Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var snakk om varigheten av Lost i en av podcastene.

Det er en stund siden jeg hørte det, men de sa vel noe slikt som at hvis de ville avslutte serien nå, så hadde de ikke fått lov, pga de høye seertallene.

Skulle seertallene bli dårlige, får de nok derimot beskjed om å avslutte serien.

Lenke til kommentar
Hvordan kan the others ha kontakt med resten av verden?

Hva er egentlig Dharma greiene og hva har dette med the others å gjøre?

7077286[/snapback]

Kabelen som gikk i vannet (var Sayid som fant denne i sesong 2, mener jeg). Aner egentlig ikke. The Others må jo ville være på øya... de hadde jo en båt, du kunne kommet seg av øya. Eller så må de jo ha muligheten til å kontakte resten av verdenen. Hvordan ellers skal de ellers kunne vist så mye om Jack og Sun?

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Skal vi se, Ben sier han har vært på øya hele sitt liv... altså er han født der. Vi vet ikke hvor gammel han er, men skuespilleren er født i 1955, så kanskje vi tar utgangspunkt i at han er omtrent samme alder? Dharma drev virksomheten sin på 70-tallet(?) i følge videoen, noe som da vil si at Ben har vært midt oppi det.

De har kontakt med verden utenfor, men reiser likevel ikke sin vei. Det betyr en av to ting:

-De vil ikke

-De kan ikke

Kan de ikke, så er det på grunn av ett eller annet som holder dem på øya. Kanskje noe som må gjøres eller lignende? Kan det være derfor de vil ha tak i Jack&Co, for at de skal ta over denne oppgaven sånn at Ben og gjengen hans kan dra sin vei?

Og dette arbeidet de har satt Sawyer og Kate til. Hva er det for noe? Ingenting tror jeg, det er hvertfall min tanke om det. At det er enda et skuespill for å lure oss som ser på og de involverte. Har Ben og de kontakt med verden utenfor så kan de sikkert få tak i bedre arbeidskraft i form av maskiner, dersom de virkelig skal bygge noe eller hva det nå enn måtte være de holder på med.

Eller kanskje de ikke har kontakt med verden utenfor? Altså at de ikke kan komme seg vekk fra øya, de har bare oppdateringer på det som skjer via denne tv'en og lignende?

Og hva med øya? Er det egentlig en øy? Hun Juliet sa jo i sesongstarten at "thinking that free will still actually exists on..." og så rakk hun ikke si mer. "this island" var ordet som manglet. Eller var det egentlig det? Kanskje det er noe annet enn en øy? Vi har jo sett at den er enorm, men vi har vel aldri egentlig sett at den er komplett omringet av hav?

Er det kanskje noe lignende det vi ser i filmen The Truman Show? Det ville vel nesten vært for sprøtt, men med Lost vet man vel egentlig aldri hva man kan forvente.

Så kommer jeg igjen til å tenke på dette folk prater om at the others ikke kan være gode uansett, for de har jo drept folk. Men hvor mange har de egentlig drept? Ikke like mange som Jack&gjengen har gjort hvertfall.

Eneste jeg kan huske på er at Ethan drepte han Scott på stranda i den episoden han kom tilbake for å hente Claire. Ellers så har vel ikke the others drept noen.

I slutten av sesong 1, når de kom og sprengte flåta i filler, så kan vel det dog sees på som et drapsforsøk på Sawyer, Jin og Michael.

Og med tanke på den episoden, hvorfor tok de egentlig Walt, når de like lett ga han fra seg igjen i slutten av forrige sesong? Vi trodde jo de skulle bruke han til noe, men det ser det ikke ut til var tilfelle. Han var altså bare et agn, for å igjen kunne lokke til seg Michael, for at han skulle hente Jack, Kate, Sawyer og Hurley. Men hvorfor tok de da ikke Michael med en gang der på flåten? :hmm:

Og nå ser Ben ut til å ville sende Jack hjem igjen også. Bare han gjør som han ber ham om. Virker som alle har en oppgave de vil få av the others, og når oppgaven er gjort, får de reise hjem. Hele greia er egentlig veldig snodig.

Og så har vi Rosseau da. Hva skjedde for 16 år siden nå forskerteamet hennes kom til øya? Jeg håper vi snart kan få et tilbakeblikk til den gangen, og forhåpentligvis få en oppklaring. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Eller kanskje de ikke har kontakt med verden utenfor? Altså at de ikke kan komme seg vekk fra øya, de har bare oppdateringer på det som skjer via denne tv'en og lignende?

7078010[/snapback]

Stikkord: Bøker, CD-R og Matforsyninger...

7078523[/snapback]

Der sa du noe jeg faktisk ikke tenkte over når jeg skrev. Ja da er det hvertfall helt tydelig at de har kontakt med utsiden. Kom jo også nå til å huske på de veldig nye vaskemaskinene nedi hatchen. :hmm:

Lenke til kommentar

Kan være at alt har kommet via forsyninger også ja, men ser ikke helt for meg dem komme med alle vaskemaskinene og greier. :p

(Spoiler om mulig tema for kommende episode)

Har visst blitt sagt at vi skal få en "the others" flashback senere i sesongen som viser livet deres før Jack&Co kom flyvende. Kan bli en interessant episode. Tror det var prat om at det skulle bli en slags episode lignende The Other 48 days, hvor vi bare får se fra the others. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Og hva med øya? Er det egentlig en øy? Hun Juliet sa jo i sesongstarten at "thinking that free will still actually exists on..." og så rakk hun ikke si mer. "this island" var ordet som manglet. Eller var det egentlig det? Kanskje det er noe annet enn en øy? Vi har jo sett at den er enorm, men vi har vel aldri egentlig sett at den er komplett omringet av hav?

Er det kanskje noe lignende det vi ser i filmen The Truman Show? Det ville vel nesten vært for sprøtt, men med Lost vet man vel egentlig aldri hva man kan forvente.

7078010[/snapback]

Haha...jeg har seriøst tenkt akkurat samme tanken. Det var det første jeg tenkte da jeg så 'The Truman Show' for ikke så lenge siden :D

Lenke til kommentar

Lost blir rett å slett bare mer og mer spennende for min del...

En ting Nevnarion ikke nevnte som jeg lurer på er hva med han veldig britiske som skulle seile verden rundt, hvordan havna han inni the hatch, og hvorfor sto det bio hazzard på "lokket"

Det er jo tydeligvis at de har forska på dyr osv, siden de har så mange bur osv, inkludert akvariuet der jack sitter...

Og hva skjer med de to på norpolen eller hvor det var..

Lenke til kommentar

For en digg episode! :dribble: Jeg satt i konstant spenning hele tiden! Så ENORMT mye bedre enn den første. Veldig bra av Sawyer å prøve å ta kontrollen, jeg satt og heiet på han. :D

En ting jeg tenkte over; musikken som kom da Sawyer fikk mat, eller da han ble sluppet ut, var ikke det en norsk melodi? En slags orkester-17. mai-melodi. Kanskje de spiller videre på dette med Norge? :hmm:

Det jeg digger med LOST er at jeg hele tiden sitter og tenker, "Hva skjer nå, får vi vite noe mer?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...