Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Så selv tegnefilmen 'Atlantis'(ikke spør hvorfor), og den hadde skremmende mange likheter med Lost.

Har forresten begynt på Lost maraton for å gjøre meg klar til 2. februar. Sesong 1 og sesong 2 er ferdig; begynner med sesong 3 neste uke. Er deilig å se tilbake til "gamle-Lost", selv om jeg liker den nyere delen med Dharma osv bedre.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det er så mange som synes sesong 1 og 2 er de ensete som er bra, mens resten ikke er verd å se, selv syns jeg sesong 4 og 5 var de absolutt beste, litt mer fart da :p

Men det er vel mange som ga seg med sesong 1 og 2 også da...

Lenke til kommentar

Lost ble for 'vanskeligt' for den gjennomsnittlige seeren. La merke til det selv da jeg så et par episoder med et par jenter; etter episoden var slutt hadde de ikke peiling hva som faktisk hadde skjedd. Hadde Lost vært mye enklere å forstå så hadde serien hatt mange flere seere - dessverre hadde man da mistet selve 'Lost'-følelsen. Det som gjør Lost til en av de beste seriene som er produsert til nå.

Lenke til kommentar

De fleste har ikke sett mer enn sesong 1 og 2, derfor mener de at 3,4,5 er dårlige. Ble litt for mange historier og teorier for den vanlige mann i gata tenker jeg. Tror mange rett og slett var for dumme til se på lost. Serien er jo ikke for de som bare ser på en episode anhver uke, men for de som følger med konstant.

edit: litt for sen :p

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Har merket de tendensene der selv, ja. Nå skal det sies at jeg har bare gått glipp av to Lost-episoder hittil (sett de igjen senere tho), og fy så forvirrende det ble. Er en hel masse man går glipp av egentlig, selv om det er varierende fra episode til episode hvor mye som skjer.

Men at serien ble for vanskelig for den gjennomsnittlige seer er det ikke tvil om. Er jo en haug med teorier som oppstår rundt omkring, og masse løse tråder som du ikke blir helt klok på. Tror rett og slett ikke at folk har tålmodigheten inne. Men det er det som gjør Lost så bra også, føler jeg. Den utfordrer deg virkelig.

Lenke til kommentar

Har sett de første episodene nå og jeg har begynt å tenke på om Locke har vært "bad" hele tiden. I andre episode driver han å prater om gamle mesompotania og spiller backammon der han sier at det er en good side og en dark side. Noen andre som tror det? (Veit at dette kan bli litt rart med tanke på liket som dukka opp og andre situasjoner, men det vart bre noe jeg tenkte på når jeg så på noen episoder nå.)

Lenke til kommentar

Det med liket er jo fordi han døde da ben drepte han, og det var det, men den svarte røyken kan bruke alle døde kropper på øya, se demmes minner og ta demmes form, den "svarte røyken" representerer det onde mens Jacob representerer det gode.

Før han døde var han bare en "vanlig" person, vil jeg tro.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Er meget enig.

Selv om jeg ikke kommer til å høre talen uansett; så lenge det ikke er noe spesielt som han tar opp(for presidenten av USA sier aldri noe viktig ...).

Er i allefall greit å vite at Det Hvite Hus er oppdatert, noe som har vært Obamas merkevare i kampanjen for å få kontoret; å bruke moderne medium til sin fordel.

PS; da er semifinalen i gang på forumets kåring av beste TV-serie. Da er det viktig med mange stemmer til den mest nyskapende TV-serien; LOST. Husk alle kan stemme på nytt nå.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191924

Endret av decophly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...