Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Synes det var en veldig fin episode jeg, litt å tenke på. Skjønte ikke helt opplegget da, men må ha vært noe sånt som at han havner i koma og så forestiller seg at han er hjemme igjen, men at det føles virkelig på en måte.. Finfin episode, men håper ikke de fortsetter med episoder der vi knapt nok får sett noe til andre folk på noen av øyene.. Kunne godt ha sett åssen det går med Jack & co. og alle andre også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og, forresten, de kunne ha spart seg for å lage en Matrix-Oracle-wannabe.

7950296[/snapback]

Desmond oppsøkte jo ikke den gamle dama selv, men han møtte henne "tilfeldig" i butikken. Selv om Matrix hadde noe lignende, en dame som snakker om fremtiden til en person også videre, betyr vel ikke at ingen andre kan bruke samme idé?

Lenke til kommentar

LOL RINGENES HERRE!

Uansett, en relativt bra episode. Bortsett fra at han må stå på krava! Ikke høre på hva alle folka sier. Og om et menneske dauer nå eller neste uke har mye å si for universet og astrologiskiten...

Synes det var litt for mange "tilbakeblikk" til andre filmer.

My precioussssssssssss. Give my ring back, now! You are now one with the Matrix, dessy.

Venter på at noen skal si "everything that has an beginning has an end...." og noe stort/dramatisk/plutselig skal skje.

nei da fikk vi denne i mine innlegg meg mitt tull og :)

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Synes denne episoden var svært god.

Tror "flashbacket" bare var i hodet hans, med tanke på dama.

Kan være øya som komuiserer med han, noe ala Lockes prat med Boone.

Det er verdt å merke seg at det er en sammenheng mellom whitmore og øya, varmluftbalongen, graviditetstesteren og båten til Desmund er alle fra Whitmore. Maleriet på kontoret til mr.Whitmore hadde også en isbjørn på maleriet.

Lenke til kommentar
Synes denne episoden var svært god.

Tror "flashbacket" bare var i hodet hans, med tanke på dama.

Kan være øya som komuiserer med han, noe ala Lockes prat med Boone.

Det er verdt å merke seg at det er en sammenheng mellom whitmore og øya, varmluftbalongen, graviditetstesteren og båten til Desmund er alle fra Whitmore. Maleriet på kontoret til mr.Whitmore hadde også en isbjørn på maleriet.

7952514[/snapback]

som spiste en neger (mr. eko)

Lenke til kommentar
Likte denne episoden, men syns Lost har begynt å strekke litt langt nå.

Jeg lurer på når de skal slutte å gi oss nye spørsmål, og begynne å besvare noen !

7949208[/snapback]

Hvorfor skal man alltid ha svar på ting?

Er ikke endel av gleden å forestille seg mulige svar selv?

Missliker selv sterkt serier/filmer som bruker teskje for å fore oss med alle mulige (og umulige) svar.

Lenke til kommentar
Maleriet på kontoret til mr.Whitmore hadde også en isbjørn på maleriet.

7952514[/snapback]

7952540[/snapback]

Sawyer drepte en isbjørn i første sessong, og en isbjørn angrep Walt etter han leste om en isbjørn i et tegneserieblad som han fant i flyvraket (som faktisk tilhørte Hurley før flystyrten).

Slutten av sessong 2 viste jo oss de to typene som var stasjonert i Arktis eller Antarktis på en seismiologisk stasjon eller noe slikt.

Flashbacken/tidsreisen til Desmund tror jeg bare var han som drømte/hallusinerte.

Men han har jo blitt en slags superhero nå da. :hmm:

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Slutten av sessong 2 viste jo oss de to typene som var stasjonert i Arktis eller Antarktis på en seismiologisk stasjon eller noe slikt.

7952949[/snapback]

Håper vi får se/vite noe mer om det. Hvem de var, hva de gjorde (vi fikk jo noen ledetråder) og hva de gjør nå.

Lenke til kommentar
Maleriet på kontoret til mr.Whitmore hadde også en isbjørn på maleriet.

7952514[/snapback]

7952540[/snapback]

Sawyer drepte en isbjørn i første sessong, og en isbjørn angrep Walt etter han leste om en isbjørn i et tegneserieblad som han fant i flyvraket (som faktisk tilhørte Hurley før flystyrten).

