Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Men tilbake til 304 (det er det episodene kalles, ja?): Synes det var en del referanser til filmer i denne episoden. Husker ikke helt nå, men mener det var noe. Kommer tilbake til det når jeg kommer på det :p

Ellers likt jeg episoden veldig godt. Sawyer-flashbacket klarte jeg ikke å linke til noe annet (ingenting) i serien, desverre. Er det noen som kan hjelpe meg? Noen nummer (disse har jeg savnet, har vel ikke vært noen "magiske" nummer jeg har lagt merke til denne sesongen), personer eller hendelser som kan knyttes opp mot flashbacket?

Det at Desmond kan se fram i tid tviler jeg på. Tror heller at han får et "kall" som forteller han hva han skal gjøre. Eller ikke. Har mest troen på sansynlighet: Ok, det begynner å regne, Desmond aner dette (kanskje han var metrolog), og ser at taket til "hun-jeg-ikke-husker-navnt-på" ikke er helt vanntett. Han forteller dette.

Lynet ledes mot metall og Desmond bygger en lynavleder. Kanskje fordi han har hørt torden i det fjerne. Det at lynet slo ned der og da var kanskje bare ren flaks... og litt show gjort av manusforfatterne.

Egentlig kjøper jeg ikke denne teknologien heller.

Har mye heller tro på en tidsreise. Derfor har Desmond ikke klærne på seg. Han ble påvirket av magnetfeltet på en måte ala det Locke og Rose har blitt.

Egentlig så aner jeg ikke. Får bare vente å se.

En ting jeg synes var litt rart var når det begynte å regne da Kate skulle stikke fra buret sitt. Hva kan dette ha symbolisert? Før var det slik at B-gjengen kom/var nær. Kan det ha vært for å vise at B-gjengen hadde kontroll?

En ting jeg er sikker på er at det ikke var tilfeldig at det begynte å regne.

Tilslutt må jeg bare si at det er så utrolig mange usvarte små-spørsmål: Hviskelydene, faren til Jack, Rose (litt tidlig enda), Walt og Michael (litt tidlig enda), forskerne (litt tidlig enda) osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sansen for navnet "Hydra". For de uinvidde så er en hydra et mytologisk slangelignende dyr med flere hoder. Kutter man av ett hode fortsetter gror de ut to nye. Navnet Hydra tilsier dermed at det intrikate systemet lever videre selv om man tar ut en av stasjonene. Fiffig.

Må forresten si at enkoding av slike serier virkelig begynner å ta av. Tok en screen (stillbilder illustrerer ikke kvaliteten man opplever under visning);

Skjermskudd

7159680[/snapback]

Åi.. er dette screen fra HR -versjonen? :ohmy: ..eller måtte du be til ScrennShot -Guden?

7164460[/snapback]

Har fremdeles litt igjen opp til "orginalen"

10347.png

Lenke til kommentar
Desmond aner dette (kanskje han var metrolog), og ser at taket til "hun-jeg-ikke-husker-navnt-på" ikke er helt vanntett. Han forteller dette.

Lynet ledes mot metall og Desmond bygger en lynavleder.

Han seilte jo rundt omkring på kloden så han burde vite litt om vær og vind, selvom han ikke nødvendigvis er metrolog. ;)

Lenke til kommentar
Desmond aner dette (kanskje han var metrolog), og ser at taket til "hun-jeg-ikke-husker-navnt-på" ikke er helt vanntett. Han forteller dette.

Lynet ledes mot metall og Desmond bygger en lynavleder.

Han seilte jo rundt omkring på kloden så han burde vite litt om vær og vind, selvom han ikke nødvendigvis er metrolog. ;)

7173291[/snapback]

Forklarer ikke hvorfor han visste om talen til John.

Lenke til kommentar

Synes det er litt merkelig at verken Sawyer eller Kate skjønner at de blir overvåka av kameraer jeg altså.. ^^ Jeg har hvertfall forstått det slik.

Ellers synes jeg det at Desmond går ut fra sannsynlighet og slikt er litt tynt altså. Greit nok, på den lynnedslaggreia kanskje det hadde vært en ørliten sjangs for at det var det han gikk ut fra, men når han har forutsett alt det andre også, så mener jeg at det ligger noe mer bak altså..

Lenke til kommentar
Ellers synes jeg det at Desmond går ut fra sannsynlighet og slikt er litt tynt altså. Greit nok, på den lynnedslaggreia kanskje det hadde vært en ørliten sjangs for at det var det han gikk ut fra, men når han har forutsett alt det andre også, så mener jeg at det ligger noe mer bak altså..

7174138[/snapback]

Den er tynn den lyngreia også. Tidligere på dagen, da det var sol og ikke en sky å se, ville han flytte Claire og barnet ut. Dette pga lynet som kom til å slå ned. Da det ikke gikk, gikk han over til golfkøllelederen sin. Ingen kan regne ut på en solskinnsdag hvor lynet kommer til å slå ned om kvelden. Spesielt ikke en fyr på en øy som ikke har noen målinger om trykk, vind o.l. og data fra tidligere han kan basere utregningene sine på.

