback]

Og din teori er?

7992699[/snapback]

Hans teori er skjærsilden, logisk nok.

7992758[/snapback]

Nei nei, min teori er ikke skjærsilden. Jeg postet den litt lengre opp i tråden, men skrev en mye bedre forklaring på min teori på et annet forum, satser på at dere kan engelsk:

As some may or may not know, the next episode's name is "Stranger in a Strange Land" (yes, I know its the name of a novell aswell), which is the name of an Iron Maiden song from Somewhere in Time (1986)Album. (for lyrics go here: http://www.darklyrics.com/lyrics/ironmaide...reintime.html#6 ).

The song is about a man, trapped in time, space, inside a prison, he is calling for help and rescue, but noone can find him, he vanished without a trace, and is "Lost and far from home". The song allsow mentions that the man who started it all is gone, and so are all "others", leaving him behind.

Also, the whole album "Somewhere In Time" has themes fitting very well with Lost.

My theory is that the Island is some sort of place, that have stranded people in another time and space, dimension if you want. What the Polar station saw on the radar when they forgot to push the code and the sky flashed, was a collision between "our" dimension and the "islands dimension"

This being another dimension, unstable and coliding with "our dimension" sucked the plane, boats into its time and space, trapped them, and screwed up reality. (Which would explain all the odd things going on).

This Dimension is quite possible an experiment by another race, or humans from the future that used it to study human behaviour and reactions.

Another theory would be that they were all lead there, that the dimension itself is a being that called them in for some absurd reason that we are yet to discover

- - -

Also, Desmonds episode (s03e8) got alot of simularities with the song "Deja-Vu" from the same album.

:)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...