Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hele Lost bæres av spesielt en skuespiller, og det er Terry O'Quinn.

Må si at han har fått tildelt upassende roller tidligere (eksempel: JAG). Mitt syn på denne skuespilleren forandret seg helt da Lost startet. Her får han vist sitt potensiale, og han har en karakter som er utrolig fascinerende.

7267223[/snapback]

Helt enig med deg der!

John er best :)

Lenke til kommentar

Fullstendig enig. Det er flere kule karakterer i Lost som nå og da har sine høydepunkter (fks. Jack i forrige episode var kul), men John Locke er en evig gud, og Terry O'Quinn spiller fantastisk. Helt rå skuespiller som løfter hele serien. Er det EN person de ikke kan skrive ut, så er det han.

Lenke til kommentar

For min del håper jeg virkelig dette er siste sessong, f'**** :realmad: at man skal bli så avhengi, klarer liksom ikke å slutte å se på dritten heller.

Men det er vel fordi man kan spole over sener som bare er til for og drrøøøøøøøøøøøøøøøøøyyyyyyyyyeeeeeeee ut serien.

Sikkert mange som protesterer når jeg sier at de kan slutte med disse forbanna tilbakeblikkene. JEG VIL AT SERIEN SKAL GÅ FREMOVER!!!

Mener de hadde jo fått alt på 2 sessonger hvis de hadde kutta bort alt som skjedde før de havnet på øya. Føler liksom at vær episode er 1 skritt fremover og 4 bakover, og da tar så j*******vlig lang tid :wallbash:

Nei jeg sier bare at jeg er glad for at jeg kan spole over de 4 skrittene bakover og se de 5-10 min som er igjen hvor serien går forover :D

Og som noen nevner LOST må være den serien som har flest pauser mellom episodene, husker bare på slutten av s.2 hvor det kom 1 episode, så måtte man vente 2-3 uker så kom 1 til o.s.v. Hjelper ikke på lysten til og følge med akkurat.

Lost er jo helt æ ø hmm ja lost :hmm:;)

Lenke til kommentar
Fullstendig enig. Det er flere kule karakterer i Lost som nå og da har sine høydepunkter (fks. Jack i forrige episode var kul), men John Locke er en evig gud, og Terry O'Quinn spiller fantastisk. Helt rå skuespiller som løfter hele serien. Er det EN person de ikke kan skrive ut, så er det han.

7267272[/snapback]

Totalt enig.

Goodall, joda det er jo mye som ikke har noen direkte betydning for hva som skjer, men det er jo greit å ha med flashbacks, så man vet litt mer om de enkelte personene. Du trenger jo ikke se på, hvis det er så "Lost" ? :p

Endret av Lars-H
Lenke til kommentar

Ææææ...

Nå skal ikke jeg si at folk ikke kan få lov til å misslike Lost. For alle har vær sin smak :yes:

Men det som irriterer meg, er folk som driver å klager over tilbakeblikkene. Det er jo det som gjør Lost så bra. Har snakket med flere som ikke klarer å skjønne poenget med disse, og synes det bare er kjedelig. De vil se monstrene. De vil se ACTION. Men Lost er ikke en action-serie.

Tilbakeblikkene gjør at man blir bedre kjent med karakterene, og får bedre forståelse for hvorfor de oppfører seg som de gjør.

Ta feks. tilbakeblikkene til Hurley. Uten dem, hadde vi ikke skjønnt en dritt av hva som var så spesielt med Dave. Bare ta Polaroidbildet. Er det rart Hurley-gutten blir forvirra?

Men men... Dersom du hele tiden spoler over disse tilbakeblikkene, så er det jo ikke rart du ikke skjønner vitsen med dem.

Jeg gidder ikke ta flere eksempler. De som virkelig har forstått hvordan Lost fungerer skjønner godt hva jeg mener.

LOST :love:

Endret av travis_g
Lenke til kommentar

Sesongen er grusomt treg. Hvis ikke de siste 2/3 av episodene får opp tempoet litt så blir ikke dette noen spesielt spennende affære. I sesong 1 gikk ting mye fortere. Teskjemodusen fungerer dårlig.

Det positive er at de har "gjenskapt" Locke til slik han var i sesong 1 og ikke den tvilende han var i sesong 2. Serien vil tjene på det, Locke var uten magi i sesong 2.

Men seriøst, får håpe denne episoden var startskuddet på litt mer tempo, for det har vært totalt mangelvare så langt.

Lenke til kommentar

Bare nevne at for min del vil jeg ikke se monstrene, ikke trenger jeg nødvendigvis action heller, MEN det jeg trenger er litt fremskritt, at når episoden er ferdig så sitter jeg med en føelse at ting går forover.

Av og til så føler jeg at jeg kunne jo hoppet over 3-4 episoder og fremdels ikke gått glipp av noen ting. Og hvis det er UBER spenningsmoment i slutten av episoden og man går og er helt desperat til neste kommer, hva skjer da? JO INGEN TING før om et par 3 episoder til :wallbash:

Sånn som nå sluttet jo siste episode SPENNENDE som fy, spør du meg. Men jeg frykter at muligens de 2 neste episodende kommer til å være "døde" igjen før det liksom fortsetter der siste slutta nå. Det gjenstår å se da.

