Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.

Anbefalte innlegg

Det var måten Henry Gale sa det på. "Bland dere sammen med dem, lag lister, hold dere i bakgrunnen og rapporter", som om det var planlagt. Men når du nevner det, så var det nok bare en forsikring.

Det som irriterer meg litt var at den eneste virkelig gode delen var de siste fem minuttene mellom Ben og Jack. Det er sånne scener jeg forbinder med Lost.

Man kunne godt slått sammen de to første episodene uten at vi ville gått glipp av noe interessant.

Endret av Foregangsmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var måten Henry Gale sa det på. "Bland dere sammen med dem, lag lister, hold dere i bakgrunnen og rapporter", som om det var planlagt. Men når du nevner det, så var det nok bare en forsikring.

7060632[/snapback]

Nå er det jo strengt tatt ganske stor sjangse for at folk overlever et flykræsj i virkeligheten, så det er ikke så rart de gikk for å se etter overlevende.

Lenke til kommentar
Nå er det jo strengt tatt ganske stor sjangse for at folk overlever et flykræsj i virkeligheten, så det er ikke så rart de gikk for å se etter overlevende.

7061153[/snapback]

Det er vanlig etter en krasj på bakken ja, men ikke etter en styrt fra høyden. Vanligvis er det _aldri_ noen som overlever en flystyrt som den i Lost.

Lenke til kommentar
Det er vanlig etter en krasj på bakken ja, men ikke etter en styrt fra høyden. Vanligvis er det _aldri_ noen som overlever en flystyrt som den i Lost.

7061308[/snapback]

Det er jo noe enkelte av karakterene begynte å snakke om relativt tidlig i sesong 1, at det ikke kan være tilfeldig at de kræsjet akkurat der, på den øyen, og at de overlevde. Og det er nok ikke tilfeldig heller. Men hvem - eller hva - som bragte de dit aner vi ikke.

Edit: Vi vet jo at det var Desmond som ikke trykket inn tallene, og derfor ble flyet tiltrukket øyen. Men det ligger nok mer bak enn det.

Endret av Fisker
Lenke til kommentar
Synest det som har gått av sesong 3 til nå er noe tregt, tar lang tid før vi får vite noe spesielt :hmm:

7061415[/snapback]

Beklager, men sånne kommentarer irriterer meg. Det har gått to episoder. Man kan ikke forvente å få masse svar i løpet av så kort tid. Det som er tydelig i disse episodene er at de prøver å bygge opp til hvordan sesongen kommer til å fortsette, med enda mer av The Others. Jeg forventer ikke at vi skal få svar på gåtene nå, for de episodene har vært knallgode, selv om vi ikke har fått vite noe særlig.

Lenke til kommentar
Synest det som har gått av sesong 3 til nå er noe tregt, tar lang tid før vi får vite noe spesielt :hmm:

7061415[/snapback]

Beklager, men sånne kommentarer irriterer meg. Det har gått to episoder. Man kan ikke forvente å få masse svar i løpet av så kort tid. Det som er tydelig i disse episodene er at de prøver å bygge opp til hvordan sesongen kommer til å fortsette, med enda mer av The Others. Jeg forventer ikke at vi skal få svar på gåtene nå, for de episodene har vært knallgode, selv om vi ikke har fått vite noe særlig.

7061437[/snapback]

Jeg har ikke ytret noen ønsker om å få svar på gåter eller noe slikt :)

Det jeg tenkte på var mest, hva skjer med andre som vi har fulgt i 2 sesonger? Hurly hadde vært fint å sett igjen :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke ytret noen ønsker om å få svar på gåter eller noe slikt :)

Det jeg tenkte på var mest, hva skjer med andre som vi har fulgt i 2 sesonger? Hurly hadde vært fint å sett igjen :)

7061461[/snapback]

Hvis du har sett promoen for neste episode

så vet du jo at vi kommer til å se en del til resten av gjengen, bla. Hurley

:)

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er tilbakeblikkene, som enkelte ganger med visse personer kan bli kjedelige. Det blir spennende å se hva Ben vil med Jack.

Om promo:

Gleder meg veldig til neste episode, blir vedlig spennende å se hva som har skjedd etter eksplosjonen i The Hatch :) . At Locke skal være sentral kan også bli spennende.

Lenke til kommentar
Vi så jo i siste episode av s02 når nedtelleren gikk til null at elektromagneten tiltrok seg metall. For så å gå i revers, går utifra at det var grunnen til at nedslaget med flyet ikke ble dødelig.

7062959[/snapback]

Meget fin teori! Men når går den i revers egentlig?

Alton: Mener at vi ikke skal få se hva som skjer med alle på øya med en gang. Det blir for diffust, det er bedre å rette historien mot et fåtall, en gruppe, enn alle på øya.

Lenke til kommentar
Når telleren går ned til null, begynner magneten å trekke til seg ting. Men når en person vrir om nøkkelen nedi der, som Desmond gjorde i sesongavslutningen, vil magneten reverseres (altså støte fra seg), før den stopper igjen.

Kan det være sånn det er tro?  :hmm:

7063670[/snapback]

Slik jeg forstår det ihvertfall.

Lenke til kommentar

7061153[/snapback]

sjansen for at noen skulle overleve en sånn flykrasj er nesten lik null.

når man hører om folk som overlever flykrasj er det som regel fly som får en tøff landing, og sklir bortover rullebanen, eller mye tregere propellfly.

med den farten og høyden flyet til de overlevende i Lost hadde så er det nesten utenkelig at noen skal kunne overleve.

Lenke til kommentar

i første episode så fikk jeg litt følelsen at The Others kanskje ikke er så "slemme" som man skulle ha det til.

nå i andre episode forsvant den følelsen helt når de tvinger dem til tvangsarbeid og mishandler dem. virker ikke begrunnet på noen måte.

tydelig at dem skal framstilles brutale og hensynsløse framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...