Flashbacken/tidsreisen til Desmund tror jeg bare var han som drømte/hallusinerte.

Men han har jo blitt en slags superhero nå da. :hmm:

7952949[/snapback]

Mr. Eko ble nå angrepet av en isbjørn hvis jeg ikke er helt på blåbærtur nå...

Lenke til kommentar

Det er nevnt litt om buddisme i noen poster over her.

Ovist dere ser på bildet av isbjørnen, så er det ikke en "neger", mwen faktisk en budda-statue.

Er det noen av dere som klarer å få noe ut av bokstavene som er skrevet på bildet?

Og detr er også noe aant rart med den scenenb der han sitter på kontoret.

Når han sitter og ser på bildet, har han det på sin Høyre side. Men når man ser oversiktsbilde over rommet, så har han det på sin VENSTRE side. Akkurat som alt er speilvendt. La ikke merke til det før andre gangen jeg så den scenen.

EDIT: Claire har klippa seg :D

EDIT: Hva skjer med at ALLE telefoner har samme ringelyd io flashbackene til Dessmondo? Og at det ringer hele tiden. Litt artig at klokka var 108 og at pakka skulle til 815 :)

Endret av travis_g
Lenke til kommentar

Hmm, merksnodig episode. Ble veldig forvirra til tider. Slutten var fantastisk twistende, og ga en liten aha-opplevelse.

Var mye flashback og lite øy-action i denne episoden, men det var egentlig helt greit. En annerledes episode. :)

Er liksom to "versjoner" av Lost nå, som bytter på annenhver episode. Ene delen er på storøya med Locke, Charlie, Desmond og gjengen, hvor alt er bare helt rart, folk ser i framtiden, blir drept av røykskyer i skogen o.l.

Og så har vi den andre delen som foregår på lilleøya med Jack, Kate og Sawyer, hvor ting ser mer og mer ut til å gå mot en enkel forklaring om at alt er planlagt av Dharma og at det handlet om å få operert på Ben.

Har jo vært veldig mye prat om tidligere, om LOST kommer til å utvikle seg i en realistisk og oppklarende retning, eller om det går i den andre retningen mot overnaturlige ting. Akkurat nå føler jeg det drar i begge retninger, og det er veldig forvirrende.

Men absolutt, jeg elsker fortsatt LOST, og kan gjerne holde på lenger. Trenger ikke oppklare alt med en gang. Er ikke av dem som krever at alle tråder nøstes opp på flekken, men de kunne godt gitt oss noen konkrete svar snart da.

Men det har de vel også gjort, til en viss grad. Saken er bare den at det hele tiden kommer nye spørsmål. :p

Lenke til kommentar

Dere er nok på bærtur, Eko ble ikke drept av en isbjørn, men av den mørke skyen.

Uff, har dere så dårlig hukommelse?? Han heter mr. Eko, ikke 'negern' som ikke er spesielt pent å si.

Hvis dere ser på bildet bak Desmond ser du en 'monster' som står overfor en stikkmann i sort, som muligens representerer Eko.

post-20209-1171626630_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Og detr er også noe aant rart med den scenenb der han sitter på kontoret.

Når han sitter og ser på bildet, har han det på sin Høyre side. Men når man ser oversiktsbilde over rommet, så har han det på sin VENSTRE side. Akkurat som alt er speilvendt. La ikke merke til det før andre gangen jeg så den scenen.

Ja de har gjort noe rart der. Spørsmålet er om det er en mening med det, eller om Lost ender opp som historien med den rød pingpongballen....

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

EDIT: Hva skjer med at ALLE telefoner har samme ringelyd io flashbackene til Dessmondo? Og at det ringer hele tiden. Litt artig at klokka var 108 og at pakka skulle til 815 :)

7953571[/snapback]

det som er ENDA mer genialt er at de bruker ordet "for" med samme utalelse som 4 (four)! "This package is 4 8 15" eller noe i den dur.

Og mr. eko ble ANGREPET av en isbjørn inne i den hulen hvor jack og locke (var det vel?) redda han.... Nevnte aldri drept.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...