Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare akseptert at det blir en lengre pause nå, og trøster meg med at vi til gjengjeld ikke må lide under flere pauser utover våren.

At det nok vil komme en og annen episode som av folk flest vil kalles kjedelige, er nok bare å forvente. Sånn er det bare. Men jeg tror at når Lost begynner igjen i februar, så vil spenningen vi har blitt servert til nå i sesongen bare fortsette enda mer. Produsentene har sagt at de 6 første episodene vi har sett nå, er lagt opp som en slags minisesong, med en aldri så liten cliffhanger på slutten, som vi så. Disse 6 første episodene var på en måte bare en introduksjon, og at det visstnok er nå det virkelig begynner. :) Dersom det stemmer, så lover det jo godt, for jeg har likt det jeg har sett til nå.

Angående diskusjonen om folk som klager, så er det selvsagt lov for alle å si hva de mener her inne, men at noen maser og klager over denne pausen i innlegg etter innlegg, gjør ikke ting bedre. Pausen blir ikke kortere av det. Nesten tvert imot. :!:

Men pauser må det være. Sånn de gjorde det i forrige sesong, med småpauser her og der, ble heller ikke særlig godt mottatt av mange seere. Nå har de fått det som de vil, og får EN lang pause i stedet for mange små. Et tredje alternativ hadde vært å sende hele sesongen uten pauser, men da ville det blitt en ekstremt lang pause mellom sesongene. For alle skjønner vel at å sende sesong etter sesong uten pause ikke er mulig. Det er ikke bare i Lost man må vente nå og da.

Lenke til kommentar

Sesongen har normalt 20-24 episoder og sendes i en periode på ca 44 uker.

Man har følgende valg; Sende sesongen jevnt over de 40+ ukene med noen pauser innimellom. Eller man kan gjøre som 24, sende alle episoden på våren for så å ta en 6-8 måneder pause mellom sesongene.

Jeg vet hva jeg liker best i hvert fall. Å vente et halvt år mellom sesongene er jeg ikke interessert i :)

Lenke til kommentar
Sesongen har normalt 20-24 episoder og sendes i en periode på ca 44 uker.

Man har følgende valg; Sende sesongen jevnt over de 40+ ukene med noen pauser innimellom. Eller man kan gjøre som 24, sende alle episoden på våren for så å ta en 6-8 måneder pause mellom sesongene.

Jeg vet hva jeg liker best i hvert fall. Å vente et halvt år mellom sesongene er jeg ikke interessert i :)

7286373[/snapback]

Blir litt feil på Lost kanskje, for de har en story som må holdes oppe hele tiden og slikt. 24 har jo nytt plott for hver sesong, så løsninga dems er fin. Hadde ikke takla at det var et par måneders pause midt i sesongen av 24. Det hadde bare ikke gått.

Lenke til kommentar
For min del går det et år mellom hver sesong av 24. Venter til sesongen er ferdig i USA, så kjører jeg maraton og ser alle episodene på en gang :D Er faen meg helt sykt hvor intenst det blir i kafferusen  :D

7286589[/snapback]

Egentlig litt enig der. Det er et helvete å vente på episodene i 24! :(

Lenke til kommentar
Naa har jeg ikke lest en eneste ting her, men for de av dere som ikke har sett lost sesong 3 enda, og har lyst til aa se dette uten aa laste det ned ulovlig og kjope parabol, kan det ses gratis her. (ABC hjemmesider)

7312230[/snapback]

"Only viewers within the United States can watch these full lengt episodes."

Lenke til kommentar
Naa har jeg ikke lest en eneste ting her, men for de av dere som ikke har sett lost sesong 3 enda, og har lyst til aa se dette uten aa laste det ned ulovlig og kjope parabol, kan det ses gratis her. (ABC hjemmesider)

7312230[/snapback]

"Only viewers within the United States can watch these full-length episodes."

Så dessverre. :(

Lenke til kommentar

7312230[/snapback]

"Only viewers within the United States can watch these full lengt episodes."

7312271[/snapback]

Hmm.. Dumt at dere ikke faar sett det. Jaja, jeg er nettopp ferdig med Lost Sesong 2, saa naa skal jeg sette meg ned og kose meg med de 6 forste episodene paa en knottliten dataskjerm :love:

Lenke til kommentar

IGN.com har satt opp en liste over LOST's Top 50 Loose Ends hvor de går ganske nøye inn på de løse trådene og mysteriene i serien. Ganske interessant lesning med gode teorier, og fint dersom man ønsker seg en oversikt over hva man egentlig lurer på. :!:

Selv liker jeg spesielt godt denne:

#16: The "Good" People on the Others' List

When Goodwin reveals the existence of the Others' List to Ana-Lucia, he explains that the list is of "good people" among the castaways, and that those taken (and Eko) were on that list. The rest of the castaways, including Nathan, who Goodwin murdered, are not on the list, and thus by implication, not a good person. How did the person who wrote the list decide who was "good" among the castaways and what was the criteria?

And did this list mean the Others knew exactly who was on the flight before it crashed or did they somehow quickly use spies like Ethan and Goodwin to learn which of the survivors were "good" and "bad"?

We have seen the Others take the "good" children and survivors from Oceanic Flight 815; most recently we saw a list that was given to Michael to retrieve members from the group at the beach. However, we don't think that that list was Jacob-approved (but made by Ben) as it featured Jack - and according to Pickett: "Shepard wasn't even on Jacob's list." So what are the lists for? Knowing that it was mostly children that have been taken so far, we are assuming that the lists are formed with those that are good people or those that don't have regrets in their lives. The direction that the show is currently heading (featuring flashbacks with struggles from characters' lives) is making us think that people on the island are being forced to either become better people or come to grips with their own sketchy pasts. When these problems are dealt with, those that are good or have achieved a level of self-actualization are able to leave the experiment - monitored by scientists known as the Others.

Håper vi får høre mer om disse listene i de kommende episodene, hvem som er på dem.

En annen morsom teori, er denne:

#33: Jack Tossed from the Plane

In the first shot of the "Pilot" episode we watch Jack's eyes dilate after waking up, lying in a forest. We find out from here that the plane has crashed and Lost is kick-started… but our question is how did Jack get thrown from the wreckage? While everybody that survived was busy running around on the beach, Jack quietly wakes up far off in the distance. Was Jack moved or placed in that position? Why did his pupils dilate? Some believe that the dilation was in fact the reflection of the black smoke flying into the air away from him -- which seems unlikely, but you never know. Another question that we found in this situation stems from how Vincent (Walt's dog) comes from even deeper in the woods to Jack's position. So why was Vincent walking around so far away from everybody on the beach? Was he with the somebody who may or may not have dropped Jack off in the forest? And finally, do you remember when the tail section crashed? Ana Lucia mentioned that the way she knew that Goodwin was an Other was because of the fact that he came from the forest dry as a bone. So since Jack entered onto the beach the same was as Goodwin, does that make Jack an Other (with amnesia -- induced or natural)? Or is this all just a coincidence?

At Jack kan være en other, er vel lite sannsynlig. At han kom spaserende ut av skogen etter styrten kunne jo selvsagt bety at han hadde var på øya fra før, på samme måte som Goodwin. Men denne teorien blir jo ødelagt så fort man kommer til å tenke på at vi jo har sett Jack på flyet under styrten.

Regner ikke med det er nødvendig å putte noe av dette i spoilertags, da det kun er løse teorier. Og mye av det er det sikkert ikke noe i i det hele tatt, men det åpner hvertfall for noen artige diskusjoner mens vi venter til februar. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...