Gå til innhold

Er din Core 2 varmere enn forventet? Mulig løsning


hifiking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vanilla brukes på samme måte som om is, Vanilla er standarden og utgangspunktet til resten av isene. 

 

Kanskje ikke så veldig godt forklart, men håper du forstår hva jeg mener  :)

8470662[/snapback]

 

Hehe, I sure do! ;)

 

Noen linker til et slikt "vanlig" kort som dere har? Noen grunn til at dette er valgt fremfor et med større muligheter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min E6300 ligger på rundt 45 grader idle, og kan komme over 60 grader på load, er dette mye?

har ikke hatt på noen kjølepasta på cpu, da jeg troddet dette fulgte med cpu'en, men det var en slags kjølepasta på prossesor kjøleren..

 

det var også et rent helvete å få festet den cpu vifta som følger med, så jeg vet ikke om jeg tør å ta den av!.. :(

Lenke til kommentar

Har foreløpig kun boxedkjøler og min E6600 idler på 30-32C og rekker opp i 54C i Intel Thermal Analysis Tool. (Everest viser noe likt). Har en vifte bak i kabinettet som blåser kald luft på CPU.

 

Dette er noe av de samme temperaturene jeg hadde på Pentium 4n min ved torturtesting. (Rundt sommerstider, da med Zalman CNPS7000 kjøler). Jeg vet forøvrig ikke om de temperaturene er å stole på, har hørt at Asus PB5-serien (Har P5B-E) ikke rapporterer helt riktige temperaturer.

 

edit: bommet litt på loadtemp.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Da jeg hadde mitt ASUS P5N32-SLI SE DELUXE lå min E6600 på 25-35 grader, nå etter at jeg fitt nytt kort (EVGA nForce 680i SLI) på reklamasjon så ligger min E6600 på 40+. Har bestilt Zalman nVidia-sertifisert kjøler og nVidia-sertifisert RAM fra OCZ :)

8586955[/snapback]

 

 

Jeg opplevde noe av det samme. Med EVGA 680i kortet jeg hadde lå tempen på rundt 30 grader med 3.6 (E6600, bare med å stille FSB til 1600 med alt på auto) men når jeg fikk Striker Extreme kortet så lå den på 40+.(igjen med å stille FSB til 1600 med alt på auto)

 

BTW, noen som har et striker kort som klarer å INSTALLERE T.A.T?!?!? Eller, installeringen går greit men når jeg skal kjøre det så funker den ikke!

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Ser det er mange her som sier de har 40C Idle, og helt oppi 60C på load.

HAHA! Da har dere møtt deres overmann! Jeg ligger nemlig på 60-65C Idle og 70-75C Load (No overclock at all)

 

Så ikveld skal dette testes :thumbup:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har hatt dette problemet hele tiden med prossesoren. Begynte på 50C og steg sakte men sikkert et par grader i uka.
Endret av Submoose
Lenke til kommentar

Er Core temp på 70C?

Har samme hovedkortet som deg(P5B), og core temp er 10-20 grader kaldere en ''CPU'' temp. Trodde at ''CPU'' temperaturen skulle være lavere enn kjerne temperaturen.

Skal den ikke?

 

EDIT: leif

Endret av mattjin
Lenke til kommentar
Sjekket i BIOS også (selvfølgelig)

8593857[/snapback]

 

Det er fortsatt software. Er kjøleribba varm? Hvis CPU er 70C skal du brenne deg ganske godt på ribba om den er montert riktig.

8593898[/snapback]

 

 

Software er ikke altid å stole på nei, det er derfor jeg har festet en liten thermoprobe nesten med CPU'n som gir meg en bedre indikasjon på hva temperaturen er mellom CPU'n og vannblokken.

Lenke til kommentar

Tok av den luke-tingen, kjøpte kjølepasta og måkte på. Startet ikke en gang! :( på LED-indikasjonen sto det"--". Så Prøvde jeg å ta ut stock-kjøleren og prosessoren for å se om jeg hadde klart å ødelegge noe, cpuen satt klistra til kjøleren, det skal den sikkert gjøre, hehe, men pcen startet altså ikke. satte tilbake luka og da virket alt. men ingen lavere tempratur med ny kjølepasta.

 

noen som vet om den NVIDIA-sertifiserte kjøleren til Zalman for s775 er noe tess? Har lyst på en slik :p

Lenke til kommentar

At kjøleren er nVidia-sertifisert høres bare litt rart ut for meg..

 

Men, til SubMoose, oppdater BIOS. Ved å gjøre dette hos meg fikk jeg helt andre temperaturer. Idle på 45-50 med en Apogee GT vannblokk..

 

Nå ligger jeg på 30, med en reserator, ikke vanlig radiator. Den er dog på vei i posten, gleder meg!

Lenke til kommentar

viiite: Du skal ikke måke på kjølepasta? Du skal ha ett meget tynt lag. For mye er like galt som om du tar for lite på?

 

tore_v1: At den er nvidia sertfisert kan bety at den passer på nvidia sine brikkesett? Er ikke sikker , men tror det er det de mener.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...