Gå til innhold

Hvor mye IQ har?

Anbefalte innlegg

det er vel strengt tatt sjelden språklige egenskaper blir testet i intelligenstester?

6933727[/snapback]

Som jeg skrev tidligere, består det tradisjonelle IQ-begrepet av ferdighetsmåling av språk, matte og logikk. Det fremste bruksområdet har vært å finne spesifikke læringsvansker - som for eksempel dysleksi.

IQ-tester som bare måler én ferdighet er derfor ofte ubrukelige som annet enn imaginære penisforlengere eller -forkortere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gange tabellen til 10 kan jeg utenat.

går kun i 7an.

rekning er moro synes jeg som ganging, dividering, plussing og minusing

6929544[/snapback]

da har du 7*10=70 i IQ

med andre ord er du lettere retardert

Edit: beklager, kunne ikke dy meg. For å regne ut IQ trenger du en omfattende test basert på logikk, språkforståelse og matematikk. Deretter kan man estimere hvor smart du er ut i fra svarene dine.

Edit 2:

ok brae lurte fordi at det virketslik ut ifra Rs125

6929628[/snapback]

hva er Rs125?

6933613[/snapback]

HEHEHE leste nettop denne å måtte le selv. den var genial ^^ gud så bra.

Men hvor høy er ik på en person som gir opp midt i mensa testen? xen min skulle prøve mensa testen samtidig som meg en gang og kom halveis så begynte hu bare å trykka vilt å blei sinte å lukka heila vinduet å sa hu isje trodde på det der uansett :p

å gi opp er vel ikke et bra tegn?

må si det ikke frister å sitte en gang til med testen. men kanskje det har kommet en finere test nå? med enda bedre oppgaver? fikk 136 sist jeg prøvde. men det trenger liksom ikke bevise noe akkurat som med teoriprøven på bil... noen legger inn alt de kan av "logikk" i den og stryker. mens noen bare trykker vilt og leker lotto på den og består med kanskje bare 1-3 feil...

kanskje litt håpløst med iq tester da :/ vet ikke jeg. kanskje vi alle bare skal drite i iq? norge har jo nok av genier som sikkert kan tenke for resten av oss ^^

Lenke til kommentar
jeg lurer på om det er noen som vet om en ganske bra nettside med en iq test.

hvor mye har en 12åring  som liker matte mye IQ?

6910829[/snapback]

som 12åring er man faktisk på sitt smarteste i livet (hjernen har aller høyest iq rundt tolv tretten års alderen)

Lenke til kommentar
jeg lurer på om det er noen som vet om en ganske bra nettside med en iq test.

hvor mye har en 12åring  som liker matte mye IQ?

6910829[/snapback]

som 12åring er man faktisk på sitt smarteste i livet (hjernen har aller høyest iq rundt tolv tretten års alderen)

6942890[/snapback]

Synd han/hun ikke hvet hvordan de skal bruke den iqen før den synker ned på retarted nivået... (gjelder selvfølgelig ikke alle) når man er 12 lærer man utrolig raskt og ting virker enkelt.. men hva har det med høy iq å gjøre? var ikke helt med på den ser du. men forklar gjerne så kanskje jeg skjønner hvorfor det er bra at når man er 12 så er iqen så høy :p

Lenke til kommentar
gange tabellen til 10 kan jeg utenat.

går kun i 7an.

rekning er moro synes jeg som ganging, dividering, plussing og minusing

6929544[/snapback]

da har du 7*10=70 i IQ

med andre ord er du lettere retardert

Edit: beklager, kunne ikke dy meg. For å regne ut IQ trenger du en omfattende test basert på logikk, språkforståelse og matematikk. Deretter kan man estimere hvor smart du er ut i fra svarene dine.

Edit 2:

ok brae lurte fordi at det virketslik ut ifra Rs125

6929628[/snapback]

hva er Rs125?

6933613[/snapback]

HEHEHE leste nettop denne å måtte le selv. den var genial ^^ gud så bra.

Men hvor høy er ik på en person som gir opp midt i mensa testen? xen min skulle prøve mensa testen samtidig som meg en gang og kom halveis så begynte hu bare å trykka vilt å blei sinte å lukka heila vinduet å sa hu isje trodde på det der uansett :p

å gi opp er vel ikke et bra tegn?

må si det ikke frister å sitte en gang til med testen. men kanskje det har kommet en finere test nå? med enda bedre oppgaver? fikk 136 sist jeg prøvde. men det trenger liksom ikke bevise noe akkurat som med teoriprøven på bil... noen legger inn alt de kan av "logikk" i den og stryker. mens noen bare trykker vilt og leker lotto på den og består med kanskje bare 1-3 feil...

kanskje litt håpløst med iq tester da :/ vet ikke jeg. kanskje vi alle bare skal drite i iq? norge har jo nok av genier som sikkert kan tenke for resten av oss ^^

6938899[/snapback]

Dersom det er instillingen til store deler av det norske folk, kan du regne med at mange av "de smarte" søker seg sammen til andre "smarte", dvs. flytter. Så kan latsabbene ha det så godt.

Lenke til kommentar
jeg er gutt.

men hvorfor har man høyest iq når man er i 12-13 års alderen?

6944005[/snapback]

Så fort du blir 14-15 er det slik at kjønnsorganet bokstavelig talt spiser opp store deler av hjernen din. All fokus går mot det motsatte kjønn! Samtidit kaster du bort verdifull tid og hjerneceller ved å konsumere store mengder alkohol. Til slutt har man hverken plass i hodet, eller evner nok til å huske gangetabellen. Men, man vet sannsynligvis bh-størrelsen til alle jentene i klassen.

Det mener JEG er det som skjer i praksis, og dere kan mene hva dere vil!

Lenke til kommentar
jeg er gutt.

men hvorfor har man høyest iq når man er i 12-13 års alderen?

6944005[/snapback]

Så fort du blir 14-15 er det slik at kjønnsorganet bokstavelig talt spiser opp store deler av hjernen din. All fokus går mot det motsatte kjønn! Samtidig kaster du bort verdifull tid og hjerneceller ved å konsumere store mengder alkohol. Til slutt har man hverken plass i hodet, eller evner nok til å huske gangetabellen. Men, man vet sannsynligvis bh-størrelsen til alle jentene i klassen.

Det mener JEG er det som skjer i praksis, og dere kan mene hva dere vil!

Endret av llefstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...