Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Det må gå an å kritisere serien også, vi vil vel ikke bare ha fanboys i tråden heller? Men kritikk kan gjerne utdypes litt mer enn bare utsagn.

7255006[/snapback]

Korrekt. Hvis du ikke liker serien så er det da fullstendig lov til det bare du begrunner din kritikk.

4, 8, 15, 16, 23, 42 - har vi sett noe til disse tallene i sesong 3?

Synes dette var en spennede sak, spesielt der hvor det var sammenheng. F.eks. numrene og Hurley og Libby.

Redigert: Fant en link med en oversikt over når numrene vises i sesong 3: http://home.comcast.net/~towhateverend/TLNS3.html

7255097[/snapback]

Er bare enda en ting de må ordne opp i virker det som. Den listen med ubesvarte spørsmål gjenstår alt for lang for min smak, men det er derfor vi alle er slaver vil jeg tro.

Legg til flere spørsmål og hale ut tiden man vår vite svarene på. Har vært en stor suksess og medvirkning til at lost har den seer-interessen som den har i dag imo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er egentlig møkk lei av Lost, jeg ser på av gammel vane. Hvis Sawyer dauer, gidder jeg ikke å se på lenger. Sesong 3 har igrunn startet helt greit, men det er synd at de må melke konseptet så jævlig.

7254681[/snapback]

Jeg er glad for at de melker konseptet, og jeg er glad for at de lager flere episoder enn det som var ment i utgangspunktet. Aldri før i vår TV-historie har vi hatt en serie som denne å følge med på.

24, det er en serie hvor konseptet melkes. Sesong for sesong kjører de samme konsept, nemlig å la masse action foregå på 24 timer hvor alt virker håpløst og staten er slem mot gode gutter.

Kan du si meg hva som går igjen i Lost av konsept som melkes?

Jeg mener at Lost-konseptet er meget progressivt. Vi blir hele tiden introdusert for nye utenkelige ting som er i tråd med bunnideen. Lost er et eventyr som har satt mange hjerner i sving, og som helt sikkert er en av de mest diskuterte seriene på Internett noen sinne.

Lenke til kommentar

Lost er en sånn serie jeg egentlig synes er ganske dårlig skrevet, men ser på det siden jeg begynte å følge med, omtrent som med Dallas i sin tid.

Det jeg misliker mest med serien, er alle disse store tingene de begynner på, og bare avbryter før det kommer noen ordentlig forklaring. Jeg antar grunnen er at de ikke har noen rød tråd eller noe mål med handlingen i bunn og grunn. Sånn som det nevnte surret med tallene som de melket i en hel sesong, skal vi bare glemme det nå?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Er i hvert fall greit at de knerter litt uinteressante karakterer underveis, hun sytende dama var det greit at fikk gå (det var forresten et latterlig usannsynlig kjærlighetsforhold de konstruerte mellom henne og torturisten), og de hadde vel strengt tatt ikke noe særlig mere å hente fra han prestegangsteren heller. Skjønner ikke hvorfor folk liker en endimensjonal karakter som Sawyer heller, for ikke å snakke om han kjipe asiaten, hvor det stort sett bare fortelles samme historie hver gang de har en "bakgrunnsepisode".

Lenke til kommentar
Dårlig skrevet må være det dummeste jeg har hørt om Lost egentlig. Og de har mest sannsynlig et mål i handlinga, og vet nok hvordan det skal utvikle seg og til slutt ende og slikt, det er nok mer handlinga underveis som blir endret..

7256530[/snapback]

Når man ikke har noe særlig oversikt godt inn i sesong 3 av serien, tror jeg det er på tide å konstantere at de stort sett bare finner på ting mens de holder på. Vil anta det fortsetter slik, da de vel evaluerer etter hver endte sesong om de skal starte bevilge penger til en ny, og ikke har fastsatt noe bestemt antall sesonger på grunnlag av en allerede ferdigskrevet historie. Som sagt, synes ikke de presenterer noen særlig sammenheng, og at de bare lar "røde tråder" ligge adskilt så fort de har melket de.

Regner med "folk flest" går lei av serien etterhvert i sesong 3 hvis de fortsetter å gå i tusen retninger uten å nøste opp noe.

Dette er vel ikke akkurat rette tråden hvor det er noe poeng i å forkjempe slike synspunkter, så jeg lar det være med dette. Dette er det jeg tenker om serien når jeg ser på den i sesong 3.

Lenke til kommentar
Påpeking fra moderator: Tråden skal brukes til å diskutere hva som skjer i serien. Alt annet fjernes uten varsel, spesielt alt som overhodet nevner noe som går inn på området piratkopiering (dette gjelder spesielt spørsmål om hvor og når den er på nett).

Minner om dette, og jeg har slettet et innlegg som gikk inn på dette nå.

Lenke til kommentar
Dette var ikke en så spennende episode, det tok seg litt opp på slutten da. Produsentene måtte vel ha med noe sånt, siden det er 3mnd til neste gang.

Men hvem er Jacob? En av The Others sa noe om at Jacob hadde skrevet Sawyer(eller var det Kate?) på en liste.

7257946[/snapback]

Kanskje det virkelige navnet på han som ble drept av Ana Lucia, tror jeg? Han som var sendt for å finne ut om halepartiet ?

Lenke til kommentar
Kanskje det virkelige navnet på han som ble drept av Ana Lucia, tror jeg? Han som var sendt for å finne ut om halepartiet ?

7257970[/snapback]

Nei, i den første episoden i sesong 3 ser vi Ben kalle ham for Goodwin. Så det er nok ikke det. Og dessuten ville ikke han visst noe om Sawyer.

Lenke til kommentar

7257970[/snapback]

Nei, i den første episoden i sesong 3 ser vi Ben kalle ham for Goodwin. Så det er nok ikke det. Og dessuten ville ikke han visst noe om Sawyer.

7257999[/snapback]

Det stemmer det.

Alt går jo om alt i Lost, litt forvirrende, mange spørsmål, men det er jo det som er sjarmen. :love:

Lenke til kommentar

7257970[/snapback]

7257999[/snapback]

Det stemmer det.

Alt går jo om alt i Lost, litt forvirrende, mange spørsmål, men det er jo det som er sjarmen. :love:

7258766[/snapback]

Men goodwyn kan for all del være et etternavn.. Think dammit!

Lenke til kommentar

Husk at det var Ethan som var på fuselage-survivor-delen av øya da (der Jack var). Men tror Jacob er en annen person vi ikke har sett noe til enda.

Btw, vi fikk vel vite at Alex var dattera til Danielle i Maternity Leave?

I Do:

Bra episode, men ble litt skuffa over at Locke og gjengen ikke fant noe mer spennende, men det er vel bare å se frem til. Bra det Jack gjorde, men tror ikke han tar livet til Ben, og tror heller ikke han kommer av øya med det første..

Lenke til kommentar

Episode 6:

Fy fader sp bra den episoden var på slutten. Starten var heller laber, men som den tok seg opp. Veldig bra det John så på stokken til Eko, håper han tar med seg Sayid og Jin på tur etter nyttår. :wee:

Men Jack er og blir den beste karakteren i serien, av den ene grunn at han er så uforutsigbar. Du tror du vet hva han tenker, men så ender det med at han overrasker alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...