Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foretrekker Lostpedia på ypperste her og, ordentlig wiki og gangske ryddig å oppdateres veldig fort. Bruker det som mal for episodenereferatene jeg skriver for Lost-norge.net.

 

Hvis du sliter med å komme inn ditt så gå inn ditt via pimpmyip.com f. eks. Er noe endringer med nordiske internettlevrandører som gjør at få kan komme inn ditt nå.

Lenke til kommentar

The Others "kom" ikke før etter Dharma ble utsletta på øya. "The Hostiles"(Richard Alpert hovedsakelig den eneste vi vet var en av dem) var de første på øya, og ble beskrevet av Horace(en av lederne som rekruterte faren til Ben til øya så han kom ditt og) som de "innfødte". Dette etter at faren en dag støtta på en skyting mellom Dharma og dem da han leverte mat til en Dharma-stasjon. Han nevnte også at de hadde problemer med de innfødte, og Ben sa senere til Locke at de ikke kunne leve sammen og at han da bestemte seg for at en av sidene måtte utslettes.

 

Ben med flere muligens fra Dharma innså dette bestemte seg da for at en side måtte bli utslettet og klarte da og trolig få til en avtale med de innfødte(The Hostiles) om at de fikk leve og være på øya med dem hvis de utsletta Dharma-personalet på øya. Etter beboerne i "The Barracks"(der Locke har camp nå) døde av gassing trolig ifra stasjonen "The Tempest" startet Ben, Richard og flere en felles gruppe for de resterende Dharma-medlemmene og The Hostiles som ble "The Others". Med Ben og Richard i spissen som senere da trolig rekruterte folk som Ethan, Pickett, Goodwin og Mikhail til å bli med så gruppen ble stor nok.

 

Dharma drev høyst sansynelig prosjekter for å finne ut ting om kraften til øya, ala Locke sin helbredelse eller noe.

Lenke til kommentar
The Others "kom" ikke før etter Dharma ble utsletta på øya. "The Hostiles"(Richard Alpert hovedsakelig den eneste vi vet var en av dem) var de første på øya, og ble beskrevet av Horace(en av lederne som rekruterte faren til Ben til øya så han kom ditt og) som de "innfødte". Dette etter at faren en dag støtta på en skyting mellom Dharma og dem da han leverte mat til en Dharma-stasjon. Han nevnte også at de hadde problemer med de innfødte, og Ben sa senere til Locke at de ikke kunne leve sammen og at han da bestemte seg for at en av sidene måtte utslettes.

 

Ben med flere muligens fra Dharma innså dette bestemte seg da for at en side måtte bli utslettet og klarte da og trolig få til en avtale med de innfødte(The Hostiles) om at de fikk leve og være på øya med dem hvis de utsletta Dharma-personalet på øya. Etter beboerne i "The Barracks"(der Locke har camp nå) døde av gassing trolig ifra stasjonen "The Tempest" startet Ben, Richard og flere en felles gruppe for de resterende Dharma-medlemmene og The Hostiles som ble "The Others". Med Ben og Richard i spissen som senere da trolig rekruterte folk som Ethan, Pickett, Goodwin og Mikhail til å bli med så gruppen ble stor nok.

 

Dharma drev høyst sansynelig prosjekter for å finne ut ting om kraften til øya, ala Locke sin helbredelse eller noe.

 

Okei, takk :) Men dette med den elektromagnetiske bomba eller hva det var, som de måtte avbryte hver time. Hva var det? Og hvorfor ble Dharma medlemmene overvåket fra andre stasjoner på øya? Siden Dharma fremdeles sender containere til øya, tror de at Dharma forsker der?

Lenke til kommentar

Hatchen (altså The Swan-stasjonen) ble brukt til å studere elektromagnetisme, men pga en feil må mekanismen resettes ved å legge inn tallene hvert 108. minutt. Hvorfor de ble overvåket og hvem som overvåker hvem er vel noe usikkert. Vi vet at det var kameraer i The Swan, men stasjonen der de ble overvåket fra ble også overvåket og rapportene kom ut i ingenting. Det kan hende det var en kjede av overvåkning, men det kan også hende det var en måte å studere de som studerte på. At flere stasjoner elelrs er sammenbundet med kameraer kan være av rene kommunikasjonsårsaker også.

 

Nei, Dharma på øya er døde. Hvordan det kan ha seg at det kom en matdrop er et ubesvart spørsmål, men det finnes teorier om det. Se blant annet Timeloop-teorien som er mye omtalt her. Her henvises det til en lignende hendelse som med raketten; dropen kan rett og slett være forsinket med noen år.

 

Da jeg leste innlegget ditt over her Mahavishnu kom jeg til å tenke på hvordan Ben kom i kontakt med hostiles. Han så jo moren sin utenfor vinduet da han var i landsbyen og fulgte etter til gjerdet, åpnet gjeredt og gikk inn i jungelen. Vi vet at smokey ikke liker gjerdet, ergo kan ikke smokey ha tatt form som Bens mor. Kan det være et minne, noe som Libby på båten i siste episode (jeg tviler fortsatt på at det var en halusinasjon) eller var det en halvdød som timeloop-teorien sier?

