Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neste onsdag på norsk TV? Har ikke sett en eneste reklame jo,

Uansett, gleder meg så sinnsykt til LOST i morgen:D:D

Okei, vet ikke. Ser på amerikansk tidspunkt jeg også. Trodde TVNorge var bare en uke etter?

 

Edit:

 

Oslo (NTB): Onsdag 21. januar går avsparket for «Lost» i USA. I Norge må vi vente til februar før vi får et gjensyn med de overlevende fra Oceanic Airlines Flight 815 på TVNorge.

Nå er det klart at sesong fem i den populære amerikanske spenningsserien skal få sendestart i Norge 18. februar.

 

Edit.

 

Oki, litt tenking now.

 

 

Hvem er "klienten" som vil ha blood samples? My guess, Charles Widmore.

 

---

 

 

Edit. Wooowha, way off! :p

Endret av CCola
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et par spørsmål:

 

-Har vi fått vite sikkert hvorfor Dharma kom til øya? De ulike stasjonene rundt på øya. Var de bare kødd? Slik at folk ble satt til å gjøre noe som ikke var av større betydning, og hele tiden ble overvåket?

-Ang. the Swan-stasjonen. De som arbeidet der (f.eks. Desmond) ble jo fortalt at de måtte taste inn tallene så så ofte. Hvis ikke ville verden gå under. Det gjorde den jo åpenbart ikke.

-Veit vi hva Hostiles opprinnelige dreiv med på øya? Ben begynte jo etterhvert å forske på den graviditetsgreia, men de dreiv vel ikke egentlig med det?

Lenke til kommentar

-Har vi fått vite sikkert hvorfor Dharma kom til øya? De ulike stasjonene rundt på øya. Var de bare kødd? Slik at folk ble satt til å gjøre noe som ikke var av større betydning, og hele tiden ble overvåket?

 

Slik jeg har forstått det så kom DI til øya for å studere den unike naturen av øya. Men bortsett fra det har vi ikke fått vite så veldig mye annet av DI.

 

-Ang. the Swan-stasjonen. De som arbeidet der (f.eks. Desmond) ble jo fortalt at de måtte taste inn tallene så så ofte. Hvis ikke ville verden gå under. Det gjorde den jo åpenbart ikke.

 

Hvordan kunne de ikke vite det? Med tanke på all elektromagnetismen som var lagret der, tror jeg de bare tok forhåndregler.

 

-Veit vi hva Hostiles opprinnelige dreiv med på øya? Ben begynte jo etterhvert å forske på den graviditetsgreia, men de dreiv vel ikke egentlig med det?

 

Jeg tror at the hostiles begynte med selve forskningen etter the purge, siden de sannsynligvis ikke hadde så veldig bra forskingsutstyr. Men angående graviditetsproblemene så tror jeg det alltid har vært en del av øya.

 

 

 

Men så et lite spørsmål:

 

Var det bare kvinnene som døde eller døde de nyfødte barna også når det gjaldt graviditetsproblemene?

Lenke til kommentar

Nei, annet enn at Dharma er der for å studere øya har vi egentlig ikke fått vite noe. The Pearl er egentlig den eneste stasjonen som har vært nærheten av kødd, det var meningen at de som bodde der var med i et pyskologisk ekspriment.

 

The Hostiles vet vi var der i 1954 å beskyttet øya mot amerikanerne. I starten av 90-tallet vet vi at Ben og The Hostiles drepte alle Dharma-ansatte på øya. Det opprinnelige var vel å beskytte øya fra Dharma fordi de tok over øya dems fra dem på en måte.

Lenke til kommentar
-Ang. the Swan-stasjonen. De som arbeidet der (f.eks. Desmond) ble jo fortalt at de måtte taste inn tallene så så ofte. Hvis ikke ville verden gå under. Det gjorde den jo åpenbart ikke.

 

Hvordan kunne de ikke vite det? Med tanke på all elektromagnetismen som var lagret der, tror jeg de bare tok forhåndregler.

 

Det kan godt hende at jorda ville gått under om de ikke trykket på den knappen, Desmond trykket jo på Fail-Safe'n og stanset allt da den bygde seg opp. Og de har ikke forklart noe mer om dette. Jeg ser hvertfall ikke bort ifra at det kunne bli krise om man ikke trykket på den.

 

EDIT: Noen leif;)

Endret av Timster
Lenke til kommentar
-Ang. the Swan-stasjonen. De som arbeidet der (f.eks. Desmond) ble jo fortalt at de måtte taste inn tallene så så ofte. Hvis ikke ville verden gå under. Det gjorde den jo åpenbart ikke.

 

Hvordan kunne de ikke vite det? Med tanke på all elektromagnetismen som var lagret der, tror jeg de bare tok forhåndregler.

 

Det kan godt hende at jorda ville gått under om de ikke trykket på den knappen, Desmond trykket jo på Fail-Safe'n og stanset allt da den bygde seg opp. Og de har ikke forklart noe mer om dette. Jeg ser hvertfall ikke bort ifra at det kunne bli krise om man ikke trykket på den.

 

EDIT: Noen leif;)

Du har et poeng der, så kanskje DI hadde rett angående the hatch ;)

Lenke til kommentar
Men hvorfor hadde de en mann til å sitte å trykke på den dumme knappen, hvis de kunne deaktivert den hele tiden? Fordi de ville bruke all kraften til forskning? Prøve å kontrollere den og bruke den som våpen?

Tror det er slik som dr. Chang sa om at energien i frozen donkey-wheel kunne bli brukt til å manipulere tid. Noe lignende kan jo finnes i the hatch og det kan forklare Desmonds problemer med tiden.

Lenke til kommentar
Jepp, det var John ja.

I sesong 2 episode 16 begynner Claire å få neseblødninger etc. Kan det ha noe med denne sesongen å gjøre?

Visst det har noe med tidsreise å gjøre, så vil jeg tro Claire har vært på øyen før - eller at hun er blitt teleportert/forflyttet til tidsperioden rundt den episoden.

 

Bare en tanke...

Endret av ThaDuckMan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...