Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg leste på et annet forum og som jeg ikke har tenkt over er at om vi forutsetter at kandidatene ikke kan ta livet av seg selv (slik det har blitt hintet til tidligere), må det nesten bety at det var Sun og ikke Jin (eller muligens babyen) som var kandidaten, i og med at Jin i praksis tok selvmord.

 

EDIT: Den av Kwon-ene som var kanditat.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

En ting jeg leste på et annet forum og som jeg ikke har tenkt over er at om vi forutsetter at kandidatene ikke kan ta livet av seg selv (slik det har blitt hintet til tidligere), må det nesten bety at det var Sun og ikke Jin (eller muligens babyen) som var kandidaten, i og med at Jin i praksis tok selvmord.

 

EDIT: Den av Kwon-ene som var kanditat.

Nja, spørs. Love er veldig viktig i Lost, kanskje det banker The Rules. Og Ji-Yeon er ikke i magen til Sun, om du ikke har fått det med deg. Men ja, foreldre og barn er også viktig.

 

Og jeg leste en interessant teori her en dag, som sier Jin er kandidaten av the Kwons. Daniel foreslo at Jin sannsynligvis ble kastet av the freighter av bombens trykk (MERK: the freighter var utenfor The Island's rekkevidde, altså ville han ikke flashet i tid utenfor). Teorien gikk ut på at kanskje Jin er kandidaten, og at han overlevde eksplosjonen fordi han var en kandidat. Og kanskje han ikke ble kastet inn i The Island's rekkevidde, men flashet fordi han var en kandidat, for så vidt vi vet var alle som flashet i tid kandidater, enten krysset ut eller ikke.

 

Vil også legge til at Jin overlevde veldig lenge i vannet, kanskje fordi han er en kandidat? Uansett, jeg tror Jin er kandidaten.

 

 

Edit: Ja, jeg har en tendens til å blande norsk og engelsk.

Endret av CRWTH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og Ji-Yeon er ikke i magen til Sun, om du ikke har fått det med deg.

 

Ikke nå lenger nei, men det har jo vært spekulert mye i at Ji-Yeon kan være kandidaten, i og med at Jacob berørte Sun+Jin samtidig. Men ikke vet jeg.

Det er sant, mye spekulasjon rundt Ji-Yeon og Aaron. Men som sagt, den teorien om at Jin er kandidaten er den beste teorien jeg har sett angående the Kwon's candidacy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var Sawyer som var ansvarlig for at Sun, Sayid og Jin døde. Det var han som tok i bomben, etter hva vi har fått vite tidligere kan ikke kandidatene drepe seg selv. Men drepe hverandre kan de. Teknisk sett kunne Sawyer lagt seg over bomben og den ville mest sansynelig ikke gått av, blitt en "dud".

Lenke til kommentar

Jepp, emnetittelen tilsier det. :)

 

Gleder meg noe vitterlig til 24., med en blanding av vemod selvfølgelig.

Skjønner ikke helt hvordan jeg klarte å unngå å se det i emnetittelen. Takk!

 

Gleder meg, men jeg blir litt lei meg når Lost skal slutte. Selv ønsker jeg ikke mer Lost, dog, jeg vil heller at det slutter og jeg kan se alt om og om igjen enn at det kommer spin-offs osv. og ødelegger. Darlton har bekreftet at de ikke vil komme med noen spin-offs, og det er jeg glad for.

 

Uansett, hva syntes folk om Across The Sea? Jeg tror det var mer de kunne forklart denne episoden, slikt som hvorfor Smoke Monster ikke kan gå over aske (han hadde nok hatt et problem, hadde The Island vært Island (PUN INTENDED).

 

De kunne også forklart litt nærmere hvorfor Egypt spiller en så stor rolle i Lost, og hvorfor Jacob bor i en Tawaret-statue. Også, hvorfor det er hieroglyfer over hele øya, og hvorfor Anubis ofte blir sammenlignet med Smoke Monster.

 

Lurer også på hvorfor Jacob nekter å la broren sin forlate The Island. Greit nok at han drepte moren, men Jacob vet jo også nå at det faktisk ikke var moren, og at hun drepte deres mor. Virker som MiB aldri har fått muligheten til å forklare seg for Jacob, og Jacob er dermed fortsatt sint. Kanskje Jacob tror det ikke er hans bror? Kanskje det faktisk ikke er hans bror? Kanskje noe har skjedd i ettertiden?

 

Uansett, du skjønner hvor jeg vil. De kunne svart på mye. Men jeg stoler på Darlton, og stoler på at de har en god del mindfucks på lur i de siste 2 og en halv timene. Kanskje neste episode er Jacob/MiB-centric i senere tid? Hadde vært konge.

 

Vil også legge til, hva skjer med Jack's doktorkunnskaper? Han sa at Adam & Eve hadde ligget der i approx. 40-50 år, og likene viste ikke nok forringelse ut i fra hvor lenge det egentlig var. Denne episoden foregikk lenge før 1950-tallet. Kan dette være fordi de var spesielle? MiB var ikke spesiell på noen annen måte enn at Jacob ikke kunne drepe han (selv om han på en måte gjorde det), for MiB ble ikke ageless før han ble til Smoke Monster.

 

Mange ubesvarte spørsmål etter denne episoden. Men, men, som sagt, jeg stoler på Darlton.

 

Nå gidder jeg ikke å skrive lenger. Hva mener dere? Selv mener jeg episoden var nedenom det jeg forventet, men ikke dårlig. Titus Welliver skuffer aldri.

 

EDIT: Og hvordan kunne The Others summon'e Smoke Monster gjennom vannsluken?

Endret av CRWTH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående likene så var hula veldig fuktig, noe som kanskje ikke kom så godt fram i episoden slikt det er gjort tidligere. Likene kan ha vært der selv i 2004 i den formen de var i.

 

Hurley går forsatt rundt med asken til Jacob. Asken kan godt bli avklart ved bruken av den.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...