Kimmer Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ta en test du..(av med lokk) Fort gjort dersom du har stock kjøler.. 6995753[/snapback] Flisespikking, men du mener vel rammen, ikke lokk? : ) 6995810[/snapback] Hehe! Ja - han mener nok ramme. [sarcasm on] Hvis man kjører med det plastikk lokk (mellem CPU og kjøler) - da det nok en fordel å ha tykk lag med goob på begge sider av lokket. Har dog ikke prøvet dette selv. [sarcasm off] Kimmer Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Her er så mye kaos at jeg ikke gidder lese alt,men er det spesielle hk dette fenomenet går igjen på? jeg spør siden jeg nå har montert 11 maskiner alle med Asus hovedkort og jeg har ikke funnet en eneste sjev ramme/feste, lokk eller hva dere ønsker å kalle det . Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 IHS kan fjernes på Core2Duo også. Jeg vil ikke si det er så veldig yme mer vanskelig enn andre prosessorer, men det krever en betydelig anderledes metode for å få det til. Bruker du samme framgangsmåte som du brukte for en AMD f.eks. så vil du sansynligvis enda opp med en ødelagt kjerne. Gjøres det dog på riktige måten er det relativt liten risiko (dvs. det er alltid en risiko ved sånne ting, og jeg annbefaler det absolutt ikke til folk som ikke har mye erfaring med lignende mods fra før av). Hovedproblemet ligger i at det ikke er bare goop mellom IHS og core, men det er faktisk "loddet" fast med en slags type loddetin som har veldig lavt smeltepunkt (rundt 75celcius eller så). Det gjør at de kan lodde den fast uten å skade CPU. Det betyr jo selvfølgelig også at du kan fjerne den uten å skade CPU ved å kutte opp eppoxyen i kantene, lage litt "spenn" med et par barberblad som du stikker under kanten, og så varmer opp til ca 80celcius og venter på at CPU faller av IHS av seg selv... Folk som faktisk vurderer et snt inngrep annbefales å lese framgangsmåten på www.xtremesystems.org. Dette var kanskje litt off-topic men jeg tenkte det var verdt å nevne sidne noen brakte opp temaet her =) -Stigma Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Her er så mye kaos at jeg ikke gidder lese alt,men er det spesielle hk dette fenomenet går igjen på?jeg spør siden jeg nå har montert 11 maskiner alle med Asus hovedkort og jeg har ikke funnet en eneste sjev ramme/feste, lokk eller hva dere ønsker å kalle det . 6996089[/snapback] Jeg har et MSI kort i allefall. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Sjekket ikke om rammen min var skeiv første gang jeg monterte, men den var i alle fall ganske skeiv når jeg monterte vannkjøling i går. Tok den av. Var null problem å montere kjøler uten. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Rammen kommer like skeiv fra fabrikk. Hjalp nettopp en kompis med å bygge seg ny pc, og tok en ordentlig titt på rammen. Den var akkurat like bøyd som den jeg tok av mitt system etter noen dagers bruk. Jeg tjente jo fremdeles noen grader på å fjerne den. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Tok en ordentlig kikk på min ramme før montering; 'skeivheten' er nøyaktig lik på begge sider. Jeg tror dette er måten som man får 'spenn' i lukkemekanismen og ikke en fabrikasjonsfeil.. Men hvis spennet blir for mye kan det jo medføre at IHS bøyer seg - mulig det går å slakke spennet ved å rette rammen litt ut med en tang før montering? Monterte av/på en 2-3 ganger og fikk fin kontankt mellom IHS blokk uten modifikasjoner. Idle <30, load 38-40. mvh r.- Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg renset både kjøleblokk og IHS med ArctiClean i går, og la på et nytt lag med AS5 på følgende metode. Resultatet ble: idle 33-34C > load 38-40 med TTBG. Helt greie temps, men tror det er mer å hente med enda mer nøyaktig montering... Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei! Ødelegger rammen for kontakten på alle hk med alle kjølere? Eller er det bare noen hk + noen kjølere som har problemer med dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei igjen! Det er dette det har vært litt "krangel" om i tråden.. Jeg har hatt x antall hk med LGA775 og ennå ikke opplevd problemet. De gangene jeg har hatt (for) høye temperaturer har det hatt sin årsak i dårlig montering av kjøler fra min side. Det betyr likevel ikke at det finnes hk med "CPU-lokk" som er slik at de vil "klemme" så hardt på CPU/IHS at denne vil "slå seg" slik at det blir dårlig kontakt mellom kjøler og CPU/IHS. Jeg har sålangt ikke sett dette på de LGA775-system jeg har bygget. PS. Jeg skriver "CPU-lokk" da jeg synes det passer bedre enn "ramme". (Intel bruker ordet "load plate" for denne). Sjekk forøvrig denne videon og legg merke til "Important notice" i starten av videon. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Grei video, men jeg måtte bruke to hender (litt overdrevet) for å få låst ramma nede, mens han bruke en finger. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hvorfor brukte han fyren i filmen vrenebriller? :!: Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Og hansker ? Tipper det er fordi det skal se ut som om det er en profisjonen som gjør det som det stod i advarselen helt i starten av filmen Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Jeg har tatt av rammen hver gang jeg har montert en av disse CPUene, men det finnes også andre problemer, feks konkav IHS som min 6600 under... Endret 10. oktober 2006 av aspstein Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Min core 2 duo(E6700) ligger på ca 40C, kjører folding@home. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Jeg har tatt av rammen hver gang jeg har montert en av disse CPUene, men det finnes også andre problemer, feks konkav IHS som min 6600 under... 7044223[/snapback] På bilderne kan det jo også være kjøleren som er konkav? Kanske du sku ha brukt noget annet, til å vise at IHS'en er konkav. PS. Ligger CPU'en opp på en bulkete vaseline-boks, mens du tar bilde og trykker ned kjøleren? Kimmer Endret 11. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Min core 2 duo(E6700) ligger på ca 40C, kjører folding@home. 7044740[/snapback] Jeg må også konstatere, at jeg har fått en såkaldt 'kald CPU' (E6600) Har nu kjørt 'testriggen' med 2 x seti@home (100% load) i 14 dager 24/7. Riggen står oppe på bordet, hvor temp er 24-26c (7 PC'er der kjører seti@home 24/7 i rommet). Speedstep og Thermal Throttling er disabled. Temps ved 100% load @2500 ligger på 40 - 42c målt med CoreTemp (over 14 dager). Standard vcore - da HK (BIOS) ikke støtter 'fidling' med denne. (SpeedFan v4.29 melder 32 - 34c ved load - og HK-temp på 30 - 32c.) Dette er med stock-kjøler og det goop der satt på (3 striper) og CPU-lokk. Kabbis er et klassisk Midi 'no-name' med en 80mm i front og 80mm bak + 80mm i PSU. Mao ikke noget specielt bra luftgennemstrømning i kabbis. Kimmer Endret 11. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har tatt av rammen hver gang jeg har montert en av disse CPUene, men det finnes også andre problemer, feks konkav IHS som min 6600 under... 7044223[/snapback] På bilderne kan det jo også være kjøleren som er konkav? Kanske du sku ha brukt noget annet, til å vise at IHS'en er konkav. 7045446[/snapback] For meg ser det ut som han bruker et barberblad Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har tatt av rammen hver gang jeg har montert en av disse CPUene, men det finnes også andre problemer, feks konkav IHS som min 6600 under... 7044223[/snapback] På bilderne kan det jo også være kjøleren som er konkav? Kanske du sku ha brukt noget annet, til å vise at IHS'en er konkav. 7045446[/snapback] For meg ser det ut som han bruker et barberblad 7045568[/snapback] Riktig Og det barberbladet er ikke skeivt for å si det sånn. Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 jeg har ikke fjernet bøylen min på HK'et (asus p5b dlx wifi) og tempen ligger på 23* idle med denne kjøleren: NorthQ 3312BLA Giant UFO, 120mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå