Ernie Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Ja, hvor i alle dager har det blitt av referrer? Skulle så gjerne logget referrer ved besøk, men av en eller annen grunn er det ikke noe som heter $_SERVER['HTTP_REFERER'] på dev.-serveren. Noen som har noen ideer? Rettelse: Ahh ... den er bare definert når det blir sendt. Typisk nok var det avslått i Opera selv om jeg mente jeg hadde det jeg Fatter ikke hvorfor man bare kan definere den som en tom streng eller noe slikt så man slipper å måtte sjekke om den er definert eller ei bare for å ev. lage en tom streng til loggingen. Endret 21. september 2006 av Ernie Lenke til kommentar
xqus Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Dette oppdaget jeg selv også for en tid tilbake. Men nå vet men hvertfall at dersom den ikke er definert så er den ikke sendt av klient. Det er altså mulig å finne ut om klienten har sendt en tom referrer. Kan jo kanskje være nyttig.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 hvis du kan leve med en E_NOTICE el. så slipper du det problemet Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Dette oppdaget jeg selv også for en tid tilbake. Men nå vet men hvertfall at dersom den ikke er definert så er den ikke sendt av klient. Det er altså mulig å finne ut om klienten har sendt en tom referrer. Kan jo kanskje være nyttig.. 6921814[/snapback] Egentlig ikke sånn veldig nyttig. Vil anta de aller fleste nettlesere (iallfall FF, Opera og IE) bare sender hvis den faktisk vil inneholde noe. Dvs. hvis bruker taster inn en adresse rett så vil ikke referer bli sendt og dermed heller ikke være definert/satt. Derimot, er den faktisk tom og blir sendt så vil den være satt.hvis du kan leve med en E_NOTICE el. så slipper du det problemet 6922050[/snapback] Liker å programmere ting slik at man ikke får noen error av noe slag Det har blant annet litt rot i at man da sikrer seg mer mot "register_globals=on". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå