Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Det er bare å innse at Lost IKKE er en serie for de som liker Yoghurt (dvs. de som vil ha inn ting med teskje), men en serie for de som liker å tenke selv.

Hvorfor bruker du et fancy uttrykk når du like etter forklarer hva det betyr? :tease:

Fordi jeg er klar over hvem som som leser?

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, joda, er ikke noe galt med det. Har bare sett det før i komiske sammenhenger.

Hva er liksom vitsen til å bruke et 'ukjent' uttrykk når man forklarer det i en parantes liksom :whistle: da kunnne du likeså godt skrevet det som står i parantesen i stedet for. :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Slutten hadde noe med resten av serien å gjøre.

Serien har alltid hatt hovedkarakterne i sentrum først. Lost har aldri hatt et hovedfokus på The Others, hvorfor Locke kan gå, Dharma o.s.v. Endelsen til Lost har noe med hele serien å gjøre, uansett hvor mye du måtte sitte her å nekte over at den ikke hadde det. En avsluttning på hovedkarakterne`s historie var det vi fikk i de siste 10minuttene. Det har alltid vært hovedfokusert på karakterne siden vi først så øye til Jack i piloten.

Lenke til kommentar
Slutten hadde noe med resten av serien å gjøre.

Serien har alltid hatt hovedkarakterne i sentrum først. Lost har aldri hatt et hovedfokus på The Others, hvorfor Locke kan gå, Dharma o.s.v. Endelsen til Lost har noe med hele serien å gjøre, uansett hvor mye du måtte sitte her å nekte over at den ikke hadde det. En avsluttning på hovedkarakterne`s historie var det vi fikk i de siste 10minuttene. Det har alltid vært hovedfokusert på karakterne siden vi først så øye til Jack i piloten.

Slutten hadde ikke noe med resten av serien å gjøre. Slutten var en generisk feelgood-slutt som kunne vært festet til en hvilken som helst serie.

Tenk deg at du f.eks. ser på Seinfeld, og så slutter den på samme måte som Lost. Du kan prøve å rettferdiggjøre dette på alle mulige måter, men faktum er at det fortsatt ikke har noe med resten av serien å gjøre.

En stor del av lost var mytologien og historien rundt det hele, og dette ble totalt ignorert i slutten.

Lenke til kommentar

Ja, det var en stor del av Lost det med mytologien, men det var alltid karakterne som var i hovedfokus. Jeg rettferdigjør ikke slutten, jeg skjønner at dere som mistolket det med hva hovedfokuset til serien var er sinte.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Tenk deg at du f.eks. ser på Seinfeld, og så slutter den på samme måte som Lost. Du kan prøve å rettferdiggjøre dette på alle mulige måter, men faktum er at det fortsatt ikke har noe med resten av serien å gjøre.

Dette argumentet var jo bare patetisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, det var en stor del av Lost det med mytologien, men det var alltid karakterne som var i hovedfokus. Jeg rettferdigjør ikke slutten, jeg skjønner at dere som mistolket det med hva hovedfokuset til serien var er sinte.

Mytologien og historien var helt sentral i Lost. Serien hadde ikke blitt en suksess hvis det hadde handlet om en gjeng i et hvitmalt rom uten møbler. Som du skjønner er settingen viktig. Den ble ignorert.

Å si at karakterene var hovedfokus er en dårlig unnskyldning. Karakterene hadde ikke vært noe å følge med på hadde det ikke vært for spenningen rundt.

Da må du nesten komme med saklige motargumenter som viser det. Ellers kommer du bare med en grunnløs påstand som faller på egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Da må du nesten komme med saklige motargumenter som viser det. Ellers kommer du bare med en grunnløs påstand som faller på egen urimelighet.

Orker ikke. De fleste vil se hvor dumt argumentet ditt er. De som ikke gjør det, vel, jeg bryr meg ikke.

Lenke til kommentar

Hvis Seinfeld( som jeg ikke har sett en episode av så aner ikke hva den handler om) skulle slutte med en sesong der halve handlingen skulle foregå i et alternativ univers der de er døde. Og der man kommer nærmere karakterne og får virkelig føle hva de har opplevd i løpet av alle sesongene så burde da det være greit.

Men er ikke Seinfield en komiserie, noe som gjør at disse to seriene ikke bør sammenlignes. Og som da gjør at argumentet ditt ikke burde ha blitt brukt? Siden seriene handler om 2 helt forskjellige ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...