janfredrik Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Har nettopp satt sammen en ny maskin. Har aldri satt sammen en hel maskin før, men tror det meste er koblet i. Det som skjer er at det ikke kommer en enste lyd fra psu osv når jeg slår den på. Men det lyser grønt på hk, og det lyser i nettverkskabelen. Jeg leste etter jeg monterte pcen her at det kunne være fordi man ikke har festet spacere. Dette gjorde jeg ikke, fordi det ikke stod i manualen. Skal demontere hovedkortet i morgen og feste disse spacerene og bygge på nytt, men det spørs om det ikke er for sent? Spec: APLUS Case Qubic // kabinett Zalman CNPS9500 AM2 // cpu-vifte NorthQ 4001BX // strømforsyning AMD Athlon 64 3500+ sokkel AM2 // prosessor Asus M2N-E // hovedkort Gainward GeForce 7600 GS // skjermkort LG DVD/CD brenner Endret 25. september 2006 av janfredrik Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 uff høres dyrt ut, men prøv du, og det problemet kan også komme av at du ikke har koblet til bryteren riktig eller at du ikke har koblet til alle tilførslene på HK! Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 høres ut som du ikke har koblet strøm til Cpu. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 CPU'en trenger da ikke strøm? Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Cpu har ofte egen 4pins kontakt på hovedkortet Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Cpu har ofte egen 4pins kontakt på hovedkortet Og den er 12V Endret 21. september 2006 av raggvall Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Kobla alt fra, satt på slike spacere, og kobla alt til igjen, og det funker. Men jeg har et nytt problem, det er at når pcen starter står bare det bildet av Ai Lifestyle og ASUS, og det står Press DEL to enter bios. Prøvde dette og da står den bare på Entering bios.. Lenke til kommentar
ZA Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kobla alt fra, satt på slike spacere, og kobla alt til igjen, og det funker. Men jeg har et nytt problem, det er at når pcen starter står bare det bildet av Ai Lifestyle og ASUS, og det står Press DEL to enter bios. Prøvde dette og da står den bare på Entering bios.. 6915259[/snapback] Du kan jo prøve å nullstille bios manuelt ved å switche jumper på hovedkortet, hvis du har en slik en Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Det er vel denne? Hva skal jeg gjøre med den? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det er vel denne? Hva skal jeg gjøre med den? 6915497[/snapback] Se i manualen.. eller last den ned her. http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Finner ikke noe i manualen, kan dere ikke bare si hva jeg skal gjøre? Slik ser det ut, de røde er jumperne som står på. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Finner ikke noe i manualen, kan dere ikke bare si hva jeg skal gjøre? 6915952[/snapback] Nei den sitter ikke der. Det er en 3 pinner ved siden av(intill) HKbatteriet.Over eller under en 4 pinns.Juperen kan bare flyttes et hakk.Sett den tilbake der den stod. Ta ut batteriet først,flytt jumperen ett hakk,vent i 10 sekundre,sett jumperen tilbake der den stod,sett tilbake batteriet. Finner ikke noe i manualen, kan dere ikke bare si hva jeg skal gjøre? 6915952[/snapback] Jeg ser det slik at det er bare flaks om din installasjon går bra. For meg som er dødelig blir det å lese manualen et kjærlighetsbrev.Jeg leser det om og om igjen til jeg kan det utenatt. Endret 22. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Flaks om det går bra, hvorfor det? Så nå at det kun var tre pins ja, skal teste senere. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Du skriver ikke hvilken RAM du har. På noen nyere hovedkort kan du få problemer med å starte opp før du har satt manuelle RAM-instillinger i BIOS - da med en annen brikke i maskinen. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 RAM: http://www.psdata.no/ps.asp?IT=112436 Det står støtte for Apacher 1024MB i håndboka, men denne bør vel også gå? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Nå har jeg prøvd å bytte plassering på minnebrikka, men går ikke enda. Skal prøve tipset til han andre nå, må bare få ut biosbatteriet. Lenke til kommentar
Folbytn Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Har nettopp satt sammen en ny maskin. Har aldri satt sammen en hel maskin før, men tror det meste er koblet i. Det som skjer er at det ikke kommer en enste lyd fra psu osv når jeg slår den på. Men det lyser grønt på hk, og det lyser i nettverkskabelen. Jeg leste etter jeg monterte pcen her at det kunne være fordi man ikke har festet spacere. Dette gjorde jeg ikke, fordi det ikke stod i manualen. Skal demontere hovedkortet i morgen og feste disse spacerene og bygge på nytt, men det spørs om det ikke er for sent? Spec: APLUS Case Qubic // kabinett Zalman CNPS9500 AM2 // cpu-vifte NorthQ 4001BX // strømforsyning AMD Athlon 64 3500+ sokkel AM2 // prosessor Asus M2N-E // hovedkort Gainward GeForce 7600 GS // skjermkort LG DVD/CD brenner 6910645[/snapback] Det kan være en viss mulighet for at årsaken til problemet er at du ikke har festet spacerne. Hvis du har glemt det så er det nok ingen skade skjedd, og kortet vil sannsynligvis fungere igjen etter at du har festet disse. Det som jeg mener er den mest nærliggende forklaringen er at ledningen fra på-bryteren i front er festet på feil sted, evt ikke i det hele tatt. Det stemmer bedre med symptomene. Men uansett så bør du absolutt feste disse spacerne før du skrur på maskinen. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Hadde du lest så hadde du sett at jeg har festet spacerene, og maskien funker nå. Men jeg kommer ikke lenger enn boot-vinduet. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hva skjer nå, da? Blåskjerm, reboot? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Det skjer det samma som nevt over, akuratt det samme. Etter jeg har resatt bios som Sunni sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå