KjellV Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Tror mer på synsk/vært i fremtiden enn på sannsynlighetsregning. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Ok, det hele står og faller på om du ønsker å tolke serien naturlig eller overnaturlig. Jeg mener sannysnlighetsberegning er det såkalte klarsynte holder på med også. Personen som er "synsk" er ikke selv bevisst på at det faktisk bare er beregninger. Endret 27. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har mine penger på Deja-vu. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Deja-Vu er jo ikke det han opplever. Jeg har aldri hatt den formen for Deja-Vu iallefall. Har du? Deja-Vu er jo noe de fleste opplever. Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 De fleste har jo Deja-vu da, eller etter det skjer. Men, jeg husker jeg så på discovery om en person som så alt et par dager i forveien, og forhindret ulykker. Det er nok heller en sånn type deja-vu desond må ha. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Nei Deja-Vu er jo bare en "passiv" opplevelse, dvs. det er noe som opstår helt tilfeldig. Å være "synsk" og å oppleve Deja-Vu er to helt forskjellige ting. Det finnes overhodet ikke noe overnaturlig eller mystisk med Deja-Vu. Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ok. Programmet het extreme deja vu så jeg bare tenkte ut i fra det. Men da endrer jeg, Desmond er synsk! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ok, det hele står og faller på om du ønsker å tolke serien naturlig eller overnaturlig.Jeg mener sannysnlighetsberegning er det såkalte klarsynte holder på med også. Personen som er "synsk" er ikke selv bevisst på at det faktisk bare er beregninger. 7161464[/snapback] Tolke serien helt naturlig er rimelig umulig etter diverse hendelser: - De fleste overlevde flystyrten - Juhn kan gå - Rose ble frisk - Desmond vet hva som kommer til å skje ..og en del til. Hvordan er dette mulig å forklare naturlig? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Er det forresten noen som vet hvor det har blitt av den store sinte sorte skyen som skremte (wow, bokstavrim) de i sesong 1? Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Er det forresten noen som vet hvor det har blitt av den store sinte sorte skyen som skremte (wow, bokstavrim) de i sesong 1? 7161781[/snapback] Den flyr vel rundt på øya fremdeles den. Kommer sikkert tilbake når det passer seg Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg er temmelig sikker på at det var den sorte og onde skyen vi hilste på i episode 303. Dette med øyen utenfor øyen åpner forresten opp for en hel del nye og interessante teorier. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Men da endrer jeg, Desmond er synsk! 7161550[/snapback] ...eller forutintatt. Det er fortsatt ingenting med serien som tilsier at det ligger noe overnaturlig bak. Alt kan forklares, slik som resten av verden kan forklares. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Tolke serien helt naturlig er rimelig umulig etter diverse hendelser: - De fleste overlevde flystyrten - Juhn kan gå - Rose ble frisk - Desmond vet hva som kommer til å skje ..og en del til. Hvordan er dette mulig å forklare naturlig? 7161777[/snapback] Mennesker kan komme seg gjennom de mest utrolig situasjoner med livet i behold. Noen blir kvitt en dødelig sykdom, mens andre overlever en ulykke. Det er naturlige forklaringer selv om vi ikke nødvendigvis kan forklare noe av det med dagens kunnskap. Om feks. 100år er det nok mye som vi ser på som "unaturlig" idag, som har en helt rasjonell forklaring. Det er ikke heller sikkert at Desmond vet hva som kommer til å skje. Kanskje han bare evner å se og oppfatte ting og signaler bedre enn det de fleste andre gjør? Lenke til kommentar