Prøver å være optimist, men er ikke lett ;)

edit: Å ja jeg skjønner jo forsovet poenget med tilbakeblikkene tror jeg da, det er jo mye historie om alle folka, bakgrunnen dems o.s.v, å ja de har sikkert mye å si. Men personlig så er lost i mine øyne det som skjer på øya. Nå er det jo 60% tilbakeblikk 30% litt sånn gå rundt grøten på øya og 5% spenningsmoment hvis flaks og 5% YES der har vi gått litt forover. Det jeg prøver å si at for min del funker det dårlig med "2 historier" som går om hverandre, selvom de er vesentlig.

Skulle ikke forundre meg en dritt om clue med hele storyen kommer frem via de tilbakeblikkene, men det tar jeg ikke så tungt

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Hvis noen tror de får se hva som skjer med Jack, Kate og Sawyer i episode 7, må nesten tro om igjen :}. Da er det rett tilbake til Locke og gjengen.

Hadde ikke det vært jævla typisk?

Andre ting: hvorfor er det ingen som stiller spørsmålstegn ved at The Hatch sprengte? Var ikke den knappetrykkinga så spesiell likevel? Hva med det magnetiske feltet? Til slutt, hva med dama til Desmond... hadde ikke hu en slags overvåkningsstasjon på en av polene?

Lenke til kommentar

Har de bare gått vekk i fra det faktum som gjorde "The Others" så skremmende i første sesong? Ethan løftet folk opp med bare never og var tydeligvis sterk som en okse. Men de av "the others" som vi ser nå er normale mennesker som lett kan få juling. Hvorfor maktet Ethan å løfte Charlie opp med bare en neve, for ikke det faktum at han dro en gravid Claire og Charlie med seg gjennom jungelen? Eller han som ble funnet regelrett knust på stranden, noe Ethan sa han hadde gjort?

Virker som om det bare er blitt ignorert og man har valgt en annen retning. Ben var jo aldri ment å være med i mer enn 4-5 episoder, men ble skrevet inn fast grunnet publikumsresponsen. Det virker som om man har gått mye vekk fra originalkonseptet (hva nå det enn var).

Lenke til kommentar

Må si jeg har stusset på dette jeg og Dotten. Rart å se på B-gjengen nå i forhold til sesong 1 og 2, der de var mystiske skygger i jungelen og hvisking. Lurer på hvordan de fikk til hviskinga foresten, og i det hele tatt hvorfor de drev med det. Her kommer jo ditt spørsmål om Ethan inn også, hvor fikk de sine nærmest overnaturlige evner fra? Håper å få et svar på det om ikke lenge.

Lenke til kommentar

Arg.... :hrm: Her var det mye jeg ønsker å svare på.

1. Dotten: Sesongen er treg? Jeg har nå sett de første 6 episodene av Sesong1 på nytt, og jeg må si at de 6 første episodene av sesong3 var mye bedre enn de 6 første i sesong1. Dersom man skal snakke om fremskritt i serien, så fikk vi ikke vite noen ting i sesong1. Det kom bare masse forskjellig ting som vi ikke skjønnte noen ting av. (Og jeg vil igjen minne om at LOST ikke var ment som en Action-serie)

2. Goodall: Du sier at for DEG, så er LOST det som skjer på øya. Nå har det seg desverre slik at det ikke er du som bestemmer hva som er LOST. LOST er LOST fordi det er bygd opp på den måten det er. Ikke fordi det er en helt vanlig serie som vi har sett 1000 ganger før.

Vi har sett B-Gjengens leir, at de faktisk har strøm ol. og lever så og si som normale mennesker. At de har tilgang til verden utenfor. Vi har sett "monsteret". Pluss mye mer...

Dersom du ikke synes dette er fremgang, så lurer jeg på hva som skal til for å gjøre deg fornøyd.

3. Dotten: At The Others var så utrolig skremmende i sesong1.

Synes ikke de virket så utrolig overnaturlige jeg. Det var vel "monsteret som tok seg av det meste av det overnaturlige der."

Og du sier det jo selv: Det var Ethan som var den sterke. Ikke alle de andre. Ana Lucia knerta jo minst 2 av dem uten større problemer. (Godwin og en til.) Og Eko slakta vel også et par.

Når det gjelder Ben så har jeg ikke peil på hva som egentlig var MENINGEN med ham. Og er det egentlig så nøye? Så lenge som han spiller en så god karakter som han faktisk gjør?

Quote: Det virker som om man har gått mye vekk fra originalkonseptet (hva nå det enn var).

Nemmelig. Vi har ikke peiling på hvem hva eller hvordan de EGENTLIG hadde tenkt til. Det blir for dumt å sitte å prøve å finne ut hva som kanskje kunne skjedd. Tror vi har nok med å prøve å forstå hva som skjer I serien.

