Gå til innhold

Mulig valg av utdanning

Bear^

Anbefalte innlegg

Jeg er nå ved et kryss i livet, når det kommer til valg. Jeg har tenkt å studere videre men er så meget i tvil hva jeg har lyst til. Jeg har alltid had en interesse for penger og hvordan økonomi fungerer. Men jeg er også interesert i IT og hvordan det fungerer.

Jeg har funnet et studie i Bodø som jeg kanskje kunne tenkt meg å studere, Bachelor i Business og IT.

Mine spørsmål er da. Er det noen her som har tatt eller holder på med dette studiet og kan fortelle meg hvordan det er i forhold til de tingene jeg har lyst til å holde på med?

Blir vel egentlig ikke noe klokere uansett hvor mye jeg spør siden det sikkert er mange meninger om dette, men tar med takke til alle utspill som kommer vedrørende dette studiet i Bodø :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Økonomisk som jeg er (les: Gnien) er jeg veldig obs på mine valg og at de er korrekt, slik at jeg ikke blir stilt i en økonomisk knipe. Derfor er jeg ikke av den fatningen at det "bare er" å velge noe og er det feil tar jeg noe annet.

6912191[/snapback]

Bra tenkt!! Man skal ha den innstillingen om man virkelig skal få noe ut av studiet. Alle vet at man kan bytte om det ikke passer, men velger man noe man liker med en gang, så slipper man å bruke flere år på så og si ikkeno.

Er fra Bodø selv, og har hørt at HiBO skal være en meget god skole. Er ganske nyoppusset og fin hvertfall. Selv var jeg lei byen og dro til Trondheim.

EDIT: Nyoppusset blir feil. Nybygd tror jeg vi sier :)

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar

Ja Høyskolen er fin. Var meningen jeg skulle ta Informatikk i fjord, men siden jeg ikke hadde rett matte (da rådgiveren på VGS sa total feil angående opptakskravene) ringte jeg høyskolen og avtalte spesielle vilkår. Dvs at jeg da måtte ta, og klare, 2MX matte til 2 semester. Tok i på det, men da jeg fikk se matten som studie hadde i tillegg til 2mx matten som jeg trengte, pakket jeg snippet og dro hjem igjen for å revurdere studiene mine.

Tapte ingen ting på det, annet enn noen hundre spenn i transport kostnader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...