Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Huff, håper det ikke nå begynner å bli tid for "fyll-episodene" igjen. Mesteparten av denne episoden gikk jo med til den kjedelige hasj-historien til Locke. Hadde heller ikke sansen for trip'en hans i teltet.

Alt i alt var dette den kjedeligste episoden så langt (i S3) og man satt ikke akkurat igjen med følelsen av å "ikke kunne vente til neste episode". :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stikk motsatt for min del, Vice. Alle Locke-sentrerte episoder er spennende. Denne episoden var jo helt syk, og jeg satt som et stort spørsmålstegn etterpå. Den var full av hint og symbolikk som vi også har fått tidligere. Men denne gangen ble det pøst på med enda mer... Det er noe med drømmeverden og virkelighet, som ikke helt stemmer. Jeg følte at måten karakterene oppførte seg på, var mer som om de skulle ha drukket, eller at det rett og slett var en drøm. Denne merkelige turen for å finne "presten" for eksempel. Scenene er også klippet sammen på en måte som får det til å virke som om det mangler en del mellom hendelsene og i samtalene.

Beste episode i denne sesongen så langt...

Lenke til kommentar
Huff, håper det ikke nå begynner å bli tid for "fyll-episodene" igjen. Mesteparten av denne episoden gikk jo med til den kjedelige hasj-historien til Locke. Hadde heller ikke sansen for trip'en hans i teltet.

Alt i alt var dette den kjedeligste episoden så langt (i S3) og man satt ikke akkurat igjen med følelsen av å "ikke kunne vente til neste episode".  :thumbdown:

7110739[/snapback]

Det er faktisk en hensikt med "fyllepisodene". Hvis du så alle i fjor ville du funnet ut at i hver enkelt av disse fyllepisodene fikk vi litt info og noen nye mysterier. Alt dette bygde seg opp til en herlig sesongavslutning.

Du kan mene hva du vil om fyllepisodene, men det er en sånn serie lost er. Kan egentlig minne litt om en krim, der vi får masse info og mysterier helt til man finner ut hvem morderen er.

Jeg, som ihugga lost fan liker hvertfall de episodene.

Lenke til kommentar

For min del ønsker jeg mer svar en nye "mysterier" det finnes nok av mysterier fra før, men det er klart at siden de nå skal strekke ut serien mest mulig så må de jo innføre et eller annet. Pluss for 3. episoden var at det faktisk ble et gjenblikk med isbjørnen som har vært MIA siden de første episodene.

Lenke til kommentar

Syns også det er bra at de stadig refererer til tidligere hendelser, som fks. når Charlie påpekte at Sawyer hadde drept den isbjørnen. Viser at de på en måte ikke har glemt fortiden i serien, noe som gir et enda bedre inntrykk av at alt henger sammen.

Når det gjelder fyllepisodene dere nevner, så gidder jeg ikke lenger å klage over dem. Har lært LOST som serie å kjenne nå, jeg vet hvordan det er, noen ganger kommer det episoder som er hinsides alt som fins, og andre ganger kommer det litt kjedligere episoder der det ikke skjer mye og du sitter igjen med følelsen at alt bare var bortkastet. Men i hver eneste episode er det små detaljer og ting for å bygge opp historien fram til større episoder. Sånn er serien, og det har jeg lært meg å akseptere nå. :)

Lenke til kommentar
Hva er "fyll-episoder"?

7111470[/snapback]

Episoder med lite handling. Mange kaller de kjedelige pga lite action, men de skjønner ikke at lost ikke er en action-serie.

7111477[/snapback]

Fyll-episoder er vel det som er episoder som ikke driver handlingen videre, men hvor vi kun blir stående der vi var før.

Lenke til kommentar
Hva er "fyll-episoder"?

7111470[/snapback]

Episoder med lite handling. Mange kaller de kjedelige pga lite action, men de skjønner ikke at lost ikke er en action-serie.

7111477[/snapback]

Fyll-episoder er vel det som er episoder som ikke driver handlingen videre, men hvor vi kun blir stående der vi var før.

7111480[/snapback]

Ja, din forklaring var vel bedre og mer riktig en min.

Lenke til kommentar
Hva er "fyll-episoder"?

7111470[/snapback]

Jeg vil heller si at det er en kjedelig episode uten action, men med handling som egentlig er fornuftig. Det vil si en kjedelig episode, men med forklaringer. Man kan også definere det som en episode som kun er laget for å få nok episoder i sesongen. LOST er jo egentlig en dramaserie, så vi er nok litt for bortskjemt med action.

Lenke til kommentar

Bra episode. Det kan jeg med rette si, fordi den ikke var irriterende som de to første, men herlig.

Lockes flashbachhistorie var ikke så interessant, kanskje. Takket være kommentarene her så gir flashbacken/trippen på flyplassen litt mer mening.

Angående "talen" så fikk jeg inntrykk av at Desmond hadde hatt en visjon.

Når Charlie kommer og sier speech til Hurley, så får Hurley av Deja-vu. (Eller tar jeg feil?)

Jeg mener at Locke ikke ga noe tale. Til det var det altfor lite ord som ble sagt, mener jeg.

Greit nok at det ikke var noe særlig til cliffhanger, men at dette var en såkelt fyllepisode uten action og noe som driver historien fram - tullprat.

LOST er en dramaserie, get over it. Enjoy it.

Lost er en SERIE, antall sesonger blir ikke bestemt før det legges ned. Get over it, enjoy it.

Lenke til kommentar
Hva er "fyll-episoder"?

7111470[/snapback]

Jeg vil heller si at det er en kjedelig episode uten action, men med handling som egentlig er fornuftig. Det vil si en kjedelig episode, men med forklaringer. Man kan også definere det som en episode som kun er laget for å få nok episoder i sesongen. LOST er jo egentlig en dramaserie, så vi er nok litt for bortskjemt med action.

7111638[/snapback]

Uenig. En fyll-episode har ikke så mye forklaringer. Den bare dveler ved gamle ting og gir oss ikke så mye nytt. Produsentene visste at fansen ville ha Locke og Eko, men de kunne likevel ikke gå for fort frem.

Jeg har ikke noe imot dramatikk mellom karakterer og utvikling av forhold. Men det må være implementert i mystikken som foregår på øya. Husker åpningsepisodene på sesong 2. De var fabelaktige og avslørte mye nytt som mange lurte på, samtidig som det stilte en masse spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...