brrah Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 En fet episode det her ja, gleder meg til fortsettelsen. Nå som sawyer vet han ikke dør av høy puls kommer han vel til å fortsette å prøve å rømme? Gleder meg til de neste episodene, spesielt etter å ha sett promo'en! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 For all del: Ha din egen mening, selv om den er feil I know I'm right Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Tolke serien helt naturlig er rimelig umulig etter diverse hendelser: - De fleste overlevde flystyrten - Juhn kan gå - Rose ble frisk - Desmond vet hva som kommer til å skje ..og en del til. Hvordan er dette mulig å forklare naturlig? 7161777[/snapback] -Jeg hører ofte om folk som overlever flystyrter. Ergo: Det er ikke umulig å overleve en flystyrt. -John kan gå, men hva om det bare var syken hans som hindret ham i å gå tidligere? -Det er ikke en nyhet at folk kan bli helbredet for kreft, bare de tror nok på det selv. Igjen er det på det psykiske det ligger. Er man positiv, blir man lettere frisk. -Det finnes mangen som vet hva som skal skje, blant annet Statistisk Sentralbyrå. Jeg skjønner at det ikke er så lett for alle å forstå dette, men et menneske kan være mer forutintatt enn et annet, uten at det mindre forutintatte mennesket forstår det og dermed tror at den andre personen er synsk. Skaperne bak Lost vil ha oss til å tenke, og de vil ha frem den religiøse, den overtroiske, den skeptiske og den bortforklarende i oss. Det blir en liten konsentrasjon av forhold vi er omgitt av i verden til daglig. Endret 27. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) En fet episode det her ja, gleder meg til fortsettelsen. Nå som sawyer vet han ikke dør av høy puls kommer han vel til å fortsette å prøve å rømme? 7162031[/snapback] Mulig, men det var vel derfor Ben viste Sawyer hvor han var hen, sånn at han ikke skal tro at han kan rømme til fots. Men Sawyer kan sikkert finne på å rømme og se seg om etter en båt elns. Edit: Sun ble vel gravid også neitakk.. Kan det elektromagnetiske greiene på øya ha noe å si? Endret 27. oktober 2006 av ErlendRU Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Edit: Sun ble vel gravid også neitakk.. Kan det elektromagnetiske greiene på øya ha noe å si? 7162102[/snapback] Har du sett episoden "The Glass Ballerina"? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Men da endrer jeg, Desmond er synsk! 7161550[/snapback] ...eller forutintatt. Det er fortsatt ingenting med serien som tilsier at det ligger noe overnaturlig bak. Alt kan forklares, slik som resten av verden kan forklares. 7161880[/snapback] Men Desmond er da vel ikke forutinntatt? Hvis han skal evne å se ting bedre enn andre må jo han være den som er minst forutinntatt, ikke sant? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 -Jeg hører ofte om folk som overlever flystyrter. Ergo: Det er ikke umulig å overleve en flystyrt.-John kan gå, men hva om det bare var syken hans som hindret ham i å gå tidligere? -Det er ikke en nyhet at folk kan bli helbredet for kreft, bare de tror nok på det selv. Igjen er det på det psykiske det ligger. Er man positiv, blir man lettere frisk. -Det finnes mangen som vet hva som skal skje, blant annet Statistisk Sentralbyrå. Jeg skjønner at det ikke er så lett for alle å forstå dette, men et menneske kan være mer forutintatt enn et annet, uten at det mindre forutintatte mennesket forstår det og dermed tror at den andre personen er synsk. 7162080[/snapback] - Flyet delte seg i to ørten meter over havet. Med andre ord var dette et fritt fall på ørten meter, og det er ytterst tvilsomt at noen overlever en slik styrt. Iallfall: FÅ overlever, ikke de fleste. - Hva som egentlig var "problemet" med John vet vi ikke, men at psyken hans var så mye bedre rett etter en flystyrt tror jeg ikke - Har du noen kilde som støtter opp det at man kan bli helbredet for kreft, bare man tror på det selv? Hvis jeg ikke tar helt feil er hele den vitenskapelige verden mot deg her. - Statistisk sentralbyrå vet ikke hva som kommer til å skje, de tror ut fra statistikk. Hvis du kan finne ut, ved hjelp av statistisk sentralbyrå, hvor lynet kommer til å slå ned i hjembygden min neste gang, og akkurat når det slår ner, skal du få alle pengene jeg har på konto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå