Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Vi har ikke fått noe hint enda til om Alpert kan reise i tid, og derfor er det ingenting som tilsier at Alpert reiser i tid. Det er bare teori, det ligger ikke noe fakta i det at Alpert kanskje har reist i tid. Muligheten er større for at Alpert reiser i tid ja, men det ville vært et altfor opplagt svar enn at Alpert faktisk er gammel. Øya har trossalt krefter, og det blir tåpelig og nekte for at øya kan gjøre noe sånt når den kan heale en lam person og en person med kreft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Alpert er en egyptisk gud? Det ville vært sykt isåfall! Kan han virkelig være så gammel? Har vi fått noe info HVOR lenge folk har vært på øya isåfall? Og hvor har du egentlig fått ifra at han kan være en egyptisk Gud? ^^

Lenke til kommentar

Muligheten er der. Men jeg tviler på at Richard er en gud på grunn av den informasjonen vi fikk fra den første episoden til Ben hvor vi fikk se Ben som barn for første gang. Kan godt hende Jacob er en enda større gud, men er liksom ikke noe som virker som at Richard er en gud. Bare en leder. Han trenger egentlig ikke å være en gud for å være udødelig vil jeg si.

Det tidligste vi vet om er jo 1954. Men det har vært særdeles mange referanser til hieroglyfer(?), altså tegn som Egypterne og sånt brukte. I tilegg til noe annet. Spesielt denne sesongen.

Du har disse bare denne sesongen:

- Frozen Donkey Wheel. Tegn på hjulet.

- Ajira Airways: Lite betydning, men de ble brukt på disse The Lost Experience-aktige sidene til Ajira. Tegnene finner du på ajirairways.com noen få steder.

- The Tempel: Smokey sitt altså, hans Camp David som produsentene omtalte det som. Det er tegn på det.

- I tilegg noen kart fra Faraday(?) vi så i Hydra-kontoret til Locke-episoden.

- Kjedet til Paul(Ektefellen til Amy)

Å i tilegg til det har vi jo statuen, vi har sett ryggen til. Pluss døren til Ben sitt hemmelige rom som gjorde at han fikk Smokey fremkalt.

Lenke til kommentar

Ja du sier noe. Spesielt med statuen er jeg spent på. Det var en episode vi fikk se hele statuen, ja? Vet vi hvilket år det var snakk om, og er det i hele tatt noen begrensning på hvor langt tilbake de kunne gå, når de hoppet i tid?

Lenke til kommentar

Ja, Sawyer, Jin, Juliet og Miles så hele statuen bakfra når de dro tilbake i tid, men vi har ikke blitt gitt noen indikasjoner på når dette var, bare at det hvertfall var før the Orchid ble bygd.

Og nei, vi vet heller ikke om det er noen begrensning på hvor langt tilbake de kan dra i tid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lost sendes først på ABC bortsett fra noen få ala sommertid som fikk en canadisk kanal til å sende episoden 1-2 timer før ABC. ABC lar ikke andre sende Lost før dem, bortsett fra sommertids tilfeller som ABC ikke kan styre siden de bare er et tv-selskap, ikke gud.

ABC vil sende episoden først, nok diskusjon om det!

"The Variable" - On the 100th episode milestone for the series, (fjerna, spoilers), on "Lost," WEDNESDAY, APRIL 29 (9:00-10:02 p.m., ET) on the ABC Television Network.

"Lost" stars Naveen Andrews as Sayid, Henry Ian Cusick as Desmond, Jeremy Davies as Daniel Faraday, Michael Emerson as Ben, Matthew Fox as Jack, Jorge Garcia as Hurley, Josh Holloway as Sawyer, Daniel Dae Kim as Jin, Yunjin Kim as Sun, Ken Leung as Miles, Evangeline Lilly as Kate, Elizabeth Mitchell as Juliet and Terry O'Quinn as Locke.

Guest starring (fjerna, spoilers)

"The Variable" was written by Edward Kitsis & Adam Horowitz and directed by Paul Edwards.

Source: ABC

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Håper på en dramatisk cliffhanger til finalen. Foretrekker det jeg! På linje med sesong 1 sin cliffhanger, hvor vi får sett Tom for første gang :)

Sesong 1 Tom i båten "We have to take the boy"

Sesong 2 Portugiserne på Antarktis ? "Mrs. Widmore.. I zink we found him."

Sesong 3 Flashforward: Jack til Kate på parkeringplass ved en flyplass "WE HAVE TO GO BACK!!!"

Sesong 4 Flashforward: Vi ser... En død Locke, i lik-kiste

Kan være jeg surrer litt med rekkefølgen

men som sagt, Foretrekker sesong 1 sin sluttscene best!

Sesong 2 finalen derimot, hvor vi ser historien til Desmond, møter Kelvin

er favoritten :)

hva er deres?, noen forslag til hva som kan skje?

Jughead går i lufta? Folka på 70 tallet kommer tilbake til nåtida, Locke < Jacob? vanskelig..

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir noe flashbacks i sesongfinalen annet enn at vi vil få to forskjellige plot. Et med Locke, Sun, Ben & co og det andre med 70`s gruppa. Det jeg tror veldig på er at Desmond kommer til å være innvolvert i en av cliffhangerne. Fordi jeg ser ikke grunner for å liksom ha en tredje del inn i sesongfinalen, hvertfall ikke når Desmond sin historie nå ikke er bygget opp til noe stort, så da tror jeg vi vil få en random plot twist med han på slutten. Som et tilegg til de to andre, eller det andre som blir liksom hoved-twisten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...