Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Om man vil drege dette engere, har de kanskje tenkt at man skal kunne regne ut omtrent hvor øya er, ut i fra lengden på radiobølgene, tiden de har brukt m.m.

7578481[/snapback]

Radiobølger beveger seg med lysets hastighet og går 7,5 ganger rundt jorda på ett sekund, så litt skeptisk til den teorien :p tanken er god, denne metoden kan faktisk brukes for å peile strålekilder i for eksempel verdensrommet, der avstandende er gigantisk mye større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo? Har ikke radiobølger bare mindre/lengre bølgelengde enn lys?

7583676[/snapback]

Radiobølger har bølgelengede på flere kilometer (wikipedia), og i følge det Sayid sa ville disse bølgene "sprette" mellom ionosfæren og jordoverflata.

Synlig lys har en bølgelengde på 400-720 nm.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

radiobølger med frekvens i HF-båndet eller lavere (<30 MHz) vil reflekteres av ionosfæren. Gidder ikke regne om hva det tilsvarer i bølgelengde, men såvidt meg bekjent var radioen Sayid og Hurley lekte seg med nettopp en radio for HF-frekvenser (var det ikke "CB Transmitter" han kalte det? disse sender på ca 27 Mhz).

Lenke til kommentar
Radiobølger er høyfrekvente lydbølger. Jeg trodde hastigheten var mye lavere enn lysbølger.

7591354[/snapback]

Radiobølger er jo ikke lydbølger på noen måte lydbølger i form av luft som beveger seg.

Radiobølger er elektromagnetisk stråling akkurat som lys, bare med lavere frekvens.

Forsinkelser på grunn av lang avstand er vel et velkjent fenomen for radiosendinger.

Har aldri jeg hørt om...

Lenke til kommentar

Vekker denne tråden til live igjen nå på nyåret, for å varme litt opp til resten av sesongen (som begynner om en måned) med en liten sak:

Lost-norge.net melder nemlig om at Evangeline Lilly (Kate) truer med å slutte i Lost.

Evangeline Lilly sier nå hun kommer til å slutte i den uhyre populære tv-serien, om fansen ikke slutter å forfølge henne.

Evie begynner å bli lei den konstante oppmerksomheten hun får fra fansen, så nå innrømmer hun at hun noen ganger vurdererer å kutte ut rollen som Kate.

:hmm:

Lenke til kommentar
Vekker denne tråden til live igjen nå på nyåret, for å varme litt opp til resten av sesongen (som begynner om en måned) med en liten sak:

Lost-norge.net melder nemlig om at Evangeline Lilly (Kate) truer med å slutte i Lost.

Evangeline Lilly sier nå hun kommer til å slutte i den uhyre populære tv-serien, om fansen ikke slutter å forfølge henne.

Evie begynner å bli lei den konstante oppmerksomheten hun får fra fansen, så nå innrømmer hun at hun noen ganger vurdererer å kutte ut rollen som Kate.

:hmm:

7635321[/snapback]

Heha!

Lenke til kommentar

Tenkt samtale:

- Hva vil du bli når du blir stor, da jenta mi?

- Jo, pappa, jeg vil bli en berømt skuespiller! Tenk så gøy å bli kjent igjen og få lov å skrive autografer og være på TV og sånn! *drømmende blikk*

(20 år senere)

- Fy faen å kjipt det er å være kjendis! Kan jo ikke gå NOE sted uten å bli kjent igjen og bedt om autografer! Nei, fy faen dette suger ass! ! !

Lenke til kommentar

Er ofte sånn det blir for mange. De drømmer om ære og berømmelse, og det er sikkert gøy det, en liten stund. Men etterhvert må det da være bare slitsomt å bli gjenkjent overalt og tusenvis av onger (og sikkert godt voksne mannfolk i dette tilfellet) som skriker etter deg. :p

Back to topic: Promo for litt av det som venter resten av sesongen. Har selv valgt å la være å se denne, men sikkert noen her som vil, så da posta jeg den. :)

Lenke til kommentar
Så nettopp promo for starten av Lost Sesong 3 på TvNorge. Blir oppgitt over hvor mye de spoiler i promoene sine altså. For hva ble vist? Joda, glimt av starten der flyet deles i to og vi ser the others i landsbyen sin.

:no:

7659061[/snapback]

Pussig nok, selv etter å ha sett den episoden, ble jeg også oppgitt over dette.

Programvertene på TVNorge pleier også å røpe hva som skjer i episoden på Lost.

Lenke til kommentar

Ja det er håpløst. Har jo for lengst sett episoden selv, så for meg gjør det jo forsåvidt ingenting. Men jeg tenker på hvordan det må være når man ikke har sett episoden.

Enda verre blir det dersom du leser tv-guiden i et blad eller avis. Der står det jo som oftest masse om hva som skjer. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...