Gå til innhold

Problemer med minnefrekvensen

NightReaper

Anbefalte innlegg

Rammen min vises som 667Mhz, men er egentlig 800Mhz. De funker å spille med osv, men syns det bare er veldig merkelig

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Har prøvd å velge DDR2-800 i bios, men da begynte den å pipe og klage så måtte resette biosen og laste inn instillingene jeg hadde på nytt

Her er noen bilder jeg fant.

Det første bildet viser voltvalgene, min står på 1.9 volt som den skal.

http://www.phoronix.net/image.php?id=506&i...n32d_bios04_lrg

Her er den markert på der man velger memmory clock frequency. Min står på auto som den gjør der og vises som 667Mhz som der, bare en annen timing.

Prøvde som sagt å sette auto til DDR2-800, men da ble det kluss...

http://www.phoronix.net/image.php?id=506&i...n32d_bios09_lrg

Har disse komponentene:

Asus M2N32SLI Deluxe

AMD Athlon 64 X2 4600+ sokkel AM2

Kingston HyperX DDR2-800 2048 MB (2x1024)

XFX GeForce 7950 GX2 570M

MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

Maxtor DiamondMax 10 160 GB S-ATA300

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hovedkortet ditt støtter ikke mer en pc2-5300.. altså blir det 667 mhz

se under støttet ramhastighet

6913538[/snapback]

Det stemmer ikke, og det står jo til og med PC6400 i linken din. Minnekontrolleren er integrert i CPU, og X2-serien støtter PC6400 offisielt.

Jeg vil tro dette skyldes kompatibilitetsproblemer, eller at noen timings er for stramme. Prøv å sette divider til 800 og alt på auto.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke, og det står jo til og med PC6400 i linken din. Minnekontrolleren er integrert i CPU, og X2-serien støtter PC6400 offisielt.

Jeg vil tro dette skyldes kompatibilitetsproblemer, eller at noen timings er for stramme. Prøv å sette divider til 800 og alt på auto.

6913573[/snapback]

Hvor stiller man divider? Der jeg har valgt clock frequency testet jeg å sette den på 800 og da måtte jeg resette biosen og laste alt på nytt..

Noen som hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Memory clock frequency i din BIOS kalles vanligvis for divider. Hvis alt henger seg når denne står på 800, uten at timingene er for stramme, lover det ikke særlig bra mtp kompatibilitet. Noen typer minne går ikke bra sammen med AM2 selv om spesifikasjonene er som de skal.

Istedenfor å nullstille BIOS når maskinen låser seg, kan du restarte, holde inne insert-tasten under POST, og deretter gå inn i BIOS igjen. Denne metoden aktiverer en slags failsafe-modus, uten å slette alle de øvrige innstillingene, og fungerer på de aller fleste moderne hovedkort.

Lenke til kommentar
Memory clock frequency i din BIOS kalles vanligvis for divider. Hvis alt henger seg når denne står på 800, uten at timingene er for stramme, lover det ikke særlig bra mtp kompatibilitet. Noen typer minne går ikke bra sammen med AM2 selv om spesifikasjonene er som de skal.

Istedenfor å nullstille BIOS når maskinen låser seg, kan du restarte, holde inne insert-tasten under POST, og deretter gå inn i BIOS igjen. Denne metoden aktiverer en slags failsafe-modus, uten å slette alle de øvrige innstillingene, og fungerer på de aller fleste moderne hovedkort.

6916505[/snapback]

Thx. Minnebrikkene er kompatible ifølge Asus og der jeg kjøpte det. Så høres litt rart ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...