kimern9 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Har et headset med mikrofon på. Nettopp installert windows på nytt fordi internett konfigurasjonen min hadde messet seg opp på en eller annen måte. Etter at jeg installerte lyd drivern for hovedkortet mitt hører jeg meg selv puste inn i mikrofonen og det virker ikke som om micen fungerer når jeg tester den på teste programet på ventrilo eller sound recorder på accesories. men jeg hører jo meg selv, så den fungerer. lurer på hvordan jeg kan fjerne lyden av meg selv og skru på lyden sånn at andre kan høre meg. Var en netshop som installerte windows for meg så jeg vet ikke hvordan de gjorde det. Bruker RealTek Sound Manager på Asus S8N SLI Premium lyden virker også å være litt lavere enn den pleier, men det er vel av samme grunn som at micen ikke fungerer. Takk for all hjelp folkens! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Start -> Programmer/Programs -> Tilbehør/Accessories -> Underholdning/Entertainment -> Volum Kontroll/Volume Control. Der kan du styre mikrofon volum, og slå av slik at du ikke hører deg selv. Under Mikrofon volum/Mic Volume, så trykker du slik at det blir en hake under "Mute". Er vel demp på norsk. ( Har engelsk Windows selv ) Volumet kan du vel bestemme selv. Pass også på at "1 Microphone Boost", under Advanced Options står på (Er haket av). Options -> Advanced Options i Volum Kontroll "programmet". Så kommer Advanced/Avansert frem under mikrofon volumet. Tatt fra Windows 2000, tror det er omtrent akkurat samme på Windows XP. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Start -> Programmer/Programs -> Tilbehør/Accessories -> Underholdning/Entertainment -> Volum Kontroll/Volume Control. Der kan du styre mikrofon volum, og slå av slik at du ikke hører deg selv. Under Mikrofon volum/Mic Volume, så trykker du slik at det blir en hake under "Mute". Er vel demp på norsk. ( Har engelsk Windows selv ) Volumet kan du vel bestemme selv. Pass også på at "1 Microphone Boost", under Advanced Options står på (Er haket av). Options -> Advanced Options i Volum Kontroll "programmet". Så kommer Advanced/Avansert frem under mikrofon volumet. Tatt fra Windows 2000, tror det er omtrent akkurat samme på Windows XP. 6917965[/snapback] Ok, har gjort dette, men nå fungerer ikke micen så andre kan høre meg. Takk for hjelpen btw! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ok, har gjort dette, men nå fungerer ikke micen så andre kan høre meg. 6929486[/snapback] Gå inn på Alternativer-egenskaper i volumkontrollprogrammet, og velg "Juster volumet for avspilling" og juster mic helt ned. Deretter velger du "Juster volumet for innspilling" og setter lydnivået for mic til et passende nivå. Rent praktisk betyr det du nå har gjort at du kan spille inn (volum for innspilling) lyd fra mikrofonen uten at den spilles av (volum for avspilling) i høyttalere/hodetelefoner samtidig.. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har et headset med mikrofon på. Nettopp installert windows på nytt fordi internett konfigurasjonen min hadde messet seg opp på en eller annen måte. Etter at jeg installerte lyd drivern for hovedkortet mitt hører jeg meg selv puste inn i mikrofonen og det virker ikke som om micen fungerer når jeg tester den på teste programet på ventrilo eller sound recorder på accesories. men jeg hører jo meg selv, så den fungerer. lurer på hvordan jeg kan fjerne lyden av meg selv og skru på lyden sånn at andre kan høre meg. Var en netshop som installerte windows for meg så jeg vet ikke hvordan de gjorde det. Bruker RealTek Sound Manager på Asus S8N SLI Premium lyden virker også å være litt lavere enn den pleier, men det er vel av samme grunn som at micen ikke fungerer. Takk for all hjelp folkens! 6910203[/snapback] hadde samme probleme til jeg kjøpte nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå