Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Sitter heilt målløs etter å ha sette denne episoden.Og endelig er det svarte faenskapet tilbake, det har blitt savnet. Synd Ecko blei Game Over altså,men hellvette heller! Denne lepisoden legger opp til mye texas framover :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette var en VIKTIG episode på flere måter.. Flere ting blir konstantert..

1) Det ER konflikter innad i "The Others". Dette kommer frem da Ben blir sur på Juliett(?) pga x-ray -bildene; De har sine svakheter og "feilgrep" de også.

2) The Others fikk IKKE flyet til og styrte med vilje. De styrer tydeligvis ikke "magnet"-greia selv. Dette kommer frem da Ben velger å "tro på Gud", da Jack kom "fra oven".. Tror personlig IKKE dette var en løgnaktig manipulering fra Ben sin side (men, man vet jo aldri).

3) Skygge-Skyen KAN drepe, og er tydeligvis noe annet enn en illusjon! Denne blir vanskelig å "forklare", men jeg gleder meg veldig!

Dumt at Eko forsvant ut av serien.. Men, personlig så synes jeg det begynner å bli / ER altfor mange hovedpersoner allerede..

Tror at Jack forhandler med Ben og operasjonen for å få Kate og Sawyer frisatt..

Velger å tro at Juliett(?) er den snille.. Selv om Lost-folket er flinke til å la seerene tro noe annet enn hva "realiteten" er.. Blir spennende dette her! :)

4) Kate er fortsatt GRISEDEILIG! :love: Men, det fant vi ut i s01e01! :D

Lenke til kommentar

Woohoo... For en episode. jeg var helt i 100 etter sesongstarten, og tenkte at: "Dette var en bra start". Men det har jo bare fortsatt. Alle episodene til nå har holdt utrolig høy standard.

Skjedde utrolig mye i denne episoden (0305). Men det virket nesten som det at Eko måtte ut av episoden kom litt brått på dem. Det hele gikk liksom litt for fort. Peise gjennom masse av fortiden hans, for så å få drept ham fort og brutalt.

Men nå fikk vi jo greie på hvorfor han plutselig begynte å bygge den kirken. Når han forlot landsbyen, sa Amina til ham: "You owe him one church".

Så er det de to nye som har blitt dratt med inn da. De som ble med til luka. Paulo og Nokko. 2 nye som kommer til å få en litt større rolle?

Og hvor har det blitt av Jin og Sun? Har ikke sett de siden The Others angrep båten.

Når Eko er på vei til flyet for å skrifte for broren sin, så ser han den lille gutten (Daniel) når han skal til å hugge Emeka (en av dem han dreper i kirken). Da sier han noe som jeg ikke får så mye mening ut av. Han sier "Gofys" eller noe. Noen som har noe mer på det?

Lenke til kommentar

Godt at lost er på full fart tilbake.

Men hvorfor holder de på å skrive inn 2 nye fjes? Håper virkelig ikke at de kommer til å bli gjengangere i serien.

Det er vanskelig å vite motivene til Juliet, om det hele er et komplott eller om at du faktisk mener det hun "sa" på filmen. Var det hele et stunt regisert av Ben? Blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Synes dette var en VIKTIG episode på flere måter.. Flere ting blir konstantert..

2) The Others fikk IKKE flyet til og styrte med vilje. De styrer tydeligvis ikke "magnet"-greia selv. Dette kommer frem da Ben velger å "tro på Gud", da Jack kom "fra oven".. Tror personlig IKKE dette var en løgnaktig manipulering fra Ben sin side (men, man vet jo aldri).

Hmm, Desmond påstod det var han som gjorde det ved å være sent ute på knappenee ? :hmm:

Kate :love:

Lenke til kommentar

Bra episode, mye action, nye svar & spørsmåler.

Kjipt at mr.Eko tok kvelden, er nok ulykke å være fra hale seksjonen av flyet på øya :p(eko, libby & ana lucia).

Vet ikke helt om de 2 nye, håper dem ikke tar opp for mye tid ved å utforske deres fortid...

Gleder meg til når de skal forklare at den sorte skyen kan transformere seg til mennesker...

Ser fra til årets siste episode neste uke!

Endret av Deosl
Lenke til kommentar
3) Skygge-Skyen KAN drepe, og er tydeligvis noe annet enn en illusjon! Denne blir vanskelig å "forklare", men jeg gleder meg veldig!

7208474[/snapback]

Tror skygge-skyen er mer en metafor for ondskapen enn en faktisk sak. Rett og slett for å bildegjør at Eko ikke var en bra mann da han døde.

7210832[/snapback]

eko er/var en bra mann.

synes siste episode var veldig bra. fikk ordentlig "Lost følelse" når mannen med lapp foran øye dukket opp. det lover bra for resten av sesongen.

Lenke til kommentar
synes siste episode var veldig bra. fikk ordentlig "Lost følelse" når mannen med lapp foran øye dukket opp. det lover bra for resten av sesongen.

7211188[/snapback]

Han var skummel! :blush: Hvem pokker kan det være?

----

Syns dette var en meget god episode. Utrolig syns at Eko døde, men han var ikke min favoritt. Mente egentlig Juliet det hun "sa" på videoen eller var det som dere andre mener, bare en film laget av Ben. Jeg personlig tror faktisk Juliet er snill, men med LOST vet man jo aldri

Begynner å bli en del digge damer i LOST nå :p Kate, Juliet, Nikki osv. :love:

Lenke til kommentar

Jeg syns det virker som "skyen" er en slags bevissthet som legemigjør seg forskjellig for de forskjellige personene. Før Eko døde sa jo "broren" til ham "Time to confess" da Eko ikke ville gjøre dette sa "broren": You talk to me like I'm your brother. Kan jo bety at "broren" sier "du er ikke min familie lenger", men jeg velger å tro at det er "skyen" som prater til ham igjennom en legemiggjørelse av Ekos minne av broren...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Kan vere Kaptein SorteBill eller andre pirater som kom med det eldgamle skipet som ligger midt på øya? :p

7211892[/snapback]

Kunne ikke la vær å trekke på smilebåndet av den der :)

Men uansett, seneste episode var konge. Så mye som skjedde, noen svar og enda flere spørsmål. Etter min mening er nivået nå som det var i sesong 1, det lover godt :)

Lenke til kommentar

Hehe.. Skvatt når han fyren med øyelappen dukka opp. Den første tanken min var: ALIENS! Da hadde det blitt nedrykk for Lost. Er bare glad for at de begynner å undersøke øya litt. Virker som at de snart skal ut på en skikkelig oppdagelsesferd. Bra å se at monsteret er tilbake og. De hadde liksom ingen fiender etter at Others konsentrerte seg om de som var fanget.

Dette var en av de beste episodene jeg har sett av Lost tror jeg. Blod, grøss og tårer.

Lenke til kommentar

etter hva jeg kan telle så er det nå 5 "fraksjoner" på øya

disse mennesken som går i filler , er lenge siden vi har set noe til di .

The others

di som er lost

og nå han som var på skjerme

gale fransk dama

ja og for og ikke glemme han som trykket på knappene før , som diller med heltene våre

interessant

Lenke til kommentar

Det er et par ting jeg har lyst til å dele mine tanker om :

Det ene er at vi fortsatt ikke vet om skyen er illusjon eller noe "ekte". Det var ingen andre som var tilstede når ecko ble "drept", slik at ingen andre _så_ skyen kaste ham rundt omkring, eller om det bare var noe han selv opplevde.

Det andre er at jeg synes også det virket som en "haste"utskrivelse av ecko, hvorfor drepte ikke bare isbjørnen han? Virket som om han skulle overleve, men så ombestemte de seg plutselig mtp dagens episode.

Det tredje er en manus ting jeg stusset litt på. Jeg skal først gjengi det på norsk og så på engelsk slik at dere tar poenget.

Ecko hvisket noe i øret til Locke rett før han døde. Hva dette var fikk vi ikke høre, men Locke sa at Ecko sa :

"Vi er de neste."

Vel, hvordan kunne Locke vite at det var det Ecko sa? På engelsk blir jo dette nemlig :

"You're next." - Jaha, hva vil dette si? Er det Locke alene, eller gruppa som er "neste"?

Er dette en "manussvikt" eller fortalte ikke Locke sannheten om hva Ecko sa?

Ben og gjengen er fascinerende, vanskelig å si hva man skal tro nå. Hva var skuespill? Vi vet at det var en liten konflikt som nevnt tidligere ang røntgen bildene. Men hva etter dette er iscenesatt? Var det at Ben skulle snakke med Jack alene iscenesatt? Eller var Juliettes "film" iscenesatt? Vanskelig å si. Umulig å komme frem til noe svar på dette nå, så vi får glede oss til neste episode :D

Lenke til kommentar

Utrolig episode! Fart og sepnning hele tiden. Det begynner å bli litt mer dramatisk i The Others-leiren og nå, men vi vet fortsatt ikke hvorfor Kate og Sawyer er der. Hvis ikke skyen gjorde det mot Eko, hvem gjorde det da?

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...