Lenke til kommentar

Det var en utladning som måttes avbrytes visstnok hvert 108 minutt etter "The Incident" skjedde på øya(dette var før 1970 altså Ben gjorde ikke dette, siden Ben bare var barn da). Noe som vi egentlig ikke har fått en ordentlig bekreftelse på er, men i spillet Via Domus så hintes det til at det er en stor magnet bak The Swan sin magnetiske vegger(men dette er non-canon og er ikke korrekt med serien). Å denne må da avrytes for at det kommer nok en utladning som vi så i slutten av sesong 2 med at himmlen ble lilla og det.

 

Hvorfor de ble overvåket var vel psykiske tester eller noe, kan ikke bekrefte noe egentlig om det.

 

Hvordan kan du si at Dharma fremdeles sender conteinere til øya? Selv om det blir sendt pakker med mat og sånt med Dharma-merket betyr ikke at det fremdeles er Dharma som sender de.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på hva som skjedde mellom Alpert og Ben fra de møttes da Ben var barn fram til The Purge. Det virker som de har hatt en slags kontakt hele tiden, og jeg lurer på hvordan det har skjedd at Ben ble sjefen og Alpert bare en liten del av puslespillet.

 

Satser på at vi får vite mer om Ben i en av episodene fremover nå, det er mye uoppklart med den mannen, han holder kortene tett til brystet.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du si at Dharma fremdeles sender conteinere til øya? Selv om det blir sendt pakker med mat og sånt med Dharma-merket betyr ikke at det fremdeles er Dharma som sender de.

 

Bortsett fra tidsforskyvingen jeg fortalte om over er det begrenset med muligheter. En er at Dharma fortsetter å droppe mat, men det er vel antatt at Dharma som det var er døde og begravet. Det kan ikke være noen fra Widmore-kretsene siden de da hadde visst nøyaktig hvor øya var og ikke trengte å lete. En siste mulighet er at det er noen av Bens kontakter som dropper maten. Å tro de sitter på et enormt restlager av Dharma-mat er noe søkt, men kanskje de bruker Dharma merket av en eller annen grunn. Husk at Ben skrev i dagboken at de savnet matdrop. Dette må enten komme gjennom tidsforskyvning eller ved at han selv koordinerer det. Da vi vet det er en tidsforskyvning rundt øya setter jeg pengene på førstnevnte. Det forklarer også at den er Dharma-merket.

Lenke til kommentar

Mahavishnu da, jeg er da ikke overtroisk :) Jeg forklarer ikke alt i verden med tidsforkyvningsteorien, men den er en god teori likevel. Jeg gir grei rede for det jeg mener om saken over der jeg ser på de mulighetene og vurderer dem. Det er kjent at det er en tidsforskyvning inn mot øya, så en last i fallskjerm må naturligvis bruke lang tid på å komme ned til øya. Selvsagt er det ikke den eneste forklaringen, jeg ser også at det kan være en drop Ben står bak. Han kjenner tross alt til at det skal komme drop, siden han nevner dette i dagboka. Derimot ble det ikke hørt noe fly, så det virker som forskyvningene bare dukket opp. Om du mener det jeg sier er den reneste vissvass kunne jeg gjerne sett en god forklaring fra deg.

 

Edit: om du føler for det kan du krydre forklaringen med tanker rundt at dropen skjedde samtidig med lockdown. Tilfeldighet?

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Hvorfor er du så fast bestemt på at det var et fly som slapp droppet? Det at vi ikke hørte noe fly kan være at det ikke kommer fra noe fly, og heller blir skutt ut fra et sted på øya. Dessuten var jo ingen av de overlevende i nærheten når droppet skjedde egentlig siden Jack og Kate bare så blinkinga. Vi vet jo at Ben trykka på computern, så han kan godt ha sendt droppet ditt siden det var så nært The Swan.

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt noen logikk i å skyte ut forsyningene fra et sted på øya? Forsyninger er gjerne noe som kommer utenfra og det etter det jeg ser ingen logikk i å skyte ut noe i jungelen når det burde være letter å dra og hente det fra der det er. Da Dharma levde der var det god kommunikasjon med veier og biler, så det burder ikke være et problem. Ben som har vært på øya i så mange år ville også visst hvor han skulle dra for å hente forsyningene, ihvertfall ville han visst at de kom og ikke savnet dem slik han skrev i dagboka.

 

Jeg har lest at enkelte spekulerer i at det kan ha vært droppet fra ballong, de er som kjent lydløse. Om dette ble brukt pga kjente problemer med magnetiske er der en mulighet, selv om ballonger ikke er et praktisk framkostmiddel.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg lurer på en ting! I sesong 3, episode 10, så finner Hurley en bil i skogen. Litt senere i episoden klarer han og Charlie å starte bilen ved å trille den ned en bakke. Tingen er, når bilen starter, så starter også kasetten inni bilen.

 

Er det noen som vet hva den sangen på kasetten heter? :)

Lenke til kommentar

http://www.sidereel.com/_review/5575

 

Well..."extra" is kind of overstating things, since we're still getting less than the 16 Lost episodes that we were originally promised (before the writer's strike), but it has now been confirmed that Lost's season finale will be 3 hours long!!

 

It will take place over the course of 2 nights, bringing to total number of episodes in this season back to 14 (instead of the 13 that we thought we were going to be getting, which is why it is "extra").

 

The first hour of the finale will air on May 15 and the second two hours will air on May 29th.

 

14 episodes of Lost is better than 13, so everybody rejoice!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...