Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm.. Skjønner ikke helt det kartet jeg. Hvordan kunne Sayid og de andre unngå å se den andre øya når de var på havna?

post-72128-1161894099_thumb.jpg

Den rød streken viser det Sawyer så når de var oppe på fjellet (tror jeg)

Mens den blå viser luftlinjen mellom havna og den andre øya

7159186[/snapback]

Siden øya er usynlig for omverdenen (tror vi da) så kan det hende Hydraen er skjult for den store øya på samme måte.

Lenke til kommentar

Har sansen for navnet "Hydra". For de uinvidde så er en hydra et mytologisk slangelignende dyr med flere hoder. Kutter man av ett hode fortsetter gror de ut to nye. Navnet Hydra tilsier dermed at det intrikate systemet lever videre selv om man tar ut en av stasjonene. Fiffig.

Må forresten si at enkoding av slike serier virkelig begynner å ta av. Tok en screen (stillbilder illustrerer ikke kvaliteten man opplever under visning);

Skjermskudd

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Fordi Desmond har sett fremtiden. Som i forrige episode, når han visste om hva Locke kom til å gjøre (var det ikke det?) og så videre.

7158285[/snapback]

Tror ikke det har med at han er synsk. Tror heller det var et slags eksperiment for å bekrefte noe han hadde mistanke om....

Lenke til kommentar

Da var episode 4 sett, og fy faen så fornøyd jeg er.

Men flashbacket til Sawyer bekymrer meg litt, kan det bety at han vil "jukse" seg unna fangeleiren til the others? At han begynner å samarbeide med Ben bak ryggen på Kate?

Tror Locke kommer til å finne ut at det er to øyer om ikke så lenge.

Uansett var det litt synn at vi ikke fikk se noe av Mr. Eko, lurer på når han blir frisk og rask igjen.

Lenke til kommentar

Nå sa vel produsentene engang at alt hadde sin naturlige forklaring(Om jeg ikke tar feil). At folk begynner konsekvent å se inn i framtiden er vel knappest noen naturlig forklaring. Poenget med en lynavleder er heller ikke at den må være akkurat der lynet slår ned. Lynet trekkes automatisk mot lynavlederen så lenge den er i nærheten.

Lenke til kommentar
Nå sa vel produsentene engang at alt hadde sin naturlige forklaring(Om jeg ikke tar feil). At folk begynner konsekvent å se inn i framtiden er vel knappest noen naturlig forklaring. Poenget med en lynavleder er heller ikke at den må være akkurat der lynet slår ned. Lynet trekkes automatisk mot lynavlederen så lenge den er i nærheten.

7159999[/snapback]

Var ikke det tatt opp før her? at de sa at det var en forklaring, og ikke en naturlig forklaring?

Kan være jeg som husker feil, jeg er trøtt

Lenke til kommentar

7159999[/snapback]

Var ikke det tatt opp før her? at de sa at det var en forklaring, og ikke en naturlig forklaring?

Kan være jeg som husker feil, jeg er trøtt

7160020[/snapback]

Ok, jeg husker ikke helt selv så kan gjerne korrigeres der...

Lenke til kommentar

Nydelig episode! Som flere har sagt, satt klistret til skjermen.

Men må si de har kopiert litt fra Prison Break: Der er Scofield i fangenskap, han er smart, hjelper Warden, og er forelsket i fengselslegen. Jack er i fangenskap, smart, hjelper the Others og det blir nok romantikk mellom han og deres lege. Men jeg liker den komboen!

Synd at vi ikke fikk se Locke, men det er etterhvert blitt mange karakterer, så det er bedre at de fokuserer på noen få hver episode.

Angående det med lynet, så var det første som slo meg at Desmond skulle teste noe angående magneten, at lynet slo ned i golfkølla i stedet for i elektromagneten eller noe sånt..

Sawyer var på topp i tilbakeblikket også. Fet episode

Lenke til kommentar

Ep 1: Irriterende

Ep 2: Irriterende

Ep 3: Til dels bra

Ep 4: Småirriterende

Min korte oppsummering. At jeg sier at det er "irriterende", betyr at serien er så bra at jeg virkelig engasjerer meg.

Så får vi se om Sawyer blir litt mer samarbeidsvillig når han selv ble con'ed.

Desmond gir en litt artig bi-historie i det hele. Charlie forsetter å irritere meg. "Hei, jeg er en handyman, jeg skal fikse taket", men ikke tale om at han faktisk gjør det.

Dessuten er denne tråden farlig. Spoiler-funksjonen er ut til å være ute av drift?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Virker som de har endret litt på spoiler og skjul tag'en

Skal teste litt

Skjul tag:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er skjult!! MOHAH!

Spoiler tag:

Jeg er en fæl spoiler :ph34r:

Er litt usikker nå hvordan jeg skal stille meg til "B-gjengen" nå etter S03E04 :hmm:

Men sitter klistret til skjermen som vanlig.. Når kommer Lost til Norge forresten?

Lenke til kommentar
Charlie forsetter å irritere meg. "Hei, jeg er en handyman, jeg skal fikse taket", men ikke tale om at han faktisk gjør det.
Hvis du fulgte med, så merket du sikkert at det var ingen andre enn Desmond som faktisk så noe gale med taket..
Lenke til kommentar
Har b-gjengen en ubåt?

Grunnen:

Benjamin sier: "The sub is back, we have a situation!"

Noen andre som hørte det? eller betyr det noe annet?

7160640[/snapback]

De kom jo ikke gående over land da de angrep båten, så de har nok en ubåt/hai.

Lenke til kommentar
Angående det med lynet, så var det første som slo meg at Desmond skulle teste noe angående magneten, at lynet slo ned i golfkølla i stedet for i elektromagneten eller noe sånt..

7160287[/snapback]

Desond har jo tydligvis masse dejavu. eller ser fremtiden eller no slikt, han visste jo at lynet ville slå ned i taket til Claire, derfor bygde han lynavlederen. ;)

Endret av .patrick
Lenke til kommentar

7160287[/snapback]

Desond har jo tydligvis masse dejavu. eller ser fremtiden eller no slikt, han visste jo at lynet ville slå ned i taket til Claire, derfor bygde han lynavlederen. ;)

7160708[/snapback]

Akkurat, det var jo ingen tvil om at Desmond var klar over at lynet ville slå ned i taket til Claire

Lenke til kommentar
Han visste om talen til Locke, og han visste at lynet kom til å slå ned. Tror du begge disse hendingene bare er mistanker?

Han visste også det kom til å begynne å regne akkurat da det begynte å regne :)

7159938[/snapback]

Det er ikke sikkert han visste, som i at han har vært i fremtiden å sett hva som skulle skje for så å reise tilbake i tid igjen. Min teori er at ingen med sikkerhet kan se inn i fremtiden og slå fast nøyaktig hva som skal skje hvor. Det som derimot er mulig, er å være forutinntatt. Basert på statistikk og typiske trekk på tilgjengelige faktorer, kan man sannsynlighetsbergne hendelser. Enkelte mennesker er nok flinkere enn andre til å gjøre akkurat dette, og noen trenger kanskje ikke tenke bevisst for å komme frem til svarene. Noen føler rett og slett på seg hva en situasjon kan med størst sannsynlighet kan føre til, mens vi andre sitter som spørsmålstegn og lurer på om personen som forutså det er synsk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...