Lenke til kommentar

7174138[/snapback]

Den er tynn den lyngreia også. Tidligere på dagen, da det var sol og ikke en sky å se, ville han flytte Claire og barnet ut. Dette pga lynet som kom til å slå ned. Da det ikke gikk, gikk han over til golfkøllelederen sin. Ingen kan regne ut på en solskinnsdag hvor lynet kommer til å slå ned om kvelden. Spesielt ikke en fyr på en øy som ikke har noen målinger om trykk, vind o.l. og data fra tidligere han kan basere utregningene sine på.

7174392[/snapback]

Lynet ble nok trukket mot ungen til Claire. er noe spesielt med den.

Lenke til kommentar

7174138[/snapback]

7174392[/snapback]

Nå er for det første "Lost" øya ikke noe vanlig sted som nødvendigvis følger de "lover og regler" vi er vant til. Den "magnetsaken" var jo et godt vitne på det. Dessuten har det også tidligere plutselig begynt å regne utifra intet. Uansett så trenger man heller ikke noen målinger om trykk etc. for å kunne forutse været på kort tid. Dersom man feks. er oppmerksom på de signaler som dyr gir kan det gi en indikasjon på kommende værskifte.

Lenke til kommentar
Men tilbake til 304 (det er det episodene kalles, ja?): Synes det var en del referanser til filmer i denne episoden. Husker ikke helt nå, men mener det var noe. Kommer tilbake til det når jeg kommer på det

Var jo relativt klare referanser til Pulp Fiction med den der sprøyta som Sawyer fikk og til Kill Bill (2 var det vel) med det eksploderende hjertet :)

Og jeg tror ikke det kommer noen "naturlig" forklaring ala Desmond er egentlig metreolog på at han ser fremtiden. Det er jo åpenbart at det bygges opp til noe.

Lenke til kommentar

Syns "the others" er veldig arrogante.

de overlevende fra flyet satt for det meste på stranda og venta på å bli redda før dem begynte å drepe og kidnappe dem.

sun forsvarte seg på båten, og var the others som tok valget å angripe den seilbåten, dem må ha skjønt at dem kom til å forsvare seg.

når så en av dem blir drept turer dem helt og prater om hvor onde dem er som drepte en av dem.

syns det er en ekstrem arroganse som går igjen i alle av the others

Lenke til kommentar
Syns "the others" er veldig arrogante.

de overlevende fra flyet satt for det meste på stranda og venta på å bli redda før dem begynte å drepe og kidnappe dem.

sun forsvarte seg på båten, og var the others som tok valget å angripe den seilbåten, dem må ha skjønt at dem kom til å forsvare seg.

når så en av dem blir drept turer dem helt og prater om hvor onde dem er som drepte en av dem.

syns det er en ekstrem arroganse som går igjen i alle av the others

7180936[/snapback]

Det kommer helt ann på om de er på toppen av næringskjeden eller faktisk er i samme situasjon som flykræsj-gruppen om de er arogante eller ikke. Det er jo noe som holder dem på øya og som gjør at de ikke vil/ønsker/kan dra.

Lenke til kommentar
Det kommer helt ann på om de er på toppen av næringskjeden eller faktisk er i samme situasjon som flykræsj-gruppen om de er arogante eller ikke. Det er jo noe som holder dem på øya og som gjør at de ikke vil/ønsker/kan dra.

7181006[/snapback]

Kan noen klandres for å ha brukt vold til å forsvare livet sitt? The Others må ha skjønt at dem før eller siden ville begynne å forsvare seg.

kidnappe folk, torturere dem, sette dem i bur, tvinge dem til tvangsarbeid, skamslå dem.

nei, har ikke noen sympati for the others, håper dem jakter dem ned og dreper dem alle.

Lenke til kommentar
Lynet ble nok trukket mot ungen til Claire. er noe spesielt med den.

7180475[/snapback]

Tja, skeptisk. Desmond ville jo først ha Claire på stranden. Da ikke dette gikk, bygde han en lynavleder.

Men tilbake til 304 (det er det episodene kalles, ja?): Synes det var en del referanser til filmer i denne episoden. Husker ikke helt nå, men mener det var noe. Kommer tilbake til det når jeg kommer på det

Var jo relativt klare referanser til Pulp Fiction med den der sprøyta som Sawyer fikk og til Kill Bill (2 var det vel) med det eksploderende hjertet :)

7180916[/snapback]

Det var det ja. Har kanskje Quentin Tarantino noe med dette å gjøre. :dribble:

Og jeg tror ikke det kommer noen "naturlig" forklaring ala Desmond er egentlig metreolog på at han ser fremtiden. Det er jo åpenbart at det bygges opp til noe.

7180916[/snapback]

Vil si at dette er det beste argumentet for at det er noe spesielt med Desmond.

Klesløs Desmond etter eksplosjon + Forutsigbar Desmond + Enda en gang forutsigbar Desmond = Desmond er Statistiker/Metrolog. :thumbdown: Gir ikke mening.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...