loathsome Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei, satt nettopp i mitt nye 7900GT, og fikk denne meldingen To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations. Er dette farlig? Strømforsyningen min har 300W, tror jeg (har absolutt ikke mulighet til å få noe større), og jeg kan ikke finne noen kabler som passer til baksiden av skjermkortet. Hva skal jeg gjøre? Tusen takk for raske svar. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det du trenger er en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319547 Du må nok ikke nødvendigvis bruke to molexer på denne. Egentlig skulle det fulgt med en slik, trodde jeg... 300Watt er velig lite, det er vel en form for barebone kanskje? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Tviler sterkt på at 300W holder til et 7900GT, hva slags andre komponenter har du? Antar det er nu PSU som må til... Hvis du sier du ikke kan ha større, er det fordi du har Shuttle, etc? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Det du trenger er en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319547Du må nok ikke nødvendigvis bruke to molexer på denne. Egentlig skulle det fulgt med en slik, trodde jeg... 300Watt er velig lite, det er vel en form for barebone kanskje? 6910256[/snapback] Barebone? Takk for svar Tviler sterkt på at 300W holder til et 7900GT, hva slags andre komponenter har du? Antar det er nu PSU som må til... Hvis du sier du ikke kan ha større, er det fordi du har Shuttle, etc? 6910292[/snapback] Jeg har ikke mulighet før *lenge* pga. reise (og penger ) Det jeg evt. kanskje kan, er å låne en 400watt fra en venn. Vil dette funke uten den fordømte kabelen, da? fikk bare .. 17890 i 3d mark. 2001!!1!! Takk for hjelp, dere. og en ting til, om jeg skal ha ny strømforsyning .. må alle ledninger og drit ut? De som liksom "går inni" psuen? Tusen takk for at dere hjelper en som er grønn på slikt Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Om du har barebone, dvs. Shuttle, Aopen MiniPC, etc. Eller har du stort kabinett? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Du trenger absolutt kabelen. Ikke relatert direkte til psu, men begrensning i hva hovedkortet kan levere over PCI-E slotten. Om det er en Shuttle så bruker strømforsyningene å kunne drive mye. Prøv med kabelen og se hvordan det går. Feilmeldingen får du pga at kabelen mangler. Edit: BTW kabelen bruker å følge med grafikkortene. Endret 21. september 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei, satt nettopp i mitt nye 7900GT, og fikk denne meldingen To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations. Er dette farlig? Strømforsyningen min har 300W, tror jeg (har absolutt ikke mulighet til å få noe større), og jeg kan ikke finne noen kabler som passer til baksiden av skjermkortet. Hva skal jeg gjøre? Tusen takk for raske svar. 6910164[/snapback] anbelfalt strømfårsyning til 7900gt er 350 watt. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Okay. Skal ta meg en tur til den lokale pc sjappa i morgen og se etter kabelen Så det vil si at 300w + kabelen vil kunne gå? Hvordan skal kabelen tilkobles? Fra skjermkortet og til <insert here>? Takk for hjelp. Tusen takk. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Du er sikker på at du ikke kan finne kabelen watercool lenker til? Om du ser på bildet så er det ganske selvforklarende. Molex inn på ene siden og 6-pin PCI-e på andre siden av kabelen kobles til skjermkortet Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Okay.Skal ta meg en tur til den lokale pc sjappa i morgen og se etter kabelen Så det vil si at 300w + kabelen vil kunne gå? Hvordan skal kabelen tilkobles? Fra skjermkortet og til <insert here>? Takk for hjelp. Tusen takk. 6911352[/snapback] jeg ville ha bytta strøfårsyning... til noe støre til minimun 500watt.... får husk det er ikke bare skjermkortet som skal ha strøm eller. skjermkort ca. 350watt, cpu ca. 100watt hdd og div utstyr 80watt Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Aha. Hm, takk for svar, da. Skal se hva jeg finner etter jobb i dag. Hadde vært veldig greit å kunne fyre opp kortet på maks i helga Evt, vil det kunne kjøre på topp med bare 300w? Som en slik "midlertidig løsning" Takk for hjelpen, dere!! Endret 22. september 2006 av meinhold Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Burde gå det. Skaff deg den kabelen til skjermkortet du (rart den ikke fulgte med!) så skal du se pipa får en annen låt Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 okay, knall det. Håper kabelen er inne i dag, da. (Den er ganske vanlig, eller? Det er ikke noe sånn spesialdrit, right?) Har 1000,- totalt å bruke, så det er mulig jeg fyrer på med ny strømforsyning også. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Dette er også ett alternativ . Hvis du bor i nærheten av en 'datakjeden' butikk har de nå endelig tatt inn grafikk power supply for plassering i 5.25" front-brønn. (ikke sett noen av disse tatt inn hos andre enda) http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...arenr=&sm=10159 Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Den meldingen du fikk på skjermen er ikke akkurat farlig, det eneste du vil merke med en så svak PSU er at skjermkortet ikke kjører på fullt..... Og systemet kan kanskje bli litt ustabilt 350W er ikke strømmen et skjermkort krever, men skjermkortet + det som normalt er i en vanlig PC... Uansett ville det ikke vært dumt å gå for en litt dyr 500W... Har en 400W og driver enkelt et 6800Ultra( sies at dette sluker strøm? ), pluss 4 HDD's, 1 DVD-brenner og litt USB ting.... Funker som bare det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå