skylinepower Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 jeg lurer på om det er noen som vet om en ganske bra nettside med en iq test. hvor mye har en 12åring som liker matte mye IQ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 tester dine logiske evner nrk-testen (test nasjonen) 2004 samling med hjernetrimoppgaver lykke til! =D Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Mensa.dk har vel en brukanes test Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 http://www.mensa.no/?hva=27 hva med mensa.no? Lenke til kommentar
Livert Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 For en herlig og treffende overskrift, hehe... "Hvor mye IQ har?" Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 hvor mye har en 12åring som liker matte mye IQ? 6910829[/snapback] Spørs hvilke type matte du liker best det. Divisjon vil ligge på rundt 80, mens Algebra nærmer seg 95.. ;P Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 gange tabellen til 10 kan jeg utenat. går kun i 7an. rekning er moro synes jeg som ganging, dividering, plussing og minusing Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hehe, ingen kan nok seie deg kva for ein iq du har utifrå kva du liker på skulen... Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 ok brae lurte fordi at det virketslik ut ifra Rs125 Lenke til kommentar
trøls Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Men vi kan estimere at du ikke sprenger skalaen på språkdelen. Matematikk, språk og logikk utgjør til sammen IQ-begrepet. Redigert: Er det ikke lenger vanlig at 7.-klassinger kan gangetabellen? Endret 24. september 2006 av trøls Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 2-3 kan ikke ganger i klassen jeg har alltid vært matte geniet i klassen vår. jeg synes det er moro med matte Lenke til kommentar
Deus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Öm jeg husker rett fra barneskolen begynte vi på gangetabellen i 2.klasse, så det å bruke 5 år på å lære seg hele er vel ikke noe som skal tilsi svært høy IQ. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) gange tabellen til 10 kan jeg utenat.går kun i 7an. rekning er moro synes jeg som ganging, dividering, plussing og minusing 6929544[/snapback] da har du 7*10=70 i IQ med andre ord er du lettere retardert Edit: beklager, kunne ikke dy meg. For å regne ut IQ trenger du en omfattende test basert på logikk, språkforståelse og matematikk. Deretter kan man estimere hvor smart du er ut i fra svarene dine. Edit 2: ok brae lurte fordi at det virketslik ut ifra Rs125 6929628[/snapback] hva er Rs125? Endret 24. september 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Mit Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 gange tabellen til 10 kan jeg utenat.går kun i 7an. rekning er moro synes jeg som ganging, dividering, plussing og minusing 6929544[/snapback] da har du 7*10=70 i IQ med andre ord er du lettere retardert 6933613[/snapback] :!: Fy faen jeg fikk krampe når jeg leste det der :!: begynner vel og bli trøtt Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 gange tabellen til 10 kan jeg utenat.går kun i 7an. rekning er moro synes jeg som ganging, dividering, plussing og minusing 6929544[/snapback] da har du 7*10=70 i IQ med andre ord er du lettere retardert 6933613[/snapback] :!: Fy faen jeg fikk krampe når jeg leste det der :!: begynner vel og bli trøtt 6933630[/snapback] Haha, ja måtte le ut ganske høyt >.< litt sent på kvelden... Du har kan være i matte og ha lav IQ, men du kan finne ut om du er god i matte ved å ta prøver på skolen... Finnes mange dårlige IQ tester, så de fleste testene der ute må være ganske omfattende for å kunne nærme seg. Logisk evne, forståelse, matte og lignende. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hvis skylinepower har god nok logisk sans til å gå over sine innlegg i denne tråden og innrømme de mange skrivefeil vedkomne har, tror jeg det er håp. Jeg har (prøver å ha) full respekt for personer med dysleksi, og vet ikke hva som er tilfelle hos trådstarter, men hvis det stemmer at trådstarter er flink med tall; å kunne sette flere tall i sammenheng, så bør det automatisk resultere i at personen også er flink med setningsoppbygning, og dermed klarer å rette opp de skrivefeil som er gjort her. Det ville imponert meg mer enn et angivelig resultat fra en Mensa-test som meget godt kan ha blitt manipulert både med addisjon og multiplikasjon fra trådstarters side. Skriftspråket vårt er i mange tilfeller (Internett) det første inntrykket man gir til andre, og hvis man skal kunne anta et intelligensnivå ut fra det skrevne språk man ser rundt i hverdagen (nettaviser, forum, blogger osv), så tror jeg Norge går en mørk fremtid i møte. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 det er vel strengt tatt sjelden språklige egenskaper blir testet i intelligenstester? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Neida, men det er ganske grunnleggende logikk i forståelsen av setningsoppbygning; hvor man plasserer verb og substantiv osv, for å gjøre språket forståelig. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hvis skylinepower har god nok logisk sans til å gå over sine innlegg i denne tråden og innrømme de mange skrivefeil vedkomne har, tror jeg det er håp. 6933650[/snapback] Det heter vedkommende, ikke vedkomne. Altså; ingen Nobelpris til deg heller. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hehe, akk ja. Jeg vet nå i hvert fall hvor mye IQ har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå