Gå til innhold

Er din Core 2 varmere enn forventet? Mulig løsning


hifiking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tok av ranmmen på mitt P5B ''Vanilla'' i dag. Tempen sank med ca 8 C Idle og 10 C load :) . Slenger med et bilde av hvordan rammen så ut :no: .

 

Som dere ser er den _veldig_ skeiv :thumbdown:

 

6985417[/snapback]

 

Ser precist såen ut, som jeg hadde forestillet mig den ville ha sett ut - efter en 'voldelig' avmontering.

 

Hadde satt stor pris på, om du ku ha vist os et bilde av rammen - før du avmonterte den.

Dette bilde kan hverken jeg (eller noen web-shop) bruke som 'bevisførelse' ;)

 

Edit\ Hvis den var så skeiv (som på bildet) - ville dette lett ku spottes før montering av kjøler.

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Tok av ranmmen på mitt P5B ''Vanilla'' i dag. Tempen sank med ca 8 C Idle og 10 C load :) . Slenger med et bilde av hvordan rammen så ut :no: .

 

Som dere ser er den _veldig_ skeiv :thumbdown:

 

6985417[/snapback]

 

Ser precist såen ut, som jeg hadde forestillet mig den ville ha sett ut - efter en 'voldelig' avmontering.

 

Hadde satt stor pris på, om du ku ha vist os et bilde av rammen - før du avmonterte den.

Dette bilde kan hverken jeg (eller noen web-shop) bruke som 'bevisførelse' ;)

 

Kimmer

6985452[/snapback]

nå for du gi deg åsså ....

 

Man bruker ikke noe kraft når man tar den av !

Lenke til kommentar

Brukte absolutt ingen makt under avmonteringen. Det var faktisk lekende lett. Og med det faktum att tempen sank 10 C etter att jeg tok den av, så må det ha vært rammen.

 

Bare så det er sagt så har jeg ingen planer om å levere kortet tilbake/klage da rammen strengt tatt ikke er nødvendig.

Endret av mattjin
Lenke til kommentar
nå for du gi deg åsså ....

 

Man bruker ikke noe kraft når man tar den av !

6985469[/snapback]

 

Av frykt for represalier - turde jeg ikke bruke annet uttryk en 'voldelig' ;)

(Å si tingene rett frem - "å kalde en spa for en spa" - har gitt mig flere advarsler her på forummet)

 

Det 'knekk' festet har fått - kan jo være laget under montering av kjøleren.

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Er ingen grunn til å ta av festet eller IHS'en - hvis festet (rammen) er helt OK (medmindre du har tenkt å slå et par verdensrekorder innen overklokking).

 

Har ikke du har de kvalifikationer der kreves for å se, om festet er skeivt/defekt - da bør du nok la andre om å montere CPU/kjøler.

 

Hvis du greier å se om festet er skeivt eller ikke fungerer som det skal - da bør du sende HK tilbake til selger av hensyn til garantien.

Garantien mister du - hvis du avmonterer noget på HK.

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Min E6600 ligger på 50-53 idle, og Pentium D er vel opprinnelig varmere ...

6985838[/snapback]

 

Jøss...Det høyeste jeg har sett min Pentium D er oppi 55 grader Load (ikke prime nei, men BF2 og film samtidig)

 

Men vil det funke å ta av rammen på min Pentium D?

 

mvh Zaimmer!

 

edit: Ikke på P D, men på HK:P

Endret av Zaimmer
Lenke til kommentar

Men vil det funke å ta av rammen på min Pentium D?

 

mvh Zaimmer!

 

edit: Ikke på P D, men på HK:P

6985858[/snapback]

 

Hvis du leser tråden igennem - vil du være i stann til å svare på dette spørsmål selv.

 

Dette er i øvrigt en tråd om C2D og IKKE Pentium D eller gætning på ram-priser !!

Lenke til kommentar

Om det vanskelig å si ja eller nei leser jeg gjennom.

 

C2D er s-775, noe som også Pentium D er(så vidt jegvet har diss samme CPU feste :!: ). Derfor syns jeg at det ikker er urimelig å spørre om det. ;) Er det et problem å svar, spør lager jeg en egen tråde om det eller leser gjennom det :)

 

Ha en god kveld

mvh Zaimmer!

 

Beklager alle skrivefeil...Brant med krafitg på fingrene i heimkunnskapen i dag. (ja 7/10)

Endret av Zaimmer
Lenke til kommentar

Mulig jeg har misforstått noe her, men om rammen er skeiv eller ikke spiller vel mindre rolle så lenge den ikke stikker over IHS ?

 

Når det er sagt, det er klart at når folk opplever at temp faller 10 grader når man tar av rammen så bør det være 'bevis' nok. Burde ikke være nødvenig å krangle på dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...