Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Det virker nesten som det eneste folk tenker på var om cliffhangeren var bra eller ikke.

Er det ingen her som lurer på hva det er med jenta med spretterten (Alex) f.eks? Hun er jo Datteren til Franskdama Danielle.

Hvorfor lar de henne fly rundt, mens moren hele tiden gjemmer seg for dem?

Og hvorfor hun var det siste Ben spurte etter før han skulle oppereres.

Og hvorfor fikk han til svar at hun ikke nevnte ham? Er det noe spesielt mellom dem?

Og helt i førsten av episoden, ser vi henne sammen med de andre, når de har tatt de "snille" til fange på brygga.

Synes det var masse rart å lure på i denne episoden jeg.

Og stokken til Mr. Ekko. Det som var skrevet i den.

Jeg skal være enig i at denne ikke var like god som de andre episodene. Men det er kanskje bare fordi jeg hadde litt for høye forventninger siden det var rett før en lang pause.

Synes vi skal være fornøyd med at sesongen har hold seg så bra som den har. Den har jo gått over all forventning. I allefall for min del.

Endret av travis_g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEEEEEEEEEEEEEI!

Det går jo ikke an å avslutte slik! Blir noen fryktelige lange uker å vente! Har heldigvis heroes, Jericho og Battlestar Galactica å kose meg med imens :)

Synes det var en veldig bra episode(ikke blant de beste i sesong 3, men fremdeles bra), og slutten var helt genial! Deilig å se at Jack skikkelig tar opp kampen med the Others, var på tide. Blir også veldig spennende å se hva stokken til eko får i si fremover, produsente har jo lovet oss at den er veldig sentral! :D

Lenke til kommentar

Episoden hadde kanskje ikke verdens heftigste cliffhanger, men det er jeg jaggu meg glad for, hadde den vært større, hadde jeg daua siden vi må vente til februar for mer. Jeg synes uansett det ikke trengtes noen særlig sliffhanger heller, for sesong 3 har vært så innholdsrik, og si sitter med så mange spørsmål, at spenningen er på topp likevel.

Kanskje Ben har et slektskapsforhold til dattera til Roussau.... :hmm:

Synes mye av det med the others er rart som det nevnes her, agressiviteten og all den lekinga de drev med før, at de var "ville", må jo ha en grunn. Er det noe de vil beskytte, eller har de vært så lenge isolert på øya at det var en naturlig reaksjon.

Det med Ekos stokk har vel alltid vært mystisk, men ble enda mer nå. Hva ligger i utrykker "lift your eyes and look noth", som var hentet fra en plass i bibelen?

"Lift your eyes" kan være et slags "våkn opp", men "look north" er vel en ganske klar hentydning til å gå nordover?

Og jeg hold på å glemme.... har Kate noen gang sett bedre ut? :love: Heldige Sawyer....

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Det med Ekos stokk har vel alltid vært mystisk, men ble enda mer nå. Hva ligger i utrykker "lift your eyes and look noth", som var hentet fra en plass i bibelen?

"Lift your eyes" kan være et slags "våkn opp", men "look north" er vel en ganske klar hentydning til å gå nordover?

7254298[/snapback]

tror ikke det har noe med å gå nord å gjøre, regner med at det har noe med the Other å gjøre, kanskje noe med å slå tilbake eller noe.. veit ikke jeg, men tviler han skal gå nordover..

Lenke til kommentar

7254298[/snapback]

He also discovers that, on Eko's stick, it says GEN 13:14 "LIFT UP YOUR EYES AND LOOK NORTH", with JOHN 3:05 carved directly below.

Bibelsitat, yes. Tror nok Locke tolker det som et tegn på at han skal gå nordover.

Lenke til kommentar
Er egentlig møkk lei av Lost, jeg ser på av gammel vane. Hvis Sawyer dauer, gidder jeg ikke å se på lenger. Sesong 3 har igrunn startet helt greit, men det er synd at de må melke konseptet så jævlig.

7254681[/snapback]

Hvis du ikke liker lost, så slutt å se på, og hold ihvertfall surmaga kommentarer borte fra denne tråden er du snill. Her er det mange som synes lost er en veldig spennende serie, og holder en konstruktiv diskusjon om den. Trenger absolutt ikke høre om at det finnes noen som ikke liker lost, det kunne vi tippa, selv om det er uforståelig. Synes ikke lost er blitt særlig melket, hver episode har innhold, selv om kvaliteten kan variere noe.

The others fikk vel ikke tak i båten til Desmond, da har jo JOhn og gjengen fortsatt den slik at de kan komme over på fangeøya en gang i framtida?

Lenke til kommentar
Det må gå an å kritisere serien også, vi vil vel ikke bare ha fanboys i tråden heller? Men kritikk kan gjerne utdypes litt mer enn bare utsagn.

7255006[/snapback]

Det var vel egentlig det jeg siktet til, at det var en veldig grunnløs utblåsning. Er veldig åpen for at folk ikke liker lost, for all del, men skal de bare si de synes den er dritt, så er det ikke så farlig vel? Kritiser gjerne serien for meg, det er jo helt sikkert ting å sette fingeren på, sesong 2 var jo en anelse langdryg, bare for å ta et eksempel. Godt frunngitt kritikk er veldig velkommen, slik at det kan skape en diskusjon om det. Enig?

Edit: leif kom på besøk

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Helt ok episode, startet ganske treigt, og etter en halvtime hadde jeg nesten mistet troen på at denne episoden skulle bli så spennende som den var pratet om å bli på forhånd. Men slutten reddet alt, for spenning var det nok av der. Ikke den mest spennende cliffhangeren, men så var det jo bare slutten på minisesongen da. Det er nå det begynner, har forfatterne sagt. Og med den starten som sesong 3 har hatt, så må jo det virkelig bli bra.

Planen til Jack er god, men dessverre går den til helvete siden de er på en mini-øy. Lurer på hvordan Kate løser det problemet. Hun kommer nok aldri i verden til å dra avgårde uten Sawyer (og Jack).

Og så må jeg få uttrykke mitt hat mot denne grusomme personen, Pickett, som er tvers igjennom drittsekk. Ben og Tom er jo rene kosebamsene i forhold. Tom, som tidligere fremstod som den store (bokstavelig talt) lederen, er jo nå bare en koselig stor fyr som vandrer rundt omkring der. Var ganske tydelig panikken i øynene hans når Jack startet "showet" sitt i operasjonssalen.

Men the others...skjønner ikke tankegangen deres i det hele tatt. Forfatterne har flere ganger uttrykt at vi utover i sesong 3 vil få presentert the others på en måte som gir oss mer sympati med dem enn vi hadde i sesong 1 og 2 og at vi etterhvert vil forstå ting bedre. Så langt kan jeg ikke si det er mitt inntrykk. Har nesten fått et forverret syn på dem. Noen av dem er jo helt gale. Og metodene deres med å bure inne folk, banke dem opp gjentatte ganger og tvinge dem til slavearbeid, kan jeg ikke si er noe som kan forsvares. Da bør i såfall grunnen være MEGET god. :thumbdown:

Heia Jack!

Og ja; blir lenge å vente til neste episode. Litt overrasket over så mange ikke har fått med seg det. Det har jo blitt prata mye om. Men det skal vel gå greit. Får kose seg med andre serier imens. Trøsten er at det blir den eneste pausen i sesongen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...