4. zonko: Quote: "Lurer på hvordan de fikk til hviskinga foresten"

Svar: Man snakker VELDIG lavt :tease:

EDIT: Skriveleif.

Endret av travis_g
Lenke til kommentar

1. Dotten: Sesongen er treg? Jeg har nå sett de første 6 episodene av Sesong1 på mytt, og jeg må si at de 6 første episodene av sesong3 var mye bedre enn de 6 første i sesong1. I dersom man skal snakke om fremskritt i serien, så fikk vi ikke vite noen ting. Det kom bare masse forskjellig ting som vi ikke skjønnte noen ting av. (Og jeg vil igjen minne om at LOST ikke var ment som en Action-serie)

Episode 1 av sesong 3; De blir fanget og ført til fangenskap. Der er de fortsatt etter 6 episoder.

Det eneste relevante som er skjedd når det kommer til fremdrift er at Eko er død, vi vet de får info fra omverdenen og det ble brukt fem episoder på å få frem at Ben prøvde å få Jack til å operere han. Den totalt uinteressante kjærlighetssmørja til Sawyer og Kate er ikke engang verdt å nevne nærmere.

Jeg har store håp om at det vil ta seg opp og at denne episoden var en katalysator slik at den kan nærme seg sesong 1. Der fikk man kidnapping, oppdagelse av luken, flåtebygging, Ethan, oppdagelse av hulene, franske kvinnen, monsteret, Black Rock, og gudene vite hva mer som jeg glemmer i farten. Lost har vært for tregt denne sesongen og minner om "The bold and the beautifull" når det kommer til fremdrift.

Det går sinnsykt tregt, mye takket være at halvparten av episodene blir spist av tilbakeblikk. Det gikk kjappere i sesong 1.

3. Dotten: At The Others var så utrolig skremmende i sesong1.

Synes ikke de virket så utrolig overnaturlige jeg. Det var vel "monsteret som tok seg av det meste av det overnaturlige der."

Ethan hadde overmenneskelig styrke. Det var ikke monsteret som tok seg av det. Hvorfor det? Har vi noe svar på det? Nei. Og han ville drepe for å få Claire. Jeg savner den biten av "the others". Men forhåpentligvis kommer den tilbake med fulle. At "The Others" er noen godkarer tror jeg overhodet ikke.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at sesong 1 var bedre og sjappere enn sesong 3 når vi bare har sett 1/4 av sesongen? Og det eneste du ramser opp som skjedde i løpet av de 6 første episodene av sesong1 var at de oppdaget hule. Alt det andre kom i senere episoder.

Rask de første 6 episodene: Fly krasjer. Folk sloss/krangler. Vi ser lettkledde damer. Skummel lyd i skogen. Isbjørn blir skutt. De hører radiosignalet. Lock ser "monster". Hund kommer tilbake. Jack ser faren sin. Politimann dør. De finner hulene.

Sånn raskt.

Og jeg vet ikke om jeg vil kalle det overmenskelig styrke å løfte et annet menneske.

Lenke til kommentar

Mye av forskjellen nå fra sesong 1, er vel at folkene er adskilt. Man kunne ha en episode sentrert rundt, la oss si Jin og sun, og allikevel dekke flere andre karakterer. Nå må en hel episode sentreres rundt en liten gruppe, og når da gjengen vår er delt i flere gjenger, vil det nok gå litt treigere. Sånn er det bare, vi får bare håpe at gjengen blir samlet igjen, selv om jeg tviler på at alt returnerer til det "normale" med det første.

Og dette med å følge tråder... Jeg er temmelig sikker på at de ikke har glemt tallene, luken, monsteret og alt det andre, det er bare det at det tar tid å nøste opp slikt. Disse tingene vil garantert bli tatt opp meg, men mulig det tar litt tid ettersom mye av serien har skiftet litt setting. alt vil bli forklart, ikke fortvil :)

Bare len dere tilbake og nyt forestillingen. Har dere så sinnsykt høye krav om framgang, spenning og nye avsløringer hele tiden vil dere bli skuffet. Er faktisk en dramaserie hvor mye av tiden vies til karakterbygging...

Lenke til kommentar

4. zonko: Quote:  "Lurer på hvordan de fikk til hviskinga foresten"

Svar: Man snakker VELDIG lavt  :tease:

7270964[/snapback]

Morogutten :p Det jeg mente var vel den totale forandringen fra å være den uforståelige og fareturende hviskinga, der du ikke visste om det er mennesker eller ånder, til å være helt vanlige mennesker. Slik de vises nå, er de jo som vanlige folk, og er til og med medlemmer i bokklubber, hvem hadde trodd det i sesong 1? Godt mulig de har lært seg å bevege seg umerkelig i jungelen etter noen år på øya, men de ser ikke så lynkjappe og lette på tå ut egentlig. Tenker på da Sawyer og Jin ble ledet tilbake til da andre, og ei dame ble tatt rett foran øynene på dem. Ser ikke for meg at f.eks. Tom eller Juliet er noen slike lynkjappe kidnappere....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...