Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare jeg som tenker at den "kilden" er den legendariske "Fountain of Youth"? At det er kanskje den som gir folk et langt liv, og bare visse folk kan drikke av den. Jacob er kraften bak kilden, og Richard har fått "gaven" fra Jacob fordi han er den eneste som får lov til å drikke fra den?

 

interessant teori.

Lenke til kommentar

Daniel Faraday har forklart at man ikke kan lage en ny string. (Han brukte ordet street.)

 

Men! Ved hjelp av mektige krefter som "massive pocket of energi" og en atombombe, så tror jeg det har skjedd. Det er nå to seperate tidslinjer. Derfor kunne Juliet si "it worked".

 

Jeg håper bare at det er to seperate tidslinjer. Men, jeg tror at de blir merga til slutt :(

 

Men jeg er fortsatt usikker på om orginale tidslinja (815) er uavbrutt eller ikke.

Lenke til kommentar

Det stemmer, Damon og Carlton har vært klare på at de ikke vil kalle det for noen "alternativ" tidslinje, fordi det ville være som å si at den ikke er ekte. De sier at begge tidslinjene er like riktige, og at vi etterhvert vil forstå mer av at de er knyttet sammen på en eller annen måte. Noe vi allerede har fått hint om, f.eks. med Jack på flyet som oppdager blodflekken på halsen, og også hvordan flere av karakterene virker å ha fjerne, fortrengte minner i underbevisstheten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Huff, lurer på hvordan flodbølgene som nå er på vei mot Hawaii vil påvirke innspillgen av LOST (om det er flere episoder å spille igjen)?

Jacob vil beskytte øya ;)

 

:new_woot:laugh.gif

 

Sikkert MiB/Flocke som har sendt flodbølga mot øya for å endelig få fjernet den, derfor den havnet under havet i 6x1 La X

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Så nettopp episoden Not in Portland fra sesong 3

 

Vil bare dele 2 detaljer fra episoden

 

Når Karl sitter fastspent inne i det mørke rommet med intravenøs inn i armen får vi se et et raskt glimt i filmen han blir tvunget til å se på. Her står det " God loves you just as he loved Jacob"

 

Litt kult at det står loved, for hvis filmen refferer til Jacob på øya, blir Jacob på øya som en slags "God's reject". Men håper ikke Lost blir så mytologisk at det tipper over til at de begynner å blande inn Gud... liksom..

 

Også Juliet... I et flashback fra hennes liv off-island møter ho Richard Alpert som vil ha henne til å jobbe for Mittelos Bioscience, altså han vil ha ho til å komme til øya. Kanskje Jacob allerede her ser at Juliet er viktig.

At Jacob ser at Juliet trengs for å detonere bomba i slutten av sesong 5 ?

 

For.. Alpert prøver å overtale henne ved å si at han kan snakke med sjefen hennes, få han på godfot. Sjefen er Edmond Burke. Juliets eks.

Juliet sier tullete

"Maybe if he got hit by a bus :p "

 

Dagen etter blir Edmond truffet ganske kraftig av en buss. Kjørt rett ned =)

 

Bare tenkte at dette kunne vært Jacob som kjørte han ned. Vi vet jo nå at Jacob stadig er utenom øya og "redigerer" the outside world.

 

Men dette er gammelt, så hei

Endret av Moff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...