Gå til innhold

Lostkafé - generell chat om serien for USA-seere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns det er teit at de skal dele 48 episoder opp i tre sesonger. Altså bare 16 episoder per sesong, det vil bety at når Lost nå begynner igjen på nyåret, så får vi bare 4 måneder med Lost, og så pause igjen til...nyttår igjen sikkert. 8 måneder å vente mellom hver sesong, det er tortur.  :ermm:

8562976[/snapback]

Det er jeg enig i, synes sa også i en annen tråd at jeg heller hadde sett at de hadde laget "fulle" sesonger, tror nok det kommer til å bli bra, men hater pauser :hmm:

Lenke til kommentar

Rart at de skal dele opp 48 episoder i tre sesonger når de har kjørt sesonger på 24 hittil. Kan det være at de deler inn med hensikt, at de skal følge tre forskjellige historier eller noe?

 

Må legge til at jeg gleder meg enooormt til neste episode! :dribble:

Endret av zonko
Lenke til kommentar

En kamerat av meg påpekte noe her om dagen som kanskje forklarer hvorfor sesong 2 var så dårlig i forhold til en og tre. Tailenders var muligens bare fillerchars. For tenk over det, hvor mange av dem er i livet nå? Alle er blitt skrevet ut av historien og har egentlig ikke hatt noen særlig betydning for historien mellom de overlevende fra 815 og the others.

Lenke til kommentar

På en måte kan man vel si at en del av dem ikke var viktige, men vi har tre som likevel peker seg ut på hver sin måte; Libby, Eko og Ana Lucia, selv om de døde ganske tidlig alle sammen. Eko er viktig i det han styrket den mystiske delen av lost, og drev denne sammen med Locke. Han fant broren sin på øya, hadde stokken som fikk John til å dra nordover, han fant luka med skjermene og han ble drept av monsteret, noe som i seg selv er viktig i det vi så hele prosessoen. Ana Lucia var med faren til Jack, og knytter dermed enda flere karakterer til denne mannen, og hun var et konstant uromoment som det skjedde mye rundt. Libby var på samme institusjon og det var hun som sendte Desmond ut på seilturen, håper vi får de mer av henne en gang, for her kan det ligge en del bak. Jeg vil ikke kalle dem fillers, men de var karakterer som drev resten av gjengen videre. Berhard var også en karakter vi så en del til i sesong 2, men nå har vi ikke sett ham eller Rose.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
En kamerat av meg påpekte noe her om dagen som kanskje forklarer hvorfor sesong 2 var så dårlig i forhold til en og tre. Tailenders var muligens bare fillerchars. For tenk over det, hvor mange av dem er i livet nå? Alle er blitt skrevet ut av historien og har egentlig ikke hatt noen særlig betydning for historien mellom de overlevende fra 815 og the others.

8567747[/snapback]

 

Sant, men samtidig introduserte sesong 2 et par karakterer som virkelig har begynt å vise seg å være veldig viktige, nemlig Ben og Desmond.

Lenke til kommentar
De eneste overlevende fra bakdelen er jo Bernard.

8570788[/snapback]

 

Hva med hun som har gått til The Others da?

Husker ikke navnet på henne :hmm:

8570801[/snapback]

I hvertfall fire personer er i live av tailiesene: Bernard. Cindy, Emma og Zack. Så ble jo flere kidnappet av b-gjengen. Man skal ikke se bort i fra at de også er i live.

Lenke til kommentar
De er i live men når jeg regner overlevende mener jeg de som ikke er tatt eller lever. Rose og bernard kommer forresten inn igjen før sesongavslutningen!

8570823[/snapback]

Gleder meg, selv om de aldri var spesielt sentrale tror jeg det kan bli gøy og interesant å se de igjen :)

Lenke til kommentar

Meget spesiell mann, denne Richard Alpert. Tror nok Lost-skaperne var inspirert av den virkelige Alpert da de ga en person i serien det navnet.

 

Dr. Richard Alpert (born April 5, 1931), also known as Baba Ram Dass (बाबा

राम दास), is a contemporary spiritual teacher who wrote the 1971

bestseller Be Here Now. He is well-known for his association with Timothy

Leary at Harvard University in the early 1960s, both having been dismissed

from their professorships for experiments on the effects of psychedelic

drugs on human subjects. He is also known for his travels to India and his

association with the Hindu guru Neem Karoli Baba.

 

After his return to the United States in 1969, Alpert founded several

organizations dedicated to expanding spiritual awareness and promoting

spiritual growth, including Hanuman Foundation. Since then he has embraced

a wide variety of spiritual traditions and practices, including guru kripa

(grace of the guru); bhakti yoga focused on the Hindu spiritual figure

Hanuman; meditation in various schools of Buddhism including Theravada,

Mahayana, Tibetan, and Zen; karma yoga; and Sufi and Jewish